صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۹  ، 
کد خبر : ۳۱۸۲۲۳

اخبار کوتاه شنبه 18 آبان

وزارت دفاع آمریکا خبر داد، پهپاد سرنگون شده در ایران آمریکایی نبوده است. بامداد جمعه یک فروند پهپاد متجاوز خارجی با آتش سامانه پدافند هوایی «مرصاد» نیروی پدافند هوایی ارتش در منطقه بندر ماهشهر سرنگون شد. فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش نیز با اشاره به سرنگونی پهپاد متجاوز خارجی به وسیله سامانه‌های بومی پدافند هوایی در منطقه عمومی ماهشهر، تأکید کرد: پهپاد متجاوز قبل از رسیدن به اماکن حساس با هوشیاری کامل شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور منهدم شد.
«یحیی ابوزکریا» اندیشمند و روزنامه‌نگار «الجزایری» در حساب توئیتری خود نوشت: «از من پرسیدند که نظرت درباره حسن نصرالله چیست؟ گفتم: مرد بزرگی است، اگر در میان صهیونیست‌ها بود او را رهبر خود می‌کردند، اگر در میان غربی‌ها بود او را تقدیسش می‌کردند، اگر در میان بودایی‌ها بود تا مقام قداست او را بالا می‌بردند؛ اما او در میان اعرابی است که جدش علی‌بن ابی‌طالب(ع) را کشتند و جدش حسین(ع) را سر بریدند، اعراب دوستدار ذلت و خواری هستند نه عزت.»
رئیس اتحادیه جایگاه‌داران سوخت درباره کمبود بنزین سوپر در جایگاه‌های عرضه سوخت گفت: عرضه این سوخت نسبت به یک ماه پیش افزایش داشته؛ اما همچنان با کمبود در جایگاه‌ها روبه‌رو هستیم. به گفته «محمودی» مشکل تولید بنزین سوپر است که با تعمیرات پالایشگاه شازند بیشتر شد؛ اما این پالایشگاه به عنوان تأمین‌کننده بنزین سوپر تهران، اکنون به مدار تولید بازگشته و انتظار می‌رود مشکل در روزهای آینده حل شود.
بر اساس رتبه‌بندی «سایمگو» ایران در سال ۲۰۱۸ با تعداد 1813 مقاله به مقام نخست تولیدات علمی در زمینه هوش مصنوعی در سطح کشورهای آسیای غربی دست یافته است و ترکیه با ۱۶۷۸ مقاله در مقام دوم قرار دارد. از میان ۱۸۱۳ مقاله محققان ایرانی ۱۶۷۲ مقاله قابل استناد بوده است؛ در حالی که ترکیه به عنوان کشور حائز مقام دوم، تنها ۱۶۷۸ مقاله ارائه کرده که از این تعداد ۱۶۱۸ مورد آن قابل استناد بوده است.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: سیاست آمریکا در زمینه تقابل با ایران غیرسازنده است. «زاخاروا» در مراسمی به مناسبت سی‌امین سالگرد تخریب دیوار برلین گفت: «سیاست ستیزه‌جویانه آمریکا در مقابل ایران، مخرب و غلط است. ایجاد یک ساختار امنیتی قابل اتکا در کشورهای خاورمیانه، نظیر سوریه، عراق و افغانستان بدون ایران به ثبات نخواهد رسید.»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات