صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۶  ، 
کد خبر : ۳۱۸۵۱۴

اخبار کوتاه شنبه 2 آذر

اندیشکده «مرکز امنیت نوین آمریکایی» اعلام کرد: «محتمل‌ترین سناریو در خصوص تنش‌ها آن است که یک درگیری طولانی‌مدت، اما کم‌شدت ادامه یابد. سناریوی دوم حملات موشکی شدیدتر ایران به تأسیسات نفتی در عربستان و امارات و سومین سناریو جنگ تمام‌عیار بین آمریکا و ایران با بسته شدن تنگه هرمز است.» این اندیشکده افزود: «آمریکا مجبور به استقرار درازمدت تجهیزات هوایی و دریایی بسیاری در خاورمیانه خواهد بود که میلیاردها دلار برای این کشور هزینه خواهد داشت.» در پی شکست‌های پی‌درپی آمریکا، اتاق فکرهای این کشور حضور پرهزینه را بهانه‌ای برای خروج آمریکا از منطقه می‌دانند.
وزارت بهداشت دولت نجات ملی یمن اعلام کرد: بیش از ۳۲۰ بیمار در یمن هستند که به دلیل محاصره و بسته بودن فرودگاه صنعا امکان سفر به خارج برای مداوا را ندارند. همچنین بیش از ۴۳ هزار مورد فوت در یمن به دلیل نبود امکان سفر به خارج اتفاق افتاده و بیش از ۲۸ هزار مورد فوتی نیز به دلیل سرطان در یمن ثبت شده که به علت محاصره، امکان ارائه درمان‌ها و امکانات ضروری برای آنها وجود نداشته است.
«عادل آذر» رئیس دیوان محاسبات گفت: پرونده کشت و صنعت مغان در دیوان محاسبات مطرح بوده و تا دو ماه آینده رأی آن صادر می‌شود. وی افزود: درباره پالایشگاه کرمانشاه نیز به این نتیجه رسیده‌ایم که اهلیت در واگذاری آن رعایت نشده و پرونده ماشین‌سازی تبریز هم در دست بررسی است. عادل آذر اضافه کرد: این پرونده‌ها در بازداشت رئیس سابق سازمان خصوصی‌سازی بی‌تأثیر نبوده است.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، «سیدسلمان سامانی» سخنگوی وزارت کشور در واکنش به برخی مطالب منتشر شده درباره عدم امکان تجمع با استفاده از شیوه‌های قانونی گفت: در یک سال گذشته ۳۳۱ تجمع و راه‌پیمایی با استفاده از این سازوکار در سراسر کشور برگزار شده است.
مراسم تشییع پیکر سردار حاجی محمدزاده، اولین مسئول دفتر سیاسی و عضو شورای فرماندهی سپاه با حضور فرمانده کل سپاه، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، مسئول دفتر نظامی فرمانده کل قوا و جمعی از فرماندهان، مسئولان و همرزمان وی و اقشار گوناگون مردم برگزار شد.
«امیر صباحی‌فرد» فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با بیان اینکه اگر دشمن خیالی به سرش زد ما در میدان مقابله دشمنان را از کرده خود پشیمان می‌کنیم، گفت: دشمنان خود می‌دانند ورودشان به فضای ایران بر عهده خودشان است؛ اما خروج‌شان قطعاً با آنها نخواهد بود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات