بین الملل >>  بین الملل >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۹  ، 
کد خبر : ۳۱۸۵۰۳

ابراز خرسندی دیپلمات ارشد آمریکایی از بروز اغتشاش در ایران

«برایان هوک»، مسئول گروه ویژه اقدام ایران در وزارت امور خارجه آمریکا، روز پنج‌شنبه در مصاحبه با شبکه خبری بی‌بی‌سی از ناآرامی‌های اخیر در برخی شهرهای ایران ـ که ده ها میلیارد ریال خسارت به اموال عمومی و خصوصی و همچنین شهادت چندین نفر از شهروندان عادی و نیروهای امنیتی را به دست اغتشاشگران در پی داشته است ـ ابراز خرسندی کرد.

برایان هوک در پاسخ به این که منظور آمریکا از شنیدن صدای مردم ایران و ایستادن در کنار آنها چیست، گفت: «ما سعی کرده‌ایم از اعتراضات سال‌های گذشته ـ که طی آنها حکومت ایران اجازه نداد معترضان با یکدیگر از طریق اینترنت ارتباط برقرار کنند ـ درس بگیریم. وقتی من در این سمت قرار گرفتم، فناوری‌هایی را در اختیار مردم ایران قرار دادیم که بتوانند در جریان اعتراضات با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. ما راه‌های میان‌بر در اینترنت را نیز به مردم ایران ارائه کردیم و این راه‌ها به معترضان امکان داد که با یکدیگر ارتباط داشته باشند.»

واکنش شدید الحن روسیه به ادعای حمایت آمریکا از مردم ایران/ابراز نگرانی ترامپ از قطع اینترنت در ایران!/ابراز خرسندی دیپلمات ارشد آمریکایی از بروز اغتشاش در ایران/گزارش مدیر کل موقت آژانس درباره ایران به شورای حکام

وی افزود: «رئیس‌جمهور آمریکا به دقت اعتراضات ایران را دنبال می‌کند. ما به کارزار فشار حداکثری خودمان ادامه خواهیم داد. فشارهای ما باعث شده که حکومت ایران با کسری بودجه شدید مواجه شود و نتواند اقتصاد را اداره کند.»

این دیپلمات ارشد آمریکایی تصریح کرد: «ما از اعتراضاتی که در ایران رخ داده است، بسیار خشنودیم. شروع این اعتراضات در ابتدا ناشی از افزایش قیمت بنزین بود، اما خیلی سریع به اعتراضات ضدحکومتی تبدیل شد. مردم توانستند صدها ویدیو از اعتراضات را منتشر کنند. ما این ویدیوها را بررسی می‌کنیم و تحریم مقاماتی که در سرکوب معترضان نقش داشته‌اند را در دست بررسی داریم.»

پیش از این دیگر مقامات آمریکایی از جمله «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه و «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهور این کشور نیز حمایت خود را از اغتشاشگرانی که طی روزهای اخیر خسارات جانی و مالی سنگینی را به ملت ایران تحمیل کرده‌اند، ابراز داشته بودند.

منبع: تابناک
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات