صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۷  ، 
کد خبر : ۳۱۸۲۲۲

از وارونه‌نمایی اعتراضات تا آخرین وضعیت انتخاباتی

1ـ تلاش رسانه‌های غربی برای وارونه‌نمایی اعتراضات عراق!
اتفاقات اخیر لبنان و عراق توجه بیشتر رسانه‌های جهان را به خود جلب کرده و برخی رسانه‌ها تلاش دارند این تظاهرات را به عنوان اعتراض علیه نفوذ ایران به تصویر بکشند! خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» در گزارشی نوشت: «مشکل متحدین آمریکا مانند عربستان سعودی در منطقه این است که حتی میان اهل تسنن نتوانسته‌اند جایگاه و اعتباری برای خود نگاه دارند؛ چون رهبران آنها دور از مردم بودند و هستند. در مقابل ایرانی‌ها توانستند روی رابطه با مردم سرمایه‌گذاری کنند و طبیعتاً این ارتباط روز به روز قوی‌تر شده. به همین دلیل هم هست وقتی که برخی به کنسولگری ایران در بصره حمله می‌کنند، هزاران نفر از عشایر و مردم منطقه بصره جهت دلجویی از ایرانی‌ها در مقر کنسولگری ایران حضور پیدا می‌کنند. شگردی که رسانه‌های وابسته به آمریکا و متحدان آن در منطقه استفاده می‌کنند، این است که تعدادی افراد را اجیر کنند و بعد در گیر و دار تظاهرات و اعتراض‌ها شعارهایی را علیه ایران مطرح کنند و برخی خبرنگارهای وابسته به رسانه‌های آنها این تصاویر را ضبط و مخابره می‌کنند.»


2ـ دست برتر ایران در چالش با عربستان سعودی
شبکه «بی‌بی‌سی» به نقل از «مؤسسه بین‌المللی تحقیقات استراتژیک» که در لندن مستقر است، اعلام کرد: با وجود آنکه تحریم‌های بین‌المللی برای ایران مشکلاتی ایجاد کرده و با وجود آنکه رقبای عرب میلیاردها دلار بیشتر هزینه خرید سلاح از غرب کرده‌اند، ایران موفق شده نفوذ بیشتری در منطقه داشته باشد. بر اساس این گزارش، مؤسسه بین‌المللی تحقیقات استراتژیک، موفقیت تهران در این زمینه را به شبکه‌ای از اتحادهای منطقه‌ای و نیز گروه‌های مقاومت در لبنان، سوریه و عراق نسبت داده است. روزنامه آمریکایی «وال‌استریت ژورنال» هم در این زمینه می‌نویسد: اگرچه اختلافات بزرگی میان عربستان سعودی و ایران وجود دارد، اما خود سعودی‌ها این واقعیت را دریافته‌اند که ارتش عربستان ضعیف است. به‌ نوشته این روزنامه آمریکا در حمایت از عربستان تردید دارد و حملات اخیر به تجهیزات نفتی آرامکو، سستی و ضعف این کشور را بیش از پیش آشکار کرد.


3ـ آخرین وضعیت انتخاباتی اصولگرایان و اصلاح‌طلبان
«سیدکمال سجادی» سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری اعلام کرد، این جبهه برای انتخابات مجلس لیست جداگانه ارائه نکرده و از لیست اصولگرایان حمایت می‌کند. «حجت‌الاسلام ناصر سقای بی‌ریا» هم گفته است، جبهه پایداری در حال حاضر با سایر تشکل‌های اصولگرا تعامل دارد، ولی این تعامل و همکاری رسمی نیست. از سوی دیگر «موسوی‌لاری» نایب رئیس شورای عالی جبهه اصلاح‌طلبان تأکید کرده است: «به دنبال کاندیدای اجاره‌ای نخواهیم رفت. در جایی که کاندیدا نداریم فردی را معرفی نمی‌کنیم.» «محمدرضا عارف» هم پیش از این گفته بود در انتخابات مجلس امسال دنبال ائتلاف نخواهیم بود. این گزاره‌ها می‌تواند به معنای پایان همکاری اصلاح‌طلبان با معتدلان و حامیان دولت باشد.


4ـ کاهش ۶۷ میلیارد دلاری مبادلات تجاری چین و آمریکا
تجارت بین دو اقتصاد بزرگ جهان، یعنی چین و آمریکا در 9 ماهه نخست امسال با کاهش بسیار جدی مواجه شد که عمده دلیل آن جنگ تجاری بین دو کشور است. میزان واردات آمریکا از چین طی این مدت با 53 میلیارد دلار کاهش در محدوده 342 میلیارد دلار ایستاد. در ماه سپتامبر، آمریکا تنها 40 میلیارد دلار کالا از چین وارد کرده که این رقم در مدت مشابه سال گذشته 48 میلیارد دلار بوده است. صادرات آمریکا به چین هم با کاهش جدی مواجه شده است و به 78/7 میلیارد دلار رسیده، در حالی که این رقم سال گذشته 93/3 میلیارد دلار بوده است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات