صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵  ، 
کد خبر : ۳۱۸۱۷۳

از دروغ بزرگ ترامپ تا تحریم جدید آمریکا

1ـ آمریکا یک نهاد و ۹ شخصیت ایرانی را تحریم کرد
وزارت خزانه‌داری آمریکا ظهر دیروز از افزوده شدن نام ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و همچنین 9 فرد ایرانی به فهرست افراد و نهادهای تحت تحریم دفتر کنترل دارایی‌های خارجی (اوفک) که از نهادهای زیرمجموعه این وزارت‌خانه است، خبر داد. بر اساس این گزارش، نام «سردار سرلشکر محمد باقری»، «حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی‌گلپایگانی»، «حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم رئیسی»، «حجت‌الاسلام مجتبی خامنه‌ای»،‌ «سردار غلامعلی رشید»، «سردار حسین دهقان»، «غلامعلی حدادعادل»، «وحید حقانیان» و «علی‌اکبر ولایتی» به فهرست شخصیت‌های تحت تحریم این دفتر افزوده شده است. وزارت خزانه‌داری آمریکا طی بیانیه‌ای که در چهلمین سالروز اشغال لانه جاسوسی این کشور در تهران منتشر کرده، ضمن اشاره به این واقعه حساس، تحریم ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و 9 شخصیت حقیقی فوق را‌ـ که از آنها به‌عنوان بلندپایه نظام نام برده است‌ـ اقدامی در راستای مقابله با توانمندی‌های داخلی و منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران خوانده است.


2ـ باور نکنید البغدادی کشته شده باشد
«سردار سرلشکر سیدیحیی صفوی» دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: گروه‌های تروریستی‌ـ تکفیری به دست آمریکا، صهیونیست و انگلیس راه‌اندازی شد. آنها چند هزار تروریست را به عنوان مسلمان به مدت هفت سال به سوریه و عراق گسیل کردند، دست به کشتار زدند و با پول‌های برخی کشورهای عربی مانند عربستان ده‌ها هزار نفر از مردم سوریه و عراق را کشتند، حدود ۹ میلیون نفر را آواره کردند. خسارتی هم که این گروه‌های داعشی به زیرساخت‌های عراق و سوریه وارد کردند، بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون دلار است و بازسازی این کشورها چندین سال طول می‌کشد، با وجود این، آمریکایی‌ها نتوانستند بشار اسد و دولت عراق را سرنگون کنند. وی با بیان اینکه ائتلاف ایران، عراق، سوریه، حزب‌الله لبنان، روسیه و ترکیه، داعش را شکست داد، افزود: باور نکنید البغدادی کشته شده، نه سازمان ملل و نه روس‌ها، هیچ کس باور نکرده، این را دروغ بزرگ ترامپ می‌دانند؛ زیرا آثار و شواهدی نشان نمی‌دهند.


3ـ دولت در اصلاح ساختار بودجه جدی نیست!
«غلامرضا تاج‌گردون» رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت، علت اصلی تأخیر در تقدیم لایحه اصلاح ساختاری بودجه به مجلس است‏، گفت: دولتمردان برای این اصلاح ساختار، جدی نیستند. وی درباره نحوه تصمیمات شورای عالی هماهنگی اقتصادی درباره بودجه هم گفت: در بدو ورود، کارکرد و تصمیمات اقتصادی این شورا خوب بود؛ اما در بخش اصلاح ساختار بودجه، مشکلاتی وجود دارد. تاج‌گردون درباره تدوین بودجه دو ساله هم گفت: بر اساس قانون، بودجه، یک ساله است و نمی‌توان آن را برای دو سال تصویب کرد؛ اما بودجه را می‌توان به صورت کلی و افق چشم‌انداز دو ساله ارائه کرد؛ مانند برنامه‌های پنج ساله توسعه کشور. در کل باید گفت درباره لایحه بودجه نمی‌توان خلاف قانون اساسی عمل کرد و موارد متعارض با قانون اساسی در مجلس تصویب نخواهد شد.


4ـ ایران شبکه برق سوریه را بازسازی می‌کند
تهران و دمشق یک قرارداد مقدماتی درباره بازسازی شبکه برق سوریه امضا کرده‌اند که طبق این قرارداد، شبکه برق ویران شده سوریه بازسازی و چند واحد تولید برق دیگر هم ساخته خواهد شد که شامل واحدهای خورشیدی و بادی می‌شوند. به علاوه، تولید تجهیزات برقی ایران هم در سوریه متمرکز خواهد شد. طبق یادداشت تفاهمی که وزرای انرژی هر دو کشور امضا کردند، یک ارتباط سه طرفه بین شبکه‌های برق سوریه، ایران و عراق برای تقویت ثبات انرژی منطقه‌ای ایجاد خواهد شد. این در حالی است که آمریکا به تازگی بخش ساخت‌وساز ایران را تحریم کرده است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات