سیاسی >>  امنیتی - دفاعی >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۵  ، 
کد خبر : ۳۱۸۱۶۸
معاون سیاسی سپاه در مراسم 13 آبان

آمریکا در حال فروپاشی است

ملتی که‌ 40 سال ایستادگی کرد و شکست به خود راه نداد امروز در فضای متراکم ساختن قدرت است و این توانایی را پیدا کرده تا شکست های راهبردی را نصیب دشمن کند.

سردار یدالله جوانی، معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامیدر مراسم راهپیمایی یوم‌الله ۱۳ آبان که در کرج برگزار شد، ضمن گرامیداشت روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش آموز گفت: ملت ایران در میان تمامی ملت‌ها در عصر حاضر، پرافتخار ظاهر شده و صاحب فضیلت‌های گوناگون است و امروز جوانان ما افتخار می‌کنند که گذشتگان آن‌ها مسیری پرافتخار را طی کردند.
معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه مدال‌های افتخار ملت ایران بسیار زیاد است، عنوان کرد: استکبارستیزی و ایستادگی در مقابل ظالمان و زورگویان یکی از افتخارات ملت ایران است. امروز دنیا نظاره‌گر ملتی است که ۴۰ سال از آغاز دوران پرصلابت استکبارستیزی‌اش می‌گذرد و هر سال مراسم یوم‌الله ۱۳ آبان را باشکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار می‌کند.
وی اذعان کرد: امروز در تمام شهرهای کشور، مردان، زنان، جوانان و دانش‌آموزان که این روز متعلق به آنان است، خالق حماسه‌های بزرگ‌ و توصیف‌ناپذیر هستند. امروز ملت ایران در پرتو بصیرت و هوشمندی و ولایت پذیری با سپری کردن یک ‌چله پرافتخار از استکبارستیزی و دفاع از ارزش‌ها موفق شد تفکر استکبارستیزی را نه تنها به داخل بلکه به ورای مرزها و به خارج از منطقه بکشاند و امروز پدیدارشدن فرهنگ ایستادگی و ستیز با استکبار حتی در سرزمین‌های سلطه‌گران نیز قابل مشاهده است.

ملت ایران پرچمدار مبارزه با استکبار
معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: درود بر ملتی که پرچمدار مبارزه با ظلم و ستم بوده و فرمان مولای خود علی (ع) را به جان خریده است و علیرغم تمام فشارها، تهدیدها و توطئه‌ها نه تنها در این ‌مسیر خسته نشده بلکه هر روز بر مقاومت خود می‌افزاید و الگویی برای عدالتخواهان است.
جوانی اظهار کرد: استکبارستیزی ملت ایران نماد این عدالتخواهی و تجلی آن در ۱۳ آبان است به دلیل اینکه سه حادثه تاریخی در روز ۱۳ آبان سال‌های ۴۳، ۵۷ و ۵۸ رخ داد؛ این روز در واقع نمود یک حرکت مبتنی بر مبانی قرآنی، دینی، عقلانیت انقلابی و تمام ارزش‌های انسانی است.
معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مطرح کرد: ملت دانا و مؤمن ایران‌، دانشجویان، دانش آموزان، فرهنگیان و مسؤولان می‌دانند که حرکت استکبارستیزانه معنادار و مستحکم، مبتنی بر آموزه‌های دینی و بر مبنای عقلانیت و خرد انقلابی و امر الهی است نه بر اساس تعصب و کینه و احساس.
وی عنوان کرد: استکباری که امروز ملت ایران در سراسر کشور علیه آن شعار سر می دهد، زورگو، خودبین و خودخواه بوده و با این خودبرتربینی به دنبال در بند کشیدن بشریت است. دنیا بداند ملت ایران، راه عبودیت و اطاعت از اولیای الهی و پیروی از ولی فقیه که نائب برحق امام زمان است را انتخاب کرده و لحظه‌ای در این مسیر دچار تردید نمی‌شود.

ایرانیان به راه خود ایمان دارند
به گفته جوانی، ملت ایران به راه خود ایمان دارند و با تمام وجود این مسیر را راه خداوند می‌داند. ملت ایران راه رسیدن به قله‌های کمال را در پیش گرفته و یکی از جلوه‌های حرکت آن‌ها در این استکبارستیزی است که تجلی با عبودیت خداست.
وی در خطاب به حاضرین گفت: امروز، حضور شما یک امر عبادی و تکلیف دینی و فریادهای شما عبادت و انتصال امر الهی و رسول او و ولی فقیه زمان است زیرا امروز آمریکا، طاغوت زمان و شعار مرگ بر آمریکا شعار مؤمنین و موحدینی است که در بندگی و اطاعت از خدا خلوص دارند.
معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه ۱۳ آبان یک ‌نماد است و پیشینه‌ای دارد، اذعان کرد: جوانان باید مطالعه کنند و بیش از پیش اسناد تاریخی را مورد توجه قرار دهند و بدانند که چرا امام خمینی (ره) فریاد برآورد و تبعید شد؟
جوانی افزود: دلیل فریاد امام خمینی (ره) فساد دولت مستکبر و وابسته رژیم ‌پهلوی بود که لایحه کاپیتولاسیون را به مجلس برد و مخفیانه به تصویب رساند؛ لایحه‌ای که به گفته حقوقدانان، سند بردگی و تحقیر ملت ایران بود اما امام خمینی با فریاد خود، موجب آگاهی و هوشیاری ملت شد.
وی مطرح کرد: جوانان باید بدانند که امام راحل به دلیل وجود لایحه‌ای که در کارنامه ننگین رژیم گذشته بود برآشفت و فریاد زد و تبعید شد اما این تبعید، سرآغاز جوشش مجدد در سال های بعد شد و در ۱۳ آبان سال ۵۷ زمین دانشگاه تهران و خیابان‌های اطراف آن، به خون جوانانی آغشته شد که به امام‌ خمینی (ره) لبیک گفته و قیام کرده و به صحنه آمده بودند و در مقابل آمریکا ایستادگی کردند.
جوانی اذعان کرد: جوانان و دانش آموزان این سرزمین، با ایستادگی خود حماسه دیگری را در ۱۳ آبان ۵۷ خلق کردند و به همین‌ مناسبت این روز، روز دانش آموز نامگذاری شد. پس از انقلاب، اتفاق بزرگ دیگری رخ داد و نماد استکبارستیزی ملت ایران را تثبیت کرد و آن اقدام هوشمندانه و شجاعانه دانشجویان مسلمان ‌پیرو خط امام خمینی (ره) بود که در ۱۳ آبان سال ۵۸ لانه جاسوسی را تسخیر کردند و سفارت آمریکا را به تصرف خود درآوردند.
معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: امروز با گذشت ۴۰ سال از دوران انقلاب، برخی در شبکه‌های اجتماعی و ماهواره‌ای به دنبال تردید در این حرکت هستند اما جوانان ما می‌دانند که حرکت بهنگام و هوشمندانه دانشجویان مسلمان‌ پیرو خط امام در سال ۵۸ حرکتی در راستای دفاع از حقوق ملت ایران و منافع انقلاب و حفظ استقلال و آزادی بود.

تسخیر لانه جاسوسی انقلاب را بیمه کرد
جوانی خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) تسخیر لانه جاسوسی را انقلاب دوم و بزرگتر از انقلاب اول نامیدند و فرمودند: این اقدام، انقلاب اول را بیمه و بقای آن را تضمین کرد.۷۶ جلد کتاب منتشر شده از اسناد به دست آمده از لانه جاسوسی آمریکا گواه آن است که دشمن بنا را بر سقوط جمهوری اسلامی گذاشته بود.
وی افزود: به جز اسناد موجود، دلیل محکم بر این ادعا، رفتار 40 ساله آمریکاست که تلاش می‌کند سلطه خود بر ملت را برگرداند زیرا مستکبر است و نمی تواند وجود ملت‌های مقتدر و باعزت را بپذیرد. مشکل آمریکا با گروه و عده خاصی در ایران نیست، بلکه با ملتی است که خواهان استقلال هستند و در راه خدا قیام می‌کنند، مشکل آن‌ها با هویت ایران و عدالتخواهی این ملت و پیشرفت آنان است.
جوانی بیان کرد: رئیس جمهور آمریکا در سخنان خود با صراحت اعلام ‌می‌کند که ما نفت سوریه را می‌خواهیم و به همین ‌منظور تروریست‌ها را ایجاد می‌کند و ملت‌ها را به خاک و خون می‌کشاند و ادعای مالکیت بر ذخائر آن‌ها را دارد، همچنین عربستان را نیز به گاو شیرده تشبیه می‌کند زیرا تنها به منافع خود فکر می‌کند.

آمریکا شکست‌پذیر است
معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اذعان کرد: اما امام راحل (ره) در سخنان خود با صراحت اعلام کردند که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند زیرا معتقد بودند خداوند به ملت متحدی که در راه خدا قیام کنند و آن را استمرار بخشند وعده نصرت و پیروزی داده است. ملت ایران در این سال‌ها ثابت کردند آمریکا هر چقدر قدرتمند باشد باز هم شکست‌پذیر است.
جوانی با بیان اینکه آمریکایی‌ها ۴۰ سال هرچه در توان داشتند برای شکست‌ ملت ایران به کار گرفتند اما موفق نشدند و به هدف خود نرسیدند، تصریح کرد: امروز ایران به مؤلفه‌های اصلی قدرت و سلاح‌های پیشرفته موشکی دست پیدا کرده که این موضوع موجب نگرانی دشمنان شده است.
وی افزود: خدعه امروز دشمن و اعمال فشارهای حداکثری برای آوردن‌ ایران ‌پای میز مذاکره است اما مقام‌ معظم رهبری این خدعه‌ها را افشا کردند و ملت ایران نیز با آگاهی از ماهیت فریبکارانه آمریکا، اجازه نمی‌دهند راه ‌پیشرفت ایران مسدود شود و به دنبال هموار کردن مسیر توسعه کشور هستند.
معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه آمریکا به دنبال بازگشت به ایران است، اظهار کرد: چیزی که امروز در دنیا مشاهده و توسط کارشناسان، صاحب‌نظران و تحلیل‌گران گفته می شود این است که استکبار در بستر احتضار و در مسیر افول قرار دارد.

لیبرالیسم و نظام سرمایه داری در حال فروپاشی است
جوانی تصریح کرد: تمام شواهد گواه آن است که امروز لیبرالیسم و نظام سرمایه‌داری با نماد آمریکا در حال فروپاشی است و همگان‌ می دانند که ملت ایران که آمریکا را به چالش کشیده است، بر خود می‌بالد که چنین عملکردی در کارنامه خود دارد.
وی مطرح کرد: ملتی که‌ 40 سال ایستادگی کرد و شکست به خود راه نداد امروز در فضای متراکم ساختن قدرت است و این توانایی را پیدا کرده تا شکست های راهبردی را نصیب دشمن کند. مقام ‌معظم رهبری نسل جوان را برای گام دوم انقلاب که باید تحقق بخش گام‌های دیگر باشد، فراخواندند تا جهان نظاره‌گر به زیرکشیدن آمریکا باشد.
نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات