صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱  ، 
کد خبر : ۳۱۸۳۹۷

از ورشکستگی عربستان تا دستگیری مفسدان

1ـ درآمد بنزین چگونه هزینه می‌شود؟

بررسی‌های صورت گرفته در سازمان برنامه و بودجه نشان می‌دهد درآمد ناشی از افزایش و اصلاح قیمت بنزین ماهیانه رقمی نزدیک به 3 هزار و 100 میلیارد تومان می شود. «بیژن زنگنه» وزیر نفت در این باره گفته است: 64 میلیون لیتر بنزین از طریق سهمیه‌بندی و با کارت سوخت داده می‌شود که معادل 23 میلیارد لیتر در سال است و با 500 تومانی که به قیمت آن اضافه شده است، سال آینده 11 هزار و 500 میلیارد تومان درآمد داریم. زنگنه افزود: حدود 30 میلیون لیتر نیز مصرف آزاد است که دو هزار تومان به قیمت آن افزوده شده است و در سال آینده از این محل 20 هزار میلیارد تومان درآمد خواهیم داشت. از سوی دیگر با توجه به طرح دولت برای کمک به 18 میلیون خانوار ایرانی به نظر می‌رسد رقمی بین 3 هزار تا 3 هزار و 100 میلیارد تومان در هر ماه برای این طرح به عنوان هزینه در نظر گرفته شده باشد. شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی موظف شده است، کلیه درآمدهای حاصل از افزایش قیمت بنزین یارانه‌ای و آزاد را به حساب مشخص در خزانه واریز کند. محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه گفته است: از این به بعد این سازمان هر ماه سه پرداختی خواهد داشت؛ یک، حقوق و مزایا و پرداخت‌های مربوط به طرح‌های عمرانی که هر ماه از خزانه صورت می‌گیرد. دوم پرداخت یارانه‌ها که معمولاً 26 هر ماه انجام می‌شود و سوم پرداخت دیگری که از این به بعد صورت می‌گیرد و در قالب بسته‌های حمایت معیشتی خواهد بود.

2ـ مفسدان اقتصادی را به کشور بازمی‌گردانیم

رئیس سازمان اطلاعات سپاه با بیان اینکه وضعیت انقلاب اسلامی، وضعیت پیش‌رونده و در حال حرکت به سمت قله‌هاست، اظهار داشت: آمریکا و اسرائیل می‌خواهند مانع از قدرت‌یابی نظام اسلامی شوند و برای ایجاد این مانع، هر کاری از دست‌شان بربیاید، انجام می‌دهند؛ البته تاکنون موفق نبوده و بعد از این نیز موفق نخواهند بود. حجت‌الاسلام حسین طائب گفت: آمریکایی‌ها با گزاره‌های گوناگونی با انقلاب اسلامی مواجهه داشته‌اند؛ ابتدا قدرت سخت و نرم مطرح بود، اما از سال ۲۰۰۵ ادبیات جدیدی در مسائل امنیتی شکل گرفت و عنوان «قدرت هوشمند» و «تهدید هوشمند» وارد ادبیات امنیتی شد که این قدرت هوشمند در مواجهه با انقلاب اسلامی به کار برده شده است. وی ادامه داد: در حال حاضر، یکی از اقدامات جدی دشمن، شبکه‌سازی در حوزه سیاسی و نفوذ در بدنه نظام است؛ از این‌ رو شورای نگهبان مسئول جلوگیری از ورود شبکه نفوذ به درون نظام است. حجت‌الاسلام طائب در بخش دیگری از سخنانش اشاره‌ای هم به ماجرای دستگیری مفسدان اقتصادی داشت و گفت: ما مفسدان اقتصادی را به کشور بازمی‌گردانیم و بدانید که مقابله با مفسدان اقتصادی، دیر و زود دارد، اما سوخت و سوز ندارد.

3ـ عربستان رو به ورشکستگی است

«دیوید پترائوس» مدیر آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در گفت‌وگو با شبکه آمریکایی «سی‌ان‌بی‌سی» گفت: عربستان با طرح پذیره‌نویسی شرکت نفتی غول‌پیکر آرامکو رو به ورشکستگی است. وی افزود: تلاش عربستان برای پذیره‌نویسی شرکت آرامکو به دلیل نیازش به جذب سرمایه‌گذاری خارجی برای جبران پول‌هایی است که از دست داده است. وی افزود: آنها برای تحقق چشم‌انداز 2030 به پول و سرمایه‌گذاری خارجی نیاز دارند و این یکی از ابتکارات آنان است که با آن درصدد جذب سرمایه‌گذاری خارجی هستند. این مسئول پیشین آمریکایی گفت: به نفع همه است که چشم‌انداز کشور اصلاح شود؛ اما برخی لغزش‌ها مانند کشتن وحشتناک جمال خاشقجی خبرنگار سعودی بسیار ناراحت‌کننده بود و تأثیر نامطلوبی بر جای گذاشت.

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات