صبح صادق >>  نگاه >> یادداشت مخاطبین
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۹  ، 
کد خبر : ۳۱۸۴۳۷

نقش آوانجلیست‌ها و امکان پیروزی ترامپ!

پایگاه بصیرت / رضا صارمی‌راد

سران مسیحیت صهیونیسم یا «آوانجلیست‌ها» هفته گذشته مراسم دعای خود را در کاخ سفید برگزار و برای رئیس‌جمهور آمریکا دعا کردند. البته این فرقه فکری‌ـ سیاسی افزون بر دعا و استغاثه برای دونالد ترامپ، در جریان مطرح شدن موضوع استیضاح ترامپ نیز از وی به شدت حمایت کردند. مسیحیان صهیونیست یا آوانجلیست‌ها، شاخه‌ای قدرتمند و پر نفوذ از پروتستان‌ها هستند که تعداد آنها در آمریکا به 70 میلیون نفر می‌رسد. این گروه اعتقاد دارند برای رستگاری باید به آموزه‌های انجیل برگشت. از منظر آنها، تاریخ بشر در طی نبردی در آخرالزمان به نام «آرماگدون» که نام مکانی در نزدیکی بیت‌المقدس است، به پایان می‌رسد. نقطه اوج آن نبرد ظهور دوباره حضرت مسیح(ع) است که پس از آن داوری نهایی برای همه مردگان و زندگان انجام می‌شود. فراز دیگری که به باورهای آنها رنگ سیاسی می‌زند، اعتقادشان به نقش صهیونیست‌ها و شکل‌گیری دولت یهود در راه پیروزی نهایی مسیح است؛ از این‌رو، آنها از حامیان سرسخت صهیونیست‌ها در آمریکا به شمار می‌آیند.

ترامپ در راستای جذب و جلب آرای بالایی که این فرقه در انتخابات آمریکا دارد و بسیار هم در صحنه انتخابات فعال هستند، خود را یک آوانجلیست نشان می‌دهد. وی حتی معاون رئیس‌جمهور را از میان آوانجلیست‌ها انتخاب کرده است. همچنین دو نفر از قضات دادگاه عالی فدرال را از بین آوانجلیست‌ها برگزیده و خود را به شدت به این فرقه نزدیک کرده است؛ به گونه ای که «رالف رید» یکی از رهبران این گروه می‌گوید تا کنون سابقه نداشته است کسی مانند دونالد ترامپ در مقام رئیس‌جمهور ما را دوست داشته باشد.

«پیتر ولز» سردبیر مجله «آتلانتیک» نیز اعتقاد دارد آوانجلیست‌ها معتقدند همه قضاوت‌هایی که درباره ترامپ می‌شود؛ به ویژه در بحث تقلب در انتخابات دروغ است و یک نیروی ماورایی عصر ترامپ را رقم زده است. آنها معتقدند، خدا او را انتخاب کرده و خودش هم از او محافظت می‌کند.

نکته نغز و جالب در آموزه‌های این فرقه، تأکید آنها بر ارزش‌های اخلاقی و پایبندی به خانواده در آمریکایی است که فروپاشی خانواده و اخلاق هدف هالیوود و سیاست رسمی آموزشی آنهاست. این موضوع، حتی در تضاد با رفتارهای ترامپ قرار دارد؛ اما آنها می‌گویند چون ترامپ با لیبرال‌ها، دموکرات‌ها، ایران و کره شمالی برخورد می‌کند، این موضوع اهمیتی ندارد.

مشاور مذهبی ترامپ هم فردی به نام «پائولا وایت» است که یک آوانجلیست متعصب است. او در یک سخنرانی کاخ سفید را ارض مقدس خوانده که می‌توان به نام مسیح از این محل تبرک جست. همچنین وی چندی پیش گفت: «نه گفتن به ترامپ نه گفتن به خداست و هر که با ترامپ مخالفت کند، در جنگ با خداست.» گروهی از کارشناسان مسائل سیاسی معتقدند، حمایت گسترده آوانجلیست‌ها از ترامپ می‌تواند نقش بسزایی در پیروزی احتمالی ترامپ در انتخابات2020 بازی کند!

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات