صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷  ، 
کد خبر : ۳۱۸۳۲۳

اخبار کوتاه سه‌شنبه 21 آبان

در هفته‌های اخیر، سازمان برنامه و بودجه بسته‌ای پیشنهادی شامل تلفیق یا حذف برخی دستگاه‌ها را که کارکرد مشابهی دارند، به سازمان اداری و استخدامی ارائه کرده است. پس از تکمیل بررسی‌ها و همچنین تعیین دستگاه‌هایی که در مسیر حذف یا تلفیق قرار خواهند گرفت، بسته نهایی اجرایی تلفیق به شورای هماهنگی سران قوا ارسال خواهد شد. گفتنی است، برنامه اصلاح ساختار بودجه زوایای گوناگونی دارد که اصلاح قیمت حامل‌های انرژی، اصلاح پایه‌ها و معافیت‌های مالیاتی و اصلاح ساختار اداری را شامل می‌شود.

«مقتدی صدر» رهبر جریان صدر عراق با بیان اینکه «این ملت عراق است که سرنوشت خود را تعیین می‌کند»، گفت: آمریکای اشغالگر فاسدان را بر ملت عراق مسلط کرده است. وی خطاب به آمریکا اظهار داشت: دخالت در امور عراق کافی است. عراق بزرگانی دارد که از آن حمایت می‌کنند و ما به دخالت‌های شما و دیگران نیاز نداریم. صدر در ادامه گفت: ما به آمریکا اجازه موج‌سواری در اعتراضات را نخواهیم داد و نمی‌گذاریم آمریکا با این کار عراق را به سوریه و به میدانی برای درگیری‌های دیگر تبدیل کند.

«سیدمصطفی میرسلیم» رئیس شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی درباره انتشار فهرست انتخاباتی قم و حذف نام لاریجانی از این فهرست تصریح کرد: با توجه به ماجرا‌هایی که در دو سال گذشته در قم رخ داده است، اگر آقای لاریجانی قصد شرکت در انتخابات مجلس را داشته باشد، مناسب‌تر است از حوزه دیگری نامزد شود. البته فهرست‌هایی که این روز‌ها منتشر می‌شود، رسمیت ندارد و فقط نشان‌دهنده برخی تمایلات سیاسی است.

«فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: اقدام جدید ایران در زمینه تأسیسات فردو یک نگرانی اصلی است. وی افزود: منتظر گزارش آژانس بین‌المللی هسته‌ای درباره ایران هستیم و پس از آن اتحادیه اروپا و سه کشور اروپایی حاضر در برجام به آن واکنش نشان خواهند داد. موگرینی همچنین اظهار داشت: ممکن است جلسه کمیسیون مشترک برجام به زودی برگزار شود.

دبیر کل جنبش «عصائب اهل‌الحق» عراق ضمن انتقاد از موضع کاخ سفید برای برگزاری انتخابات زودهنگام در عراق، تأکید کرد: مرجعیت دینی در این کشور، حرف آخر را می‌زند. «قیس الخزعلی» گفت: پیشنهاد انتخابات زودهنگام، اساساً یک طرح آمریکایی است.

«اوو مورالس» رئیس‌جمهور مستعفی بولیوی پس از دریافت پناهندگی از مکزیک کشورش را ترک کرد. او در توئیتی نوشت: در حال ترک کشور به مقصد مکزیک است؛ اما وعده داد به زودی با قدرت و انرژی بیشتری به بولیوی باز گردد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات