اقتصادی >>  بازار سرمایه >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۸  ، 
کد خبر : ۳۱۸۳۱۲

توقف تولید پراید و پژو ۴۰۵ قطعی شد

رئیس سازمان ملی استاندارد از مصوبه اخیر شورای عالی استاندارد برای توقف تولید پراید و پژو ۴۰۵ از سال آینده خبر داد و گفت: احتمالاً خودرو‌های دیگری نیز مشمول توقف تولید خواهند شد.
در شرایطی که با انتشار خبر توقف تولید پراید و پژو، قیمت پراید به ۵۱ میلیون تومان افزایش یافته و پژو نیز با افزایش ۲۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومانی در روز‌های گذشته مواجه شده، رئیس سازمان استاندارد از احتمال توقف تولید خودرو‌های دیگری در سال آینده خبر داد. نیره پیروزبخت در حاشیه مراسم بزرگداشت روز ملی کیفیت در پاسخ به سؤالی در خصوص مصوبه شنبه شب شورای عالی استاندارد، اظهار داشت: در این جلسه مصوب شد تولید پراید به طور کامل از ابتدای مرداد ۹۹ متوقف شود و در عین حال تولید پژو ۴۰۵ جی ال‌ایکس نیز از ابتدای خرداد ۹۹ متوقف خواهد شد.
وی ادامه داد: خودروسازان برنامه ادامه تولید برخی خودرو‌های قبلی در دستور کار دارند و در عین حال اگر شرایط ایجاب کند، خودرو‌های جدید نیز جایگزین خودرو‌هایی که تولیدشان متوقف شده، خواهند شد. در مورد توقف سایر خودرو‌های قدیمی نیز طی شش ماه آینده گزارشی توسط سازمان ملی استاندارد تنظیم و به شورای عالی استاندارد ارائه خواهد شد تا به تصویب برسد.

پیروزبخت با تأکید بر اینکه به یکباره نمی‌توانیم تولید همه خودرو‌ها را متوقف کنیم، گفت: توقف تولید خودرو‌های قدیمی به صورت پلکانی صورت خواهد گرفت. سعی می‌کنیم تا پایان سال یکبار دیگر جلسه شورای عالی استاندارد را تشکیل دهیم و در مورد توقف تولید برخی خودرو‌های دیگر تصمیم‌گیری کنیم. ممکن است تولید خودرو‌های دیگر نیز متوقف شود که البته باید وزارت صنعت برای جایگزینی این خودرو‌ها برنامه‌ریزی کند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات