صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۱  ، 
کد خبر : ۳۱۸۷۵۴

از واکنش همتی تا اظهارات مسعودی‌مقام

1ـ بارها در پرونده‌های مهم از طرف دولت و مجلس تهدید شده‌ام

«قاضی اسدالله‌مسعودی‌مقام» رئیس مجتمع ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی و قاضی رسیدگی به پرونده‌های ویژه جرایم اقتصادی گفت: در جرایم اقتصادی تشویش اذهان عمومی مقطعی است و حتی پس از مدتی به عادت تبدیل می‌شود و ممکن است مبلغ و ارقام پرونده تفاوتی ایجاد کند و بسیاری بی تفاوت هستند که در جامعه ما نیز حتی برخی آن را زرنگی و دور زدن قانون با تبحر می‌‌دانند. وی عنوان داشت: بیشترین فشار به قضات پرونده‌های اقتصادی مربوط به تهدیدات وارده است و نه اینکه مربوط به فشار افکار عمومی باشد. در پرونده‌های مهم تهدیداتی که از سوی مجلس، دولت و رسانه‌ها به ما وارد شده، بی‌شمار است و بارها در پرونده‌های مهم از سمت دولت و مجلس تهدید شده‌ام. مسعودی‌مقام تصریح کرد: در دوره فعلی ریاست قضایی بسیاری از اشخاص دولتی و صاحب‌منصب را تحت تعقیب قرار دادیم و به منظور پاسخ مناسب به افکار عمومی مجتمع قضایی تشکیل شده است.

2ـ فضای غیرواقعی در بازار ارز ایجاد شد و این روند پایدار نیست

«عبدالناصر همتی» در واکنش به گرانی دلار در اینستاگرام خود نوشت: «علاوه بر اینکه از ابتدای سال بیش از ۱۰ میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو و تجهیزات پزشکی از سوی بانک مرکزی تأمین شده است، حدود ۱۵ میلیارد دلار نیز در چارچوب سامانه نیما برای واردات مواد اولیه واحدهای تولیدی و سایر کالاهای ضروری تأمین شده است.» وی تأکید کرد: «این روند با ادامه‌ تلاش‌های صادرکنندگان با قدرت ادامه خواهد یافت.» همتی ادامه داد: «طی دو هفته اخیر به دلایلی که همگان بر آن واقف هستند، انتظارات غیر واقعی در بازار ارز ایجاد شد و عمدتاً در برخی فضاهای دلالی و سفته‌بازی به آن دامن زده شد؛ اما با اطلاعاتی که از این توانایی‌ها، امکانات و ذخایر ارزی کشور و ارز صادراتی دارم، این روند نمی‌تواند واقعی و پایدار باشد؛ چرا که تغییر خاصی در متغیرهای کلیدی اتفاق نیفتاده است.»

3ـ اتحاد سه کشور ایران، چین و روسیه در برابر آمریکا

«دریادار حسین خانزادی» فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با سپهبد «شائو یوئان مینگ»، معاون روابط بین‌الملل ارتش چین دیدار و درباره موضوعات مختلف رایزنی و گفت‌وگو کردند. فرمانده نیروی دریایی ارتش در این دیدار تأکید کرد: امروز اراده ارتش و نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در همکاری با چین جدی است و در سطح دولت‌ها اهداف استراتژیک تعریف شده و در سطح نیروهای مسلح موضوعات در قالب همکاری تعریف شده است. سپهبد شائو یوئان مینگ با اشاره به رزمایش مشترک ایران، چین و روسیه، بیان کرد: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران یک نیروی بین‌المللی و استراتژیک است. وی رزمایش پیش رو را نشان‌دهنده اتحاد بین سه کشور دوست ایران، چین و روسیه در مقابله با استکبار جهانی دانست.

4ـ افزایش تعداد نام‌نویسی زنان در انتخابات مجلس شورای اسلامی

«سیداسماعیل موسوی» سخنگوی ستاد انتخابات کشور در پایان سومین روز نام‌نویسی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران آخرین آمار و اطلاعاتی از ثبت‌نام‌کنندگان را اعلام کرد. وی گفت: در مجموع، در طول این سه روز ۳ هزار و ۸۰ نفر از داوطلبان برای نام‌نویسی مراجعه کرده‌اند که نسبت به سه روز اول دوره قبل ۱۳ درصد افزایش داشته است. موسوی اظهار داشت: ۲۷۴۲ نفر از این افراد مردان هستند که معادل ۸۹ درصد داوطلبان است و ۳۳۸ نفر خانم‌ هستند که ۱۱ درصد کل داوطلبان را به خود اختصاص داده‌اند. وی ادامه داد: نکته قابل توجه افزایش تعداد نام‌نویسی زنان نسبت به دوره قبل به میزان ۵۱ درصد است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات