صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۸  ، 
کد خبر : ۳۱۸۴۶۸

از فرافکنی اصلاح‌طلبان تا ادعای دروغین

1ـ اقدام رهبری شبیه اقدام امام(ره) در قطعنامه 598 بود
«علی مطهری» با بیان اینکه نفس بیانات رهبر معظم انقلاب یک کار جوانمردانه بود، گفت: «ایشان مسئولیت این تصمیم را پذیرفتند و خودشان را در معرض انتقادات قرار دادند. اقدامی شبیه اقدام امام خمینی(ره) در ارتباط با قطعنامه 598 که حاکی از تدبیر و جوانمردی بود. ایشان از تصمیم شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا حمایت کردند تا وحدت داخلی خدشه‌دار نشود و آرامش به جامعه برگردد.» این نماینده مجلس با اشاره به اینکه تصمیم افزایش قیمت بنزین جایگاه مجلس را تنزل داد، گفت: مجلس باید در این خصوص تصمیم می‌گرفت، اما مرجع دیگری انجام داد. پیش از این چندین مرتبه در مجلس اراده شد تا مشکل ارزان بودن سوخت حل شود. پیشنهادها در کمیسیون انرژی و تلفیق بودجه 1398 و حتی در صحن مطرح شد، اما هیچ کدام رأی نیاورد و تکلیف مسئله روشن نشد. بنابراین مجلس در حل مشکل قیمت بنزین تعلل کرد. مطهری تصمیم شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا را به نفع مردم دانست و افزود: قیمت بنزین سال‌ها پیش باید افزایش پیدا می‌کرد؛ اما بر اساس ملاحظاتی این کار انجام نشده بود.


2ـ فرافکنی اصلاح‌طلبان درباره طرح هدفمندی یارانه‌ها
«صادق زیباکلام» با بیان اینکه معتقدم افزایش قیمت بنزین و سایر حامل‌های انرژی باید ظرف ۱۰ سال گذشته و حتی قبل از آن اعمال می‌شد، گفت: اسم این طرح هدفمندسازی یارانه‌ها بود. از یارانه‌ای که نظام برای آب، برق، گاز، بنزین و گازوئیل می‌دهد همه بهره بردند، یعنی کسی که یک میلیون تومان حقوق می‌گیرد، همان قدر از یارانه‌ها استفاده می‌کند که فردی که ۱۰ میلیون تومان حقوق دارد. وی با بیان اینکه متأسفانه بیشتر مسئولان می‌خواهند مشکلات را به گردن دیگری بیندازند، افزود: هیچ کس سؤال نکرد که طرح هدفمندی یارانه‌ها چرا به معنای واقعی کلمه اجرا نشد؟ گفتنی است، این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که طرح پرداخت یارانه بر اساس دهک‌های درآمدی جامعه در دستور دولت وقت بود؛ اما با فضاسازی‌های گسترده مخالفان دولت، از جمله رسانه‌های اصلاح‌طلب این طرح به پرداخت مساوی برای عموم جامعه تبدیل شد!


3ـ ملت ایران نیازی به ادعای دروغین حمایت شما ندارند
«محمدجواد آذری‌جهرمی» وزیر ارتباطات در پاسخ به پرسشی درباره ادعای سفیر آمریکا در آلمان که گفته بود اینترنت را برای مردم ایران تهیه می‌کنیم، گفت: اولاً این ادعا اکنون ممکن نیست، برنامه‌هایی برای سال ۲۰۲۵ دارند که مطرح کرده‌اند، اما بهتر است بدانند ملت ایران نیازی به ادعای دروغین حمایت شما ندارند، دولت شما همان دولتی است که سال‌ها از هر اقدامی علیه ملت ایران فروگذار نکرده، اگر ادعای راستگویی دارید، بگوید داروی کودکان سرطانی ایرانی را چرا تحریم کرده‌اید؟ چرا در همین حوزه استارت‌آپ‌های ایرانی تحریم‌های گسترده‌ای اعمال کرده‌اید؟ اینترنت به زودی به زندگی مردم ایران باز می‌گردد و دولت هم آن ‌را مثل چند سال گذشته توسعه خواهد داد و اتفاقاً با حضور جریان‌ساز جوانان ایرانی، روز به روز ظلم شما و دولت‌تان را به گوش مردم جهان خواهیم رساند.


4ـ ذخایر آب سنگین ایران از ۱۳۰ تن عبور کرد
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارشی نوشت: «در ۱۶ نوامبر ۲۰۱۹ ایران به اطلاع آژانس بین‌المللی انرژی اتمی رساند که میزان ذخایر آب سنگینش از مرز ۱۳۰ تن عبور کرده است.» آژانس در ۱۷ نوامبر ۲۰۱۹ تأیید کرد، نیروگاه تولید آب سنگین ایران در حال فعالیت بوده و میزان آب سنگین ایران به 131/5 تن رسیده است. پس از خروج یکجانبه و نامشروع آمریکا از توافق هسته‌ای و پایبند نبودن کشور‌های اروپایی به تعهدات برجامی‌شان، جمهوری اسلامی ایران پس از یک ‌سال پایبندی یک‌طرفه به این توافق، اعلام کرد، در صورتی که منافع ایران از توافق هسته‌ای تأمین نشود، گام‌هایی را برای کاهش تعهدات برجامی خود اتخاذ خواهد کرد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات