صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۱  ، 
کد خبر : ۳۱۸۶۵۷
ژنرال انگلیسی:

خودکشی نظامیان انگلیسی به مرز هشدار رسیده شبکه‌های اجتماعی، عامل اصلی است

ژنرال «لرد دانات»، فرمانده پیشین ستاد ارتش انگلیس ضمن تاکید بر همه گیر شدن خودکشی در میان نظامیان این کشور از رسیدن این پدیده به مرز هشدار خبر داده است. شبکه‌های اجتماعی، یکی از دلایل این خودکشی‌ها عنوان شده است!
خودکشی نظامیان انگلیسی به مرز هشدار رسیده شبکه‌های اجتماعی، عامل اصلی است
بعد از آمریکا حالا بحران خودکشی در بین نظامیان انگلیسی نیز تبدیل به یک «بحران» شده. معلوم نیست چند نفر از کهنه سربازان و نظامیان انگلیسی طی سال‌های اخیر خودکشی کرده‌اند زیرا وزارتخانه این کشور موارد خودکشی در میان کهنه سربازان را ثبت نمی‌کند. با این وجود ژنرال« لرد دانات»، فرمانده پیشین ستاد ارتش انگلیس در نشست یکی از سازمان‌های مبارزه با خودکشی در شهر «پورتموث» انگلیس با ابراز نگرانی از «همه گیر شدن خودکشی در میان نظامیان انگلیس» اعلام کرده این پدیده در میان نظامیان مان به مرز هشدار رسیده است. «ژنرال لرد دانات» فشار‌های روحی و روانی و شبکه‌های اجتماعی را از علل افزایش شمار خودکشی در میان نظامیان این کشور دانست. به گزارش باشگاه خبرنگاران ارتش و دولت انگلیس هنوز هیچ آمار رسمی درباره شمار نظامیانی که خودکشی کرده‌اند منتشر نکرده‌اند، اما سازمان‌های مردم نهاد مبارزه با خودکشی و خیریه‌ها اعلام کرده‌اند احتمالا ۵۱۹ نفر از نظامیان انگلیسی از سال گذشته تاکنون خودکشی کرده‌اند. بخشی از آنها در ماموریت‌های نظامی این کشور در عراق و افغانستان حضور داشتند. سازمان‌های خیریه و مبارزه با خودکشی با متهم کردن دولت انگلیس به بی‌توجهی در رسیدگی به وضعیت نظامیانی که به مرز خودکشی رسیده‌اند با اعلام شماره تلفن، از نظامیان خواسته‌اند برای دریافت کمک و تامین نیازهایشان با آنان تماس بگیرند. مرکز ملی آمار انگلیس نیز حدود 2 ماه پیش در گزارشی میزان خودکشی در این کشور را در سال گذشته ۶ هزار و ۵۰۷ نفر و بالاترین میزان در ۱۶ سال اخیر اعلام کرد. جمعیت انگلیس حدود ۶۷ میلیون نفر است.
حمله تروریستی در لندن
اوضاع امنیتی مردم عادی انگلیس نیز تعریف چندانی ندارد. روز جمعه به دنبال یک حمله با سلاح سرد سه نفر کشته شده و چند نفر زخمی شدند. پیش از سر رسیدن پلیس، تعدادی از شهروندان لندنی جهت جلوگیری از زخمی شدن تعداد بیشتری از مردم، سلاح فرد ضارب را از وی گرفته و او را مورد ضرب‌وشتم قرار‌دادند. ابتدا تعداد زخمی‌ها ۵ نفر اعلام شد که حال برخی از آنان وخیم گزارش شده بود. پلیس لندن ساعاتی بعد اعلام کرد این حادثه «تروریستی» بوده و ۳ نفر، از جمله ضارب در این حادثه جان باخته‌اند. گفته می‌شود «عثمان خان» عامل این حمله تروریستی، تحت تأثیر گروه «القاعده» دست به این اقدام زده است.پلیس لندن اعلام کرده این فرد برای مقامات شناخته شده و در سال ۲۰۱۲ بابت جرائم تروریستی محکوم شده بود. او سال ۲۰۱۸ از آزادی مشروط برخوردار شد. پلیس در شهر «لاهه» هلند نیز می‌گوید حمله با چاقو در یکی از خیابان‌های اصلی این شهر به زخمی شدن چندین نفر منجر شده است.  پلیس هلند هنوز به انگیزه ضارب‌اشاره نکرده‌ اما در صفحه توئیتر نوشته: «حمله با چاقو در خیابان بازار بزرگ در لاهه به زخمی شدن چندین نفر منجر شده است. نیروهای کمک‌های اضطراری در صحنه هستند. اطلاعات بیشتر را از همینجا اعلام خواهیم کرد». حمله با سلاح سرد در هلند ساعاتی بعد از یک حمله لندن به وقوع پیوست.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات