صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۶  ، 
کد خبر : ۳۱۸۱۷۴

اخبار کوتاه سه‌شنبه 14 آبان

وزیر نفت درباره توانمندی شرکت‌های داخلی گفت: تقریباً همه اجزای توربین‌های 25 مگاواتی در داخل ساخته می‌شود و این شرکت‌ها تاکنون نزدیک به 200 توربین و کمپرسور در کشور عرضه کرده‌اند که این توربین‌ها و کمپرسورها تقریباً به صورت کامل در داخل کشور ساخته می‌شود. تاکنون حدود 3/6 میلیارد یورو کار به شرکت OTC واگذار شده و آنها تحویل داده‌اند. همچنین 200 میلیون یورو در شمس‌آباد، یزد و قزوین سرمایه‌گذاری کرده‌اند و 1000 نفر در این زنجیره کار می‌کنند.
بودجه ۳۸۲ شرکت دولتی برای اولین بار یک ماه زودتر از بودجه عمومی کل کشور به مجلس رفت تا نمایندگان آن را بررسی کنند. بررسی‌ها نشان می‌دهد، پیش‌بینی بودجه شرکت‌های دولتی در سال 1399، در مقایسه با بودجه ۱۲۷۴ هزار میلیارد تومانی آنها در لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ رشد ۱۳ درصدی داشته است. گفتنی است، بودجه شرکت‌های دولتی در لایحه سال 1399 رقم۱۴۴۰ هزار میلیارد تومانی پیش‌بینی شده است.
«رعد حسین» نماینده ائتلاف «سائرون» درباره سفر «مقتدی صدر» به ایران گفته است: ما هیچ اطلاعاتی درباره سفر مقتدی صدر به ایران در اختیار نداریم. این سفر یک موضوع شخصی است، به ویژه آنکه او هنوز دروس حوزوی را به پایان نرسانده است. رعد حسین افزود: مقتدی صدر بار‌ها اعلام کرده است رهبر تظاهرات نیست تا اینکه درباره سفرش از او سؤال شود، اما از تظاهرات و خواسته‌های معترضان در بغداد و دیگر استان‌ها حمایت می‌کند.
«محمدرضا بختیاری» مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران درباره بالا بردن کیفیت آب جنوب تهران اظهار داشت: یک مقدار تفاوت میان جنوب تهران و شمال تهران از لحاظ کیفیت آب وجود دارد؛ اما تا پنج سال ‌آینده طرح رینگ به بهره‌برداری کامل می‌رسد و دیگر مشکلی از بابت تفاوت کیفیت آب در تهران نخواهیم داشت. وی تأکید کرد: برای طرح رینگ تهران تاکنون 1800 میلیارد تومان هزینه شده و 55 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
«فائزه هاشمی» عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران درباره فضای انتخابات گفت: از سال 1392 اصلاح‌طلبان در انتخابات پیروز می‌شوند؛ اما مشکلات، ناکارآمدی‌ها و سوءمدیریت‌ها همچنان وجود دارد، من اصلاً نسبت به حضور در انتخابات دارای ابهام هستم. اکنون برای انتخابات به چه کسی رأی بدهیم؟ دوباره به اصلاح‌طلبان رأی بدهیم و مشکلات حل نشود؟ اصلاح‌طلبان نسبت به مسائل و مشکلات بی‌تفاوت و بی‌اعتنا شده‌اند.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات