صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۵  ، 
کد خبر : ۳۱۸۷۵۵

اخبار کوتاه چهارشنبه 13 آذر

«عزت‌الله یوسفیان‌ملا» عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره لزوم مقابله با فرارهای مالیاتی در کشور گفت: درآمدهای مالیاتی دارای چارچوب و عدد و رقم مشخصی هستند. در حال حاضر، میزان فرار مالیاتی در کشور زیاد است. بعضی از گروه‌های شغلی مالیات پرداخت نمی‌کنند یا آن میزانی که پرداخت می‌کنند، مالیات واقعی آنها نیست. وی ادامه داد: میزان فرار مالیاتی در کشور به اندازه 10 درصد بودجه سالانه است. در صورت دریافت این میزان مالیات، می‌توانیم بسیاری از مشکلات کشور را حل کنیم.

گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور اعدام‌های فراقانونی گفت: جهان در انجام وظیفه خود در محاکمه و مجازات عاملان قتل «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد عربستانی ناموفق بوده است. «آگنس کالامار» گفت: اتحادیه اروپا و ایالات متحده باید در واکنش به قتل خاشقجی از سوی عاملان منتسب به نظام سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول، اقدامات بیشتری انجام دهند.

بانک مرکزی در نامه‌ای به کنفدراسیون صادرات ایران از انجام توافق این بانک با سازمان امور مالیاتی برای تسهیل در رفع تعهد ارزی صادرکنندگان خبر داد و با اشاره به توافقات خود با نمایندگان سازمان امور مالیاتی کشور، اعلام کرد: به منظور مساعدت با صادرکنندگان، مهلت بازگشت ارز صادراتی سال ۹۷ تا پایان دی ماه ۹۸ تمدید شده است.

حسن روحانی با بیان اینکه با مقاومت ملت، امروز شرایط به گونه‌ای است که آنها خودشان به دنبال گفت‌وگو و مذاکره هستند و پیام‌های خصوصی می‌فرستند، گفت: پیام‌ها و درخواست‌هایی که به صورت خصوصی برای مذاکره می‌فرستند، برخلاف شعارهایی است که به صورت عمومی مطرح می‌کنند و اروپایی‌ها که واسطه هستند نیز این را می‌دانند.

«اردشیر دادرس» رئیس انجمن صنفی جایگاه‌داران CNG گفت: در صورتی که طبق مصوبه شورای اقتصاد 6500 میلیارد تومان برای دوگانه‌سوز کردن خودرو‌های عمومی اختصاص یابد، میزان مصرف سی‌ان‌جی روزانه 10 میلیون متر مکعب افزایش می‌یابد که به تبع آن 10 میلیون لیتر کاهش مصرف بنزین خواهیم داشت.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات