صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۷  ، 
کد خبر : ۳۱۸۲۵۴

هشدار در خصوص امنیت عراق

هشدار در خصوص امنیت عراق 
 

شبکه المیادین لبنان مدعی شد که ۱۰ موشک به پادگان القیاره واقع در جنوب شهر موصل (شمال عراق) اصابت کرده است. وزارت دفاع عراق با تأیید این خبر، تعداد موشک‌های شلیک شده را ۱۷ موشک اعلام کرد. سرتیپ «نعمان الزوبعی»، فرمانده عملیات استان نینوی (به مرکزیت موصل) در این باره به شبکه سومریه گفت که منشأ این موشک‌ها، «تروریست‌ها» بودند که سه تن از آنها کشته شدند. او گفت که چهار موشک از این تعداد داخل پادگان مذکور اصابت کرده ولی تلفاتی نداشته است.
 اعتراضات مردم عراق در اعتراض به نبود اشتغال و مشکلات و فساد اقتصادی در هفته های اخیر به وقوع پیوست این اعتراضات حتی به تایید مرجعیت نیز رسید. ولی با توجه به شرایط خاصی این کشور همچون وجود بقایای داعش و حضور نظامی آمریکا در عراق، می توان دو وظیفه مهم برای مردم و دلسوزان عراق برشمرد.
 1- لزوم حفظ وحدت: ایجاد اختلاف و دودستگی در عراق فرصت را برای دشمنان فراهم می کند. آمریکا، رژیم صهیونیستی و هم‌پیمانان آنها همچون امارات و عربستان به دنبال برهم زدن آرامش عراق و منطقه هستند. با توجه به آنکه نقشه های مختلف آنها همچون تاسیس داعش با شکست روبرو شد و نتوانستند با اقدامات خود مانع قدرت یابی شیعیان در منطقه شوند امروزه در فکر برنامه ریزی و نقشه شوم دیگری برای منطقه هستند. دبیر کل حزب‌الله لبنان، سید حسن نصرالله در سخنان سالانه خود در آستانه ماه محرم به این نکته اشاره کرد که طرح آمریکا و اسرائیل نسل‌کشی شیعیان است.
 2- علاج ناامنی: اگر مردم و دولت عراق در خصوص حل مشکلات داخلی خود اقدام عاجل انجام ندهند این امر می تواند سبب وقوع و حوادث بیشتری همچون اصابت 17 فروند موشک به یک پادگان در موصل عراق گردد. زیرا فرصت طلبان داخلی و خارجی همواره در صدد سوء استفاده از وضعیت عراق هستند. مقام معظم رهبری در این خصوص می فرمایند: اولویت اصلی، علاج ناامنی است و مردم این کشورها نیز متوجه باشند که دشمن به‌دنبال برهم زدن ساختارهای قانونی و ایجاد خلأ در این کشورها است و تنها راه رسیدن مردم به مطالبات بر حقی که دارند، پیگیری آنها در چارچوب ساختارهای قانونی است.
 اصابت 17 فروند موشک به یک پادگان در عراق می تواند هشداری مهم به ملت عراق باشد تا هرچه زودتر مشکلات داخلی خود را حل و فصل کنند و بدانند اگر چه داعش امروزه داعش یک سوم خاک عراق را در اختیار ندارد و تسلط خود بر مناطقه را از دست داده است، اما حامیان و بوجودآورندگان آن همچنان در صدد برنامه ریزی علیه ملت عراق هستند.

 

فرهاد کوچک زاده

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات