صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۴  ، 
کد خبر : ۳۱۸۵۲۶

از مواجهه دوگانه تا قلب واقعیت

1ـ آمریکا قدرت بازدارندگی خود را از دست داده است

وزیر دفاع فرانسه از آمریکا به‌دلیل آنچه «پاسخ‌ نگفتن به حملات اخیر ایران در خلیج‌فارس طی ماه‌های اخیر» خواند، به ‌شدت انتقاد کرد و هشدار داد، با توجه به تحولات اخیر به ‌نظر می‌رسد آمریکا قدرت بازدارندگی خود را در منطقه از دست داده است. «فلورنس پارلی» در نشست سالیانه مؤسسه بین‌المللی مطالعات استراتژیک در بحرین اظهار داشت: «در سال‌های اخیر شاهد عقب‌نشینی تدریجی و عمدی آمریکا [در منطقه] بوده‌ایم. البته قبلاً نشانه‌هایی از این عقب‌نشینی نمایان شده بود، اما وقتی جنگنده‌های آمریکایی در واکنش به حملات شیمیایی دولت سوریه [طبق ادعای غربی‌ها] از باند پرواز بلند نشدند و پس از آن وقتی آمریکا واکنشی به سرنگونی پهپاد خود و حمله به تأسیسات نفتی عربستان سعودی نشان نداد، همه چیز کاملاً روشن شد.» این مقام بلندپایه فرانسوی و دولت متبوعش به‌اتفاق دیگر دولت‌های بزرگ اروپایی، آمریکا و متحدانش در خاورمیانه بدون مستندات و شواهد، ایران را به دست داشتن در حمله به چند کشتی تجاری و همچنین تأسیسات نفتی شرکت سعودی آرامکو متهم کرد!

2ـ مواجهه دوگانه آمریکا برای عرضه ارز دیجیتالی

«جروم پاول» مدیر بانک مرکزی آمریکا، با اذعان به سخت بودن مسیر انطباق فعالیت‌های ارزهای دیجیتالی با نظام مالی و بانکی فعلی اعلام کرد: این کشور فعلاً قصد ندارد در آینده‌ای نزدیک نسبت به راه‌اندازی ارزهای دیجیتالی اقدام کند. به گفته پاول، «فدرال رزرو» از نزدیک روند عرضه ارزهای دیجیتالی از سوی نهادهای بزرگ و معتبر مالی را زیر نظر دارد؛ اما فعلاً روی توسعه این گونه رمز ارزها متمرکز نشده است. مسئولان آمریکایی در مقایسه با مقامات دیگر کشورها، رویکرد سرسختانه‌تری را درباره ارزهای دیجیتالی اتخاذ کرده‌اند؛ در شرایطی که بانک مرکزی چین به طور رسمی اعلام کرده، کار راه‌اندازی ارز دیجیتالی این کشور در مراحل پایانی قرار دارد. گفتنی است، برخی از بانک‌های بزرگ آمریکایی شبکه‌های داخلی پرداخت بر اساس پلت‌فرم بلاک چین را راه‌اندازی کرده‌اند.

3ـ شرکت‌های خارجی از ترس مجازات آمریکا بازار ایران را ترک کردند!

تارنمای شبکه «راشاتودی» با اشاره به راه‌اندازی غول تولید گاز LNG در میدان پارس جنوبی ایران نوشت: «شرکت‌های آلمانی نقش پررنگی در ساخت این غول گازی بازی کرده‌اند؛ اما از آنجا که دولت‌شان نتوانست از آنها در برابر تحریم‌های آمریکا حمایت کند، بهره‌ای از این پروژه عظیم نبردند. این شش ترمینال کوچک تنها بخشی از پروژه عظیم ایرانی‌ها برای تبدیل شدن به یکی از بزرگ‌ترین تأمین‌کنندگان گاز مایع جهان بود. در این میان شرکت‌های آلمانی نیز قرار بود با ساخت ترمینال صادرات در «بندر تمبک» با پتانسیل صادرات سالیانه ۱۰ میلیون تن گاز مایع، نقش مهمی ایفا کنند. با این حال خروج آمریکا از برجام و بازگرداندن تحریم‌های اقتصادی علیه ایران موجب شد شرکت‌های خارجی از ترس مجازات شدن از سوی واشنگتن، بازار ایران را ترک کنند.»

4ـ التهابات کشور تقصیر مخالفان برجام است!

روزنامه «آرمان» در یادداشتی با عنوان «نقش مخالفان برجام در التهابات کشور» نوشت: «شادی و امید مردم به آینده چه ضرری برای کشور داشت که مخالفان برجام بی‌وقفه به جنگ با این سرمایه عظیم اجتماعی رفتند؟ واقعاً خشکاندن لبخند ملت از باز شدن درهای تعامل با دنیا از طریق برجام که قطعاً به رونق اقتصادی می‌انجامید، چه سودی برای کشور داشت که این‌گونه مخالفان برجام با تمام وجود به دنبال آن رفتند؟» به نظر می‌رسد، رسانه‌های اصلاح‌طلب همچنان بر قلب واقعیت اصرار دارند و سعی می‌کنند بر نقش آشکار آمریکا و رسانه‌های معاند در آموزش و تحریک آشوبگران و همچنین قصور و تقصیرهای دولت در اجرای طرح اصلاح قیمت بنزین سرپوش گذاشته و اقدامات جنایتکارانه اوباش اجاره‌ای را به منتقدان برجام نسبت دهند.

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات