صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۹  ، 
کد خبر : ۳۱۸۴۸۲

اخبار کوتاه چهارشنبه 29 آبان

شامگاه یک‌شنبه تیمی از مأموران یکی از نهادهای امنیتی در حال بررسی وضعیت شهر تهران با گروهی از اتباع بیگانه مواجه شدند که ظرف مدت نیم ساعت اقدام به تخریب و به آتش کشیدن پنج بانک کرده بودند. بررسی‌های بیشتر نشان‌ داد، این تیم هفت نفره که با خودروی نیسان آبی در جنوب تهران تردد می‌کردند، از محدوده دروازه غار تخریب اموال عمومی را شروع کرده و در نهایت در حوالی میدان شوش در حین تخریب پنجمین بانک شناسایی و دستگیر شدند.

پس از چندین روز ناآرامی و آشوب و نشان دادن چهره‌ای غیرواقعی از اعتراضات مردم در رسانه‌های گوناگون، مردم و مسئولان شهرقدس که از ابتدای این هفته روزهای پرآشوبی را طی کرده‌اند، در اقدامی ابتکاری با حضور در میادین و معابر اصلی شهر، با اهدای شاخه گل از زحمات نیروهای نظامی، انتظامی و بسیج تقدیر کردند. «حجت‌الاسلام رضا جوکار» امام جمعه شهر قدس نیز در این حرکت مردمی حضور داشت.

«مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا در هفته‌های اخیر به سه نماینده برجسته جمهوریخواه گفته است، قصد دارد از دولت ترامپ استعفا دهد تا بتواند در انتخابات سال آینده از ایالت کانزاس نامزد مجلس سنای آمریکا شود. به دنبال افشای خبر استعفای پمپئو، مجله «تایم» نوشت: «هیچ نشانه‌ای از اینکه وی موضوع کناره‌گیری از وزارت خارجه را با رئیس‌جمهوری در میان گذاشته باشد، وجود ندارد.»

«عبدالرضا داوری» از نزدیکان محمود احمدی‌نژاد با دستور قضایی بازداشت شد. براساس اطلاعات کسب شده، این فرد به اتهام همکاری با شبکه معاند «آمدنیوز» بازداشت شده است. داوری پیش از این در خرداد ماه سال 1396 برای تحمل حبس به مدت سه سال بازداشت شد اما سرانجام در شهریور ماه سال 1397 و پس از نقض حکم صادر شده از سوی دیوان عالی کشور آزاد شد.

«اسرائیل کاتص» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی با انتشار پیامی در توئیتر، آشوبگران را «مردم آزادی‌خواه» توصیف کرده و گفته است، تل‌آویو در کنار این افراد ایستاده است. گفتنی است، پیش از این دولت آمریکا و چند کشور اروپایی هم از ناآرامی‌های اخیر در ایران حمایت کرده و تهران را به نقض حقوق بشر متهم کرده بودند.

وزارت خارجه روسیه در واکنش به تصمیم آمریکا برای پایان دادن به معافیت تحریم‌ تأسیسات هسته‌ای فردو طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «بازگرداندن تحریم‌های آمریکا علیه تأسیسات هسته‌ای فردوی ایران، نقض آشکار تعهدات بین‌المللی دولت آمریکاست.»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات