صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۹  ، 
کد خبر : ۳۱۸۴۵۶

از برخورد با اخلالگران تا جلوگیری از سودجویی

1ـ ابراز حمایت از کسانی که باید به آنها گرسنگی داد!

«سیدعباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به ابراز حمایت و همراهی مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا با عده‌ای آشوبگر در برخی شهرهای ایران، ضمن تقبیح و محکومیت این‌گونه حمایت‌ها و اظهارات مداخله‌جویانه گفت: مردم عزتمند ایران به خوبی می‌دانند که این‌گونه اظهارنظرهای ریاکارانه و مزورانه حاوی هیچ‌گونه همدردی صادقانه و دلسوزانه‌ای نیست و اقدامات عده‌ای هرج و مرج‌طلب و تخریب‌گر مورد حمایت امثال ایشان به هیچ‌ وجه سنخیتی با روش و منش قاطبه مردم فهیم و بصیر ایران ندارد. سیدعباس موسوی با اشاره به نیات شوم و بدخواهانه دولت ایالات متحده آمریکا، به ویژه وزیر خارجه این کشور نسبت به مردم کشورمان، افزود: جالب است اظهار همدردی با مردمی انجام می‌شود که تحت فشار تروریسم اقتصادی آمریکا قرار داشته و پیش از این نیز از زبان همین فرد به صراحت بیان شد، باید به مردم ایران گرسنگی داد تا در مقابل ما تسلیم شوند.

2ـ دولت اجازه سودجویی‌ها و گرانی‌های دیگر کالاها را نخواهد داد

«محمود واعظی» رئیس دفتر رئیس‌جمهوری با تقدیر از حمایت رهبر معظم انقلاب اسلامی از تصمیم سران قوا در اصلاح قیمت بنزین با بیان اینکه «هدف اصلی این طرح کمک معیشتی به طبقه متوسط و کمتر برخوردار است»، اظهار داشت: دولت از سال گذشته همواره به دنبال منابع مورد نیاز برای کمک معیشتی به حدود 60 میلیون نفر بود که با اصلاح قیمت بنزین همه درآمدها میان آنها توزیع می‌شود. حدود نیمی از خانوارهای کشور خودرو ندارند و با این طرح بیشتر از درآمد بنزین بهره خواهند برد. وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره قیمت دیگر کالاها، تأکید کرد: دولت قطعاً این موضوع را در نظر دارد و تلاش خواهد کرد با نظارت و مدیریت بازار، اجازه برخی سودجویی‌ها و گرانی دیگر کالاها را ندهد و با حمایت‌های معیشتی، نگرانی‌های مردم را برطرف کند.

3ـ تلاش نتانیاهو برای جلوگیری از تشکیل دولت ائتلافی

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با انتشار اخباری مبنی بر پیشرفت در مذاکرات میان «بنی‌گانتس» رئیس حزب «آبی‌ـ سفید» و «آویگدور لیبرمن» رئیس حزب «اسرائیل خانه ما» برای تشکیل کابینه، هشدار داد که تشکیل کابینه با ائتلاف مشترک احزاب عربی، کاری خطرناک است. نتانیاهو در نشست حزب لیکود در تل‌آویو که خود ریاست آن را بر عهده دارد، گانتس را متهم کرد که تلاش می‌کند کابینه اقلیتی با ائتلاف احزاب عربی تشکیل دهد. وی افزود: ما نه انتخابات دیگری می‌خواهیم و نه دولتی که به عرب‌ها تکیه کند. نتانیاهو تلاش می‌کند تا جایی که می‌تواند همه اعضا و نمایندگان کنست از حزب لیکود را علیه رهبر حزب آبی‌ـ سفید بسیج کند و مانع از تشکیل دولت ائتلافی با حمایت از فهرست مشترک احزاب عرب ساکن سرزمین‌های اشغالی شود.

4ـ به اخلالگران و فرصت‌طلبان اجازه اخلال و ناامنی نمی‌دهیم

«سردار اشتری» با بیان اینکه به اخلالگران و فرصت‌طلبان اجازه اخلال و ناامنی نمی‌دهیم، گفت: مطمئناً نیروی انتظامی در کنار مردم و در خدمت امنیت آنان است؛ چرا که «امنیت مردم» و «حفاظت از اموال عمومی و مردمی» خط قرمز ماست. فرمانده ناجا ادامه داد: بحمداللّه پلیس وظایف خود را به خوبی انجام داده و در همین جا اعلام می‌کنم کسانی که قصد اخلال، بی‌نظمی و تعدی به حقوق مردم را دارند یا قانون‌گریز هستند، بدانند که براساس قانون با آنها برخورد خواهد شد. وی یادآور شد: طی روزهای اخیر به همت همکارانم، تعدادی از اخلالگران و فرصت‌طلبان شناسایی و برخورد لازم با آنها صورت گرفته و بحمداللّه اکثر آشوب‌ها پایان یافته است.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات