سیستان و بلوچستان >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۴  ، 
کد خبر : ۳۱۸۳۳۳

سرمایه‌گذاری ۱۵۰۰ میلیارد تومانی ستاد اجرایی فرمان امام در سیستان و بلوچستان

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: این ستاد با سرمایه‌گذاری هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی در سیستان و بلوچستان زمینه ساز ایجاد اشتغال های کوچک خانگی برای ۴۰ هزار نفر در ۲ سال اخیر شده است.
محمد مخبر روز سه‌شنبه در مراسم آغاز عملیات اجرایی ساخت ۲ هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن در سیستان و بلوچستان با بیان اینکه مشاغل خانگی فرصتی برای استفاده از ظرفیت همه اعضای خانوار برای تأمین معیشت، افزایش درآمد، بهره‌وری بیشتر از امکانات و ظرفیت‌های خرد و ایجاد انگیزه در خانواده‌ها برای فراگیری دانش تولید برای اشتغالزایی است، اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان سال جاری زمینه اشتغال ۱۰ هزار نفر دیگر در این استان فراهم می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت ارتقای وضعیت بهداشت و درمان و آموزش در سیستان و بلوچستان ادامه داد: همچنین در این مدت با همکاری سایر نهادها و ستاد فرمان اجرایی حضرت امام (ره) ۱۴۰ مدرسه و ۹۰ مرکز بهداشتی و درمانی در این استان ساخته شده است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) شروع فعالیت دوباره ۴۷ مرکز بسته‌بندی، ۱۵ دامداری و ۱۲ کشتارگاه در سیستان و بلوچستان را از دیگر اقدامات این ستاد در رفع چهره محرومیت از این استان عنوان کرد.

وی اظهار داشت: کمک به دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل نیز از جمله برنامه‌های در دستور کار ستاد اجرایی فرمان امام (ره) است و تا کنون اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.

مخبر با اشاره به ساخت ۲ هزار واحد مسکونی در سیستان و بلوچستان بیان کرد: بر اساس تفاهم با وزارت راه و شهرسازی مقرر شد از مجموع واحدهای مسکونی که دولت به عنوان اقدام ملی مسکن شروع کرده، بخشی را نیز ستاد اجرایی امام(ره) انجام دهد.

وی گفت: تحول جدی و کم سابقه‌ای در سیستان و بلوچستان با همت مردم و مسئولان اتفاق افتاده و روزهای خوبی را برای این استان پیش‌بینی می‌کنیم.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات