صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳  ، 
کد خبر : ۳۱۸۷۷۰

اعتصاب سراسری فرانسه را فلج کرد

زندگی در سراسر فرانسه امروز (پنجشنبه) به دلیل اعتصاب گسترده مشاغل مختلف فلج شده است.
اعتصاب سراسری فرانسه را فلج کرداعتصاب سراسری در فرانسه، سبب فلج شدن زندگی در شهر‌های مختلف و به ویژه «پاریس»، پایتخت این کشور شده است.
به گزارش فرانس ۲۴، فرانسه امروز (پنجشنبه) شاهد اعتصاب سراسری کارکنان بخش حمل و نقل، معلمان و سایر اصناف است.
این اعتصابات با هدف فلج کردن امور در کشور، همزمان با نشست اتحادیه‌های صنفی با «امانوئل مکرون»، رئیس جمهور فرانسه، پیرامون تغییرات در قانون بازنشستگی برگزار می‌شوند.
براساس گزارش ها، حرکت حدود ۹۰ درصد قطار‌های پر سرعت در سراسر فرانسه لغو و حمل و نقل ریلی مسیر‌های بین المللی مانند «یورو استار» و «تالیس» نیز با اختلال شدید مواجه شده است.بخش عمده مترو پاریس امروز تعطیل است.
براساس اعلام مقامات مترو پاریس، ۱۱ خط از ۱۶ خط مترو این شهر به طور کامل فعالیت خود را تعطیل کرده اند.
«ایر فرانس»، شرکت هوایی فرانسه اعلام کرد ۳۰ درصد پرواز‌های داخلی و ۱۵ درصد از پرواز‌های بین المللی این شرکت به دلیل اعتصاب لغو شده اند.
یکی دیگر از شرکت‌های هوایی فرانسه نیز اعلام کرد ۲۲۳ پرواز داخلی و بین المللی خود را لغو کرده و هشدار داده دیگر پرواز‌ها نیز احتمالا با تاخیر انجام خواهند شد.
  وزارت آموزش و پرورش فرانسه پیش بینی کرده است که ۵۵ درصد کادر آموزشی در اعتصاب سراسری شرکت کنند. این میزان در پاریس ۷۸ درصد است و فقط ۳۰ درصد مدارس کشور امروز باز هستند.
«کریستف کاستنر»، وزیر کشور فرانسه روز گذشته (چهارشنبه) از برگزاری ۲۴۵ تظاهرات در سراسر کشور خبر داده بود.
رئیس پلیس پاریس اعلام کرد ۶۰۰۰ پلیس در پاریس مستقر شده اند و ۱۸۰ پلیس موتور سوار برای مقابله با درگیری‌ها در نظر گرفته شده اند.
انتظار می‌رود این اعتصاب که آزمون بزرگی برای مکرون محسوب می‌شود، تا چند روز به طول بیانجامد. موقعیت رئیس جمهور فرانسه پیش از این در پی اعتراض‌های هفتگی معترضان موسوم به "جلیقه زردها" در یک سال گذشته به شدت متزلزل شده است.
روزنامه «لوموند» فرانسه، روز‌های آتی را "آزمایشی سرنوشت ساز برای رئیس جمهور" توصیف کرد.
فرانسه در دسامبر ۱۹۹۵ نیز در پی مناقشه میان دولت و اتحادیه‌ها شاهد فلج شدن سه هفته‌ای کشور بود.
الیزه از نوامبر سال گذشته شاهد اعتراض‌های گسترده سراسری به سیاست‌های خود بوده که به شکل قابل ملاحظه‌ای با خشونت پلیس مواجه شده اند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات