صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۱  ، 
کد خبر : ۳۱۸۶۵۶

انصارالله: عربستان به دنبال عقب نشینی از یمن است ولی اسرائیل و آمریکا اجازه نمی دهند

انصارالله یمن ضمن تأکید بر واداشتن سعودی‌ها به تغییر مواضع در قبال جنگ یمن گفته، آمریکا و رژیم صهیونیستی در مسیر اتمام این جنگ سنگ‌اندازی می‌کنند.
انصارالله: عربستان به دنبال عقب نشینی از یمن است ولی اسرائیل و آمریکا اجازه نمی دهند
مذاکرات عربستان با انصارالله از سوی بسیاری از رسانه‌ها تایید شده است. عربستان پس از دو حمله کاریِ انصارالله به آرامکو و جیزان به این نتیجه رسید باید پرچم سفید تسلیم را در برابر انقلابیون یمن بالاببرد. اما گویا این مسئله به مذاق آمریکا و رژیم صهیونیستی خوش نیامده و سعی دارند در مسیر عقب‌نشینی عربستان سنگ‌اندازی کنند.
«محمد البخیتی» عضو شورای سیاسی جنبش انصار‌الله گفته، ائتلاف سعودی موضع خود درباره توقف جنگ علیه یمن را تغییر داده است، اما رژیم صهیونیستی و آمریکا سنگ‌اندازی می‌کنند: «اکثر آنهایی که روی تجاوز ائتلاف سعودی حساب باز کرده بودند به شکست خود معترف هستند، زیرا موازنه‌های قوا از لحاظ نظامی و روانی به خصوص پس از فروپاشی صفوف نیروهای متجاوز تغییر کرده است.» وی سپس، راهبرد یمن را بر مبنای «تحقق صلح دائم و فراگیر» خوانده و تاکید کرده: «یمن حیاط خلوت هیچ کشوری نخواهد بود.» یوسف بن علوی وزیر خارجه عمان روز دوشنبه هفته گذشته گفته بود، عربستان هم مانند صنعا در گفت‌وگوها برای پایان دادن به درگیری در یمن، جدی است. خبرگزاری «آناتولی» نیز اخیرا به نقل از یک منبع آگاه سیاسی گزارش داده بود که عمان در حال فراهم کردن مقدمات دیدار «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان و هیئت انصارالله به ریاست «محمد عبدالسلام» است. رئیس‌شورای عالی سیاسی یمن این را هم گفته که: «از هر مذاکره جدی که به توقف جنگ، خرابی، رفع محاصره و پایان دادن به حضور نظامی بیگانگان در خاک ما منجر شود، استقبال می‌کنیم.» مهدی المشاط، رئیس‌شورای عالی سیاسی یمن هم تاکید کرده: «ما بر صلح تاکید داریم، ما ضمن تحسین دستاوردهای اخیر در مسیر آتش‌بس، از طرحی که به آزادی اسرای قهرمانمان منجر شود، استقبال می‌کنیم».
از سوی دیگر، «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی روز پنجشنبه هفته گذشته عازم امارات شد و با «محمد بن زاید» و دیگر مسئولان اماراتی دیدار کرد. بسیاری از رسانه‌های منطقه ‌این دیدار را در چارچوب تلاش‌ها برای حل و فصل سیاسی بحران تفسیر کرده‌اند. روزنامه الرایه قطر نوشت، در سایه تخریب و نابودی یمن، سخن میان دو ولیعهد درباره توقف درگیری‌ها و انتقال به مرحله حل و فصل سیاسی بود. روزنامه الکترونیکی رأی الیوم نیز نوشت که ولیعهد سعودی برای حل اختلافات میان عربستان و امارات درخصوص چگونگی پایان جنگ یمن وعقب‌نشینی بخش اعظم نیروهای امارات، آشتی با قطر و نحوه برخورد با آن در جریان اجلاس سران کشورهای عضو شورای همکاری در ماه آینده در ریاض به امارات سفر کرد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات