بین الملل >>  سیاست خارجی >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۲  ، 
کد خبر : ۳۱۸۲۱۳

راهزني علمي به سبک آمريکايي

اينک يکسال از دستگيري دکتر سليماني مي‌گذرد و در طول يک سال گذشته فقط يک جلسه دادگاه برگزار و به علت عدم قبول دلايل پليس آمريکا، دادگاه بدون نتيجه مانده و ايشان کماکان بدون تفهيم اتهامي در شرايط سختي در زندان بسر مي‌برد.
راهزني علمي  به سبک آمريکاييارديبهشت امسال خبر بازداشت و زنداني شدن پرفسور مسعود سليماني رييس انجمن هماتولوزي (خون شناسي) ايران و سلول هاي بنيادين و يکي از صد دانشمند نخبه جهان در سال 2015، در فرودگاه آتلانتا آمريکا  به اتهام نقض تحريم‌هاي يکجانبه آمريکا عليه مردم ايران در صدر اخبار رسانه‌ها قرار گرفت، صرف نظر از اينکه چرا چنين خبري بايد به مدت چندماه مسکوت بماند، اين پرسش در اذهان شکل مي‌گيرد که چه هدف و نيتي در پشت اين قضيه نهفته است. آقاي دکتر مسعود سليماني در آبان ماه سال گذشته و با ويزاي شش ماهه مطالعاتي و به دعوت يکي از معروف‌ترين کلينيک‌هاي درماني امريکا در زمينه سلول‌هاي بنيادين (موسسسه مايو) رهسپار آمريکا  شد. پليس آمريکا پس از خروج ايشان از ايران بلافاصله ويزاي معتبر(جي 1) او را باطل و در همان فرودگاه به اتهام ورود غيرقانوني ايشان را بازداشت و به زنداني در ايالت مينه‌سوتا که محل نگهداري خطرناکترين زندانيان مي‌باشد اعزام نمود. سپس ادعاي دولت آمريکا تغيير و اتهام او را اقدام جهت ارسال 8 ويال (شيشه کوچک) هورمون رشد انساني به ايران در سال 2016 به کمک دو دانشجوي سابق ايشان عنوان نمود. جالب اينکه خريد اين مواد درماني براي تکميل تحقيقات «پروتئين نوترکيب» (دي‌ان‌اي هاي نوترکيب) در شهريور 1395 و در اوج توافقنامه برجام با دولت پرادعاي اوباما انجام شده بود و اين مواد به صورت کاملا قانوني و جهت مصارف غيرتجاري خارج از شمول تحريم‌هاي دولت آمريکا بوده است.
با اين حال افسران گمرک فرودگاه که به دنبال بهانه‌اي براي ممانعت از رسيدن سلول‌هاي بنيادي و هورمون رشد به ايران بودند، ادعا کردند انتقال اين مواد دارويي به ايران شامل موارد دور زدن تحريم‌هاي ايران است و اجازه چنين کاري را به دانشجويان ايشان ندادند (در سايت کمپاني فروشنده نوشته شده است که کاربرد اين مواد فقط براي مصارف تحقيقاتي هستند نه تشخيصي يا درماني)
در برنامه‌ريزي غيرانساني و حيله‌گرانه، «بيونگ جين» دادستان ايالت جورجيا در خرداد ماه 1397 کيفرخواستي را محرمانه بر عليه دکتر سليماني تهيه و با همکاري کلينيک معروف درماني مايو، رسما دعوتنامه‌اي براي ايشان صادر مي‌نمايد و از دکتر سليماني درخواست مي‌کند در راستاي کمک‌هاي بشردوستانه و براي تکميل تحقيقات و انجام مرحله نهايي ساخت دارو براي آسيب‌ديدگان سکته مغزي به آنجا برود و در نهايت آبان 1397 نقشه خود را به اجرا در مي‌آورند.
اينک يکسال از دستگيري دکتر سليماني مي‌گذرد و در طول يک سال گذشته فقط يک جلسه دادگاه برگزار و به علت عدم قبول دلايل پليس آمريکا، دادگاه بدون نتيجه مانده و ايشان کماکان بدون تفهيم اتهامي در شرايط سختي در زندان بسر مي‌برد و همه اينها در شرايطي است که دکتر سليماني مبتلا به بيماري مزمن سندرم روده تحريک‌پذير است و براي کاهش دردهاي ناشي از بيماري و استرس، نيازمند داروهاي خاصي است  که با وجود تمام تلاش‌ها تاکنون دولت آمريکا مانع رسيدن دارو به او شده است. به طوري که هم اکنون وضعيت روحي و جسمي ايشان بسيار نامطلوب و متحمل 15 کيلو کاهش وزن و ضعف شديد بينايي شده‌اند.
حال اين موضوع بر همگان روشن و عيان است که خصومت غرب و بويژه دولت مستکبر آمريکا بر عليه جمهوري اسلامي ايران، خارج از ادعاهاي کليشه اي هميشگي نظير ساخت بمب اتم و تهديدات موشکي، همان نکته است که رهبر فرزانه انقلاب با درايت و دورانديشي خويش همواره برآن تاکيد داشته اند وآن اينکه تمام دشمني و عداوت استکبار بر عليه مردم فهيم و با اراده ايران، جلوگيري از رشد و پيشرفت و بالندگي مردم ايران است.
پيشرفت و رشد علمي ايران بخصوص در دانش بسيارمهم سلول‌هاي بنيادين در بعد از پيروزي شکوهمند انقلاب اسلامي، درکنارساير تجربيات و توفيقات اجتماعي، فرهنگي و دفاعي، دشمنان کينه توز نظام را همواره برآن داشته است که با طراحي  حيله‌هاي مختلف در صدد ايجاد سد و مانع در برابراين سيل موفقيت باشند، اگر چه روزگاري با تمسک به سناريوهاي نخ نماشده‌اي نظير صدور انقلاب، حقوق بشر، مسايل هسته اي، موشکي و ايران هراسي، دشمني واقعي خود را با مردم ايران پنهان نگه مي‌داشتند، ولي اکنون با انجام اين دزدي و راهزني علمي طشت رسوايي آنان  در همه جاي دنيا به گوش جهانيان رسيده است که هدف و غايت مقصود اين دشمنان، نابودي نظام وآينده روشن مردم ايران زمين است .
البته رسوايي ديگري که هفته گذشته گريبانگير دولتمردان دروغگوي آمريکا گرديد اعلام خزانه داري آمريکا مبني بر اينکه دولت دونالد ترامپ به جهت حمايت از مردم ايران، ارسال دارو و غذا را به ايران تسهيل مين‌مايد درحالي که تا چند روز گذشته مداوم براين مساله تاکيد مين‌مودند که تحريم هاي يک جانبه آنان برعليه مردم ايران شامل غذا و دارو نمي باشد.
 
راهزني علمي  به سبک آمريکايي
جان سخن آن که دولت زورگوي آمريکا درعداوت ودشمني خود در طول بيش از 40 سال از عمر با برکت انقلاب اسلامي ايران تاکنون ذره‌اي کوتاهي و عدول ننموده است و حال در اين پيچ حساس تاريخي، ديگر چهره تزوير وخباثت‌آميز خود را کاملا براي مردم  و ملت ايران به منصه ظهور رسانده است ولي به لطف خدا و با رهبري مدبرانه مقام معظم رهبري و نجابت، ايثار و همراهي ملت غيور و با بصيرت ايران، تمام اين نقشه‌ها نقش برآب گشته است و پايان کلام، سخنان گهربار مقام معظم رهبري در جمع کارگزاران نظام در ماه مبارک رمضان 1397، که فرمودند:
«کشور بحمدالله قوي است، جمهوري اسلامي بحمدالله قوي است؛ ما اگر ضعيف بوديم در مقابل ما اين همه ساز ‌و  برگ لازم نبود خب اين براي چيست؟ اگر ما ضعيف بوديم که اين همه خودکُشان لازم نداشت که دشمن خودش را بکشد براي اينکه انواع و اقسام سلاح‌ها را وارد ميدان بکند، سلاح نظامي، سلاح تبليغاتي، سلاح اقتصادي و امثال اينها. پيدا است ما قوي هستيم ديگر و (دشمن) تلاش مي‌کند و البتّه نمي‌تواند؛ هردفعه هم شکست خورده، اين‌دفعه هم بحمدالله، باذن‌الله شکست خواهد خورد. (رمضان 1397)»
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات