صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۹  ، 
کد خبر : ۳۱۸۱۵۵

اخبار کوتاه دوشنبه 13 آبان

«غلامرضا انصاری» معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه در مصاحبه با روزنامه «اعتماد» در پاسخ به این پرسش که با کناره‌گیری آمریکا از توافق هسته‌ای و بازگشت تحریم‌های ثانویه، در افکار عمومی این سؤال به وجود آمده که مگر یکی از اهداف این توافق برداشته‌ شدن تحریم‌ها نبود؟ گفت: «من با مقدمه شما موافق نیستم. ما در مذاکرات هسته‌ای به دنبال حق مسلم خود برای غنی‌سازی بودیم. حرف ما این بود که دنیا باید غنی‌سازی ایران را به رسمیت بشناسد. این مسئله برای ما مهم‌تر از مسائل اقتصادی بود.»

دستگاه‌های امنیتی عراق یک نقشه تروریستی برای انجام حملاتی در این کشور همزمان با تظاهرات در بغداد، استان‌های مرکزی و جنوبی این کشور را ناکام گذاشتند. نهاد اطلاع‌رسانی امنیتی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: تیمی از نیروهای فرماندهی عملیات ویژه یکی از تشکیلات سازمان مبارزه با تروریسم عراق توانست تروریست معروف به «ابوهارون» را بر اساس اطلاعاتی محرمانه و در یک عملیات کمین در جنوب بغداد دستگیر کند.

«غلامرضا مصباحی‌مقدم» عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «با توجه به سخنان آقای جهانگیری درباره لزوم تصویب FATF و تأیید شخص رهبری، باید بگویم در مجمع تشخیص مصلحت درباره این لوایح اتفاق تازه‌ای رخ نداده و رهبری هم در این زمینه هیچ دستوری را به ما ابلاغ نکرده‌اند. ایشان اگر تشخیص بدهند، خودشان موضوع را به ما اعلام می‌کنند و ما تابع ایشان هستیم.»

حدود ۱۹ درصد از خانوار‌های ساکن در مناطق شهری را زوج‌ها تشکیل می‌دهند که مجموع هزینه‌های آنها در سال گذشته، به‌طور متوسط بیش از ۳۶ میلیون تومان بوده است. بیشترین هزینه غیر خوراکی خانوار‌های دو نفره، مربوط به گروه «مسکن»، «بهداشت و درمان» و «حمل‌ونقل و ارتباطات» است. گفتنی است، بیش از نیمی از هزینه‌های غیر خوراکی، یعنی حدود ۵۲ درصد، به گروه مسکن تخصیص پیدا می‌کند.

نماینده مردم کاشان در مجلس با اشاره به اقدام ظریف و ترک مجلس، گفت: وزیر امور خارجه در خارج از کشور رفتارهای مؤدبانه و دیپلماتیکی دارد، کاش آداب جلسه مجلس را رعایت می‌کرد. «سیدجواد ساداتی‌نژاد» افزود: در طول 40 سال گذشته چنین رفتار غیر محترمانه‌ای در مجلس رخ نداده است. این موضوع باید رسیدگی شود و وزیر عذرخواهی کند.

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات