صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۵  ، 
کد خبر : ۳۱۸۶۰۰

اخبار کوتاه چهارشنبه 6 آذر

«سیدمجید صدری» مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: حمایت از تولید داخل جزء برنامه‌های شرکت مخابرات بوده و طی دو سال گذشته اقداماتی در این زمینه انجام داده‌ایم که داخلی‌سازی مودم یکی از این نمونه‌هاست. به گفته صدری، حدود 80 درصد امکانات صنعت مخابرات داخلی است و آمادگی لازم برای استفاده از تولیدات داخل در 20 درصد باقی‌مانده نیز وجود دارد و در همین راستا طی یک سال گذشته، در صنعت مخابرات 75 میلیون یورو صرفه‌جویی ارزی برای کشور صورت گرفته است.
«محمود صادقی» درباره بررسی وضعیت بازداشت‌شدگان حوادث اخیر کشور و اینکه آیا برای پیگیری اتفاقات رخ داده تحقیق و تفحصی از سوی مجلس صورت خواهد گرفت یا خیر، گفت: هنوز در تب و تاب و درون وقایع هستیم، البته بعضی از نمایندگان اظهار تمایل کرده‌اند که مسئولان ذی‌ربط برای پاسخگویی به مجلس بیایند. وی افزود: بازداشت‌شدگان به ظاهر در حال آزاد شدن هستند و قوه قضائیه این بار با موضوع به خوبی برخورد کرده است.
«ریک پری» وزیر انرژی آمریکا و از مسیحیان اونجلیست گفت: «همان‌طور که می‌دانید نه باراک اوباما و نه دونالد ترامپ، بدون اینکه از جانب خدا مقرر شود، رئیس‌جمهور نمی‌شدند.» وزیر انرژی آمریکا افزود: این امر به معنای این نیست که ترامپ یک انسان کامل است. این در حالی است که «سارا سندرز» سخنگوی سابق کاخ سفید نیز فوریه (بهمن) گذشته گفته بود، این خواست خداوند بود که ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا شود!
«سیف‌زاده» نماینده شورای مرکزی نظام مهندسی گفت: فرصت سرمایه‌گذاری در قطر بسیار زیاد است، به گونه‌ای که پروژه‌های عمرانی متعددی در آستانه برگزاری جام جهانی تعریف شده است. در این بخش ۱۶۰ میلیارد دلار پروژه ساخت‌وساز در دستور کار است که مهندسان ایرانی می‌توانند سهم قابل توجهی از این کیک اقتصادی داشته باشند. ۱۲۰ شرکت ساختمانی ایرانی برای انجام مذاکرات با قطری‌ها عازم این کشور شده‌اند.
«مهدی پیرصالحی» رئیس سازمان غذا و دارو بیان کرد: متوسط جهانی میزان مصرف اقلام آرایشی‌ـ بهداشتی و عمدتاً اقلام آرایشی در خانوار‌های ایرانی بین ۴ تا 4/5 درصد از هزینه‌های خانوار را تشکیل می‌دهد که میانگین جهانی آن در هر خانوار ۲ تا 2/5 برابر است. سهم قاچاق در حوزه محصولات آرایشی‌ـ بهداشتی بسیار بالاست و حدود 1/6 میلیارد دلار قاچاق در این حوزه داریم که البته در حال حاضر مقدار آن کمتر شده است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات