صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۸  ، 
کد خبر : ۳۱۸۷۱۸

اخبار کوتاه دوشنبه 11 آذر

جزئیات عملکرد هفت ماهه بودجه سال 98 نشان می‌دهد، در این مدت حدود 78 هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی وصول شده است. طبق مصوبه سران قوا درآمدهای مالیاتی برای سال جاری 127 هزار میلیارد تومان تعیین شد که عملکرد کنونی نسبت به رقم مصوب سران قوا 61/6 درصد و نسبت به قانون بودجه (140 هزار میلیارد تومان) حدود 55 درصد محقق شده است. یکی از پیشنهادها در لایحه بودجه 1399 برای افزایش درآمدهای مالیاتی، سناریوی 160 هزار میلیارد تومان (به جز درآمدهای گمرک) است.

«سردار محمدرضا یزدی» فرمانده سپاه تهران بزرگ در حاشیه حضور خود در جلسه شورای شهر تهران، درباره اعتراضات اخیر در کشور گفت: برخی از افراد ما در جامعه به دست اغتشاشگران از پشت تیر خورده‌اند. بنده این را تأیید می‌کنم، البته برخی هم آشوبگر بوده‌اند. افرادی که کشته شده‌اند، بررسی و به خانواده‌های آنها سرکشی می‌کنیم. همان‌طور که صف آشوبگران از صف مردم جدا شد، صف کشته‌شدگانی که قصد تخریب داشتند، از کشته‌شدگان دیگر جدا می‌شود.

«مدرس خیابانی» قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت یکی از الزامات مهم برای اجرایی شدن کامل توافق‌نامه تجاری ایران و اوراسیا را فراهم کردن زیرساخت‌های بانکی و تقویت و توسعه آن دانست و خاطرنشان کرد: ایجاد شعب بانک‌های ایرانی در اوراسیا و اعلام آمادگی مجموعه نظام بانکی کشور برای همکاری مشترک با بانک اوراسیا، از جمله این الزامات است. اقدام بعدی حذف دلار است که ایران و روسیه آن را شروع کرده‌اند.

وزارت کشور یمن اعلام کرد، دو هسته اصلی را که به طور مستقیم زیر نظر افسران سرویس اطلاعاتی عربستان کار می‌کردند، متلاشی کرده است. این وزارتخانه تأکید کرد، دستگاه‌های امنیتی با دقت و هوشیاری تحرکات هسته‌های وابسته به ائتلاف متجاوز سعودی را دنبال می‌کنند و از هیچ‌گونه تلاشی برای مقابله با بر هم زنندگان امنیت فروگذار نخواهند کرد.

شب گذشته تروریست‌های داعشی با سوءاستفاده از اوضاع سیاسی‌ـ امنیتی عراق، به چند روستا از جمله روستای نفت خان در استان دیالی عراق حمله کردند. در پی این تحرکات، چندین یگان از حشدالشعبی به منطقه اعزام شده‌اند و درگیری شدیدی میان تروریست‌های داعشی و حشدالشعبی درگرفته است.

«سیدحمید حسینی» دبیر کل اتاق مشترک ایران و عراق با اشاره به کاهش 540 میلیون دلاری صادرات به عراق در هفت ماه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، گفت: روند کاهشی صادرات، ناشی از اغتشاشات و ناآرامی‌های اخیر در عراق بوده است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات