صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۵  ، 
کد خبر : ۳۱۸۴۶۵

حرف روز/ اعتراضات فراموش شده!

«دیوید گلدفین» رئیس ستاد نیروی هوایی آمریکا در نشست فرماندهان نیروی هوایی در دوبی گفته است: «وقت آشتی و فراموشی دلخوری‌ها (میان کشورهای حاشیه خلیج‌فارس) زمانی نیست که موشک یا پهپاد از ایران در راه است؛ بلکه هم‌اکنون است[...]

یادداشت: «دیوید گلدفین» رئیس ستاد نیروی هوایی آمریکا در نشست فرماندهان نیروی هوایی در دوبی گفته است: «وقت آشتی و فراموشی دلخوری‌ها (میان کشورهای حاشیه خلیج‌فارس) زمانی نیست که موشک یا پهپاد از ایران در راه است؛ بلکه هم‌اکنون است.» سالیان درازی است که آمریکا راهبرد ایران‌هراسی را در جهان، به ویژه منطقه غرب آسیا به راه انداخته است. هدف واشنگتن در مرحله اول جلوگیری از گسترش تفکر ضد استکباری و مستقل بودن جمهوری اسلامی ایران است که این خصلت بی‌بدیل ایران امروز به یک الگو برای دیگر کشورها تبدیل شده است. در مرحله بعدی آمریکا با تهدیدانگاری جمهوری اسلامی ایران برای کشورهای حاشیه خلیج‌فارس به دنبال فروش میلیارد دلاری سلاح است. تولید سلاح حجم بالایی از صنعت آمریکا را تشکیل می‌دهد که ایالات متحده به هر نحو ممکن در پی بازاریابی برای این بخش از صنعت خود است. نکته قابل توجه در تولید سلاح در آمریکا این است که با توجه به نفوذ صاحبان کارخانه‌های اسلحه‌سازی در قدرت این کشور و تأثیرگذاری ثروت در انتخابات این کشور، همه رؤسای‌جمهور ایالات متحده مجبور به تلاش برای بازاریابی برای صاحبان کارخانه‌های اسلحه‌سازی هستند.
اما آمریکا با وجود به دست آوردن میلیاردها دلار از فروش سلاح به کشورهای منطقه، همچنان در ایجاد اتحاد کشورهای حاشیه خلیج‌فارس علیه جمهوری اسلامی ایران ناکام مانده است. اختلاف بین عربستان سعودی، امارات و بحرین با قطر، اختلاف بین امارات متحده عربی با عربستان سعودی در موضوع یمن، ناکامی عربستان سعودی و امارات در ساقط کردن حکومت بشار اسد، ناکارآمدی سلاح‌های آمریکا در تأمین امنیت آل‌سعود و در نتیجه شکست سنگین کشورهای متجاوز به یمن از انصارالله یمن سبب شده است، آمریکا همچنان در آرزوی تشکیل یک اتحاد علیه ایران اسلامی بماند. البته جمهوری اسلامی ایران با اتخاذ راهبردی دقیق توانسته است، سیاست و رفتار آمریکایی‌ها را در منطقه با چالش اساسی مواجه کند.
حال وجود اعتراض‌های پراکنده در برخی شهرهای ایران به اصلاح قیمت بنزین سبب شده است مقامات ایالات متحده و برخی کشورهای اروپایی به فکر سوءاستفاده برای ایجاد ناامنی در کشورمان باشند. تحرکات مشکوک سفرای برخی از این کشورها حاکی از آن است که غرب با دلخوشی به این اعتراضات به دنبال امتیازگیری از جمهوری اسلامی است؛ این در حالی است که آنها اعتراضات یک ساله پاریس را فراموش کرده‌اند!

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات