اقتصادی >>  اقتصاد مقاومتی >> نبض اقتصاد
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۴  ، 
کد خبر : ۳۱۸۴۹۳

تا کنون ۴۰ میلیون نفر یارانه حمایتی دریافت کرده اند/ جاماندگان یارانه، نگران حمایت معیشتی نباشند

سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی اعلام کرد: جاماندگان یارانه، نگران دریافت حمایت معیشتی نباشند.
دولت تا کنون در دو نوبت و در روز‌های دوشنبه و چهارشنبه هفته جاری اقدام به واریز یارانه حمایتی به حساب سرپرستان خانوار تحت پوشش این طرح کرده است و روز شنبه یارانه مابقی افراد را واریز خواهدخواهد کرد. با این حال پرداخت نشدن یارانه جمع قابل توجهی از جامعه، هنوز امید‌ها و نگرانی‌ها از تعلق یارانه حمایتی به آنان را بالا برده است. علی رغم تحت پوشش بودن نزدیک به ۶۰ میلیون نفر در این طرح، دولت سازو کاری برای رسیدگی به درخواست‌های معترضینی که یارانه به آنان تعلق نخواهد گرفت، در نظر گرفته است.
حسین میرزایی در گفتگو با خبرگزاری فارس، گفته است: وجه نقد در قالب طرح حمایت معیشتی به افرادی که مشمول تشخیص داده شوند، پرداخت میشود.
وی اظهار داشت: افرادی که فکر میکنند مشمول این طرح هستند، اما پرداختی به آن‌ها صورت نگرفته است، در قدم اول میتوانند از اواسط هفته آینده کد ملی خو د را از طریق تلفن همراه ثبت شده به نام سرپرست خانوار به سامانه #۶۳۶۹* ارسال کنند.
سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی تأکید کرد: همچنین در گام دوم که در پایگاه اینترنتیای که زمان و نشانی ان در اطلاعیه‌های بعدی این ستاد اعلام میشوند میتوانند دلایل مسئولیت سرپرست خانوار را در ۲۰۰ کلمه در این پایگاه ثبت کنند.
میرزایی افزود: پس از بررسی‌های انجام شده، در صورتی که فرد مشمول تشخیص داده شود، وجه مورد نظر از ابتدای اجرای این طرح به حساب سرپرست خانوار واریز خواهد شد و عملاً حق افراد محفوظ خواهد ماند و هیچ نگرانی در این باره وجود ندارد.
وی تأکید کرد: افرادی که پیش از این به دلیل برخوردار بودن و وسع مالی کافی و حضور در سه دهک بالای جامعه، یارانه آن‌ها قطع شده در طرح حمایت معیشتی قرار نمیگیرند.
میرزایی همچنین گفت: افرادی که به دلیل ثبتنام نکردن، جا ماندن یا انصراف، در حال حاضر یارانه دریافت نمیکنند، پس از ثبت درخواست آن‌ها در سامانه #۶۳۶۹* و پایگاه اینترنتی که به همین منظور طراحی شده و در اطلاعیه‌های بعدی این ستاد اطلاعرسانی میشود، در قالب آزمون وسع، درخواست آن‌ها مورد رسیدگی قرار میگیرد که آیا فرد مشمول طرح هست یا خیر.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات