صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۹  ، 
کد خبر : ۳۱۸۱۹۴

حق بیمه شخص ثالث راننده محور خواهد شد

رئیس کل بیمه مرکزی اعلام کرد: مقدمات طرح راننده محور شدن بیمه شخص ثالث در حال انجام است و از ابتدای سال آینده اجرایی می‌شود.
غلامرضا سلیمانی رئیس کل بیمه مرکزی درباره طرح راننده محور شدن بیمه شخص ثالث گفت: مقدمات این طرح در حال انجام است و از ابتدای سال آینده اجرایی می‌شود. رئیس کل بیمه مرکزی افزود: براساس این طرح، مقدار حق بیمه شخص ثالث بر اساس سابقه افراد در نوع رانندگی و رعایت قوانین تعیین می‌شود.

وی اعلام کرد: در این زمینه اطلاعات شخصی، شغلی، سابقه و سن افراد را با همکاری دستگاه‌هایی مانند نیروی انتظامی استعلام می‌کنیم و رانندگانی که قوانین را بهتر رعایت می‌کنند و رانندگی بهتری دارند از تخفیف بیشتری در حق بیمه برخوردار خواهند بود که این تخفیف می‌تواند تا ۵۰ درصد باشد. رئیس کل بیمه مرکزی تصریح کرد: در مقابل کسانی که رانندگی پرخطر دارند باید مبلغ بیمه بالاتری را پرداخت کنند.

وی افزود: صنعت بیمه از اجرای این طرح منافعی نخواهد داشت، اما این کار به عدالت نزدیک‌تر است و به کاهش تصادفات و رعایت قوانین رانندگی کمک خواهد کرد. وی با بیان اینکه برخی خودرو‌ها ممکن است چند راننده داشته باشد، گفت: این موضوع نیز در نظر گرفته خواهد شد و براساس خود اظهاری افراد درباره هر خودرو میزان بیمه شخص ثالث آن خودرو مشخص خواهد شد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات