صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰  ، 
کد خبر : ۳۱۸۳۴۲

اخبار کوتاه چهارشنبه 22 آبان

«آیت‌الله جنتی» با بیان اینکه از مجلس بابت اصلاح نکردن قانون انتخابات گلایه داریم، گفت: «مشارکت حداکثری با افزایش امید محقق می‌شود نه با کاندیداتوری عناصر بی‌صلاحیت. سعه صدر و روحیه پاسخگویی لازمه مسئولان است نه عصبانیت و درشت‌گویی.» دبیر شورای نگهبان افزود: «متأسفانه از مدت‌ها قبل تغییر گسترده استانداران و فرمانداران را شاهدیم و این احتمالاً برای این است که خط آنها را پیگیری کنند و خیلی از این افراد جناحی هستند. حاشیه‌سازی و دخالت دولت در انتخابات و محدود کردن حق انتخاب مردم خلاف حق‌الناس است.»
«سیدحسین موسویان» گفت: «من با سیاست فعلی هسته‌ای دولت آقای روحانی موافق نیستم. من اگر جای روحانی بودم مثل ترامپ از برجام خارج می‌شدم.» وی با بیان اینکه موضوع هسته‌ای ایران یک موضوع سیاسی است، افزود: «ترامپ دنبال این است که اعتبار توافق احتمالی را خودش کسب کند نه کشور ثالث. با وجودی که ایران بیشترین بازرسی و همکاری‌ها را با آژانس داشته، هنوز فشار هسته‌ای علیه ایران ادامه دارد؛ بنابراین روشن است که این یک بازی سیاسی است.»
«گنگ شوانگ» سخنگوی وزارت خارجه چین، در مورد انتشار گزارش فصلی آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای در زمینه ایران، همچنین واکنش وزرای خارجه فرانسه، انگلیس و آلمان و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: «ما گزارش آژانس بین‌المللی هسته‌ای و بیانیه مشترک طرف اروپایی را ملاحظه کردیم. چین بر این باور است که خروج یک‌جانبه آمریکا از برجام و فشار حداکثری علیه ایران عامل اصلی بحران کنونی است. آمریکا باید از چنین رفتارهای نادرست خود دست بکشد.»
«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی، با بیان اینکه واقعیت در مورد ادعای کشف ذرات اورانیوم در ایران تحریف‌ شده، گفت: «ادعای مطروحه مربوط به دو دهه پیش است و با توافق هسته‌ای ارتباطی ندارد.» گفتنی است در روزهای اخیر خبرگزاری‌های غربی به نقل از منابع مطلع مدعی شده‌اند که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارشی محرمانه به اعضا ادعا کرده است که در یک «سایت اعلام ‌نشده» در ایران، ذرات اورانیوم کشف کرده است.
خبرگزاری باشگاه خبرنگاران نوشت: «پس از پذیرش استعفای «کاظم جلالی» در مجلس، وی از «محمدجواد ظریف» می‌خواهد شرایط امضای استوارنامه‌اش را برای سفیر شدن در روسیه فراهم کند؛ اما ظریف امتناع می‌کند. علت خودداری ظریف، رأی جلالی به ذوالنوری به جای فلاحت‌پیشه برای ریاست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بوده است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات