صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۵  ، 
کد خبر : ۳۱۸۸۱۴

از رتبه برتر ایران تا اقدام رهبر انقلاب

1ـ رهبر معظم انقلاب برای حمایت از دولت هزینه دادند
«اکبر ترکان» مشاور سابق رئیس‌جمهور با انتقاد از زمان و شیوه اجرای طرح اصلاح قیمت و سهمیه‌بندی بنزین گفت: روز بعد از اجرای طرح سهمیه‌بندی و افزایش قیمت بنزین طرح‌های چند فوریتی به میان آمد و می‌خواستند جلوی این کار را بگیرند و شاید در قدم بعدی پای رئیس‌جمهور هم به میان می‌آمد. اگر این اتفاق می‌افتاد، ما دچار اخلال مدیریتی می‌شدیم. همان موقع رهبر معظم انقلاب وارد شدند و تصمیم را اعلام کردند. ایشان برای این کار هزینه دادند؛ معمول این است که وقتی جامعه چیزی را می‌گوید، فردی مانند رهبر معظم انقلاب نمی‌گوید که من از این دفاع می‌کنم و بار را بر دوش نمی‌گیرد. این اقدام رهبر فرزانه انقلاب یکی از فرازهای ۳۰ ساله رهبری ایشان بود و کشور آرام و اوضاع مدیریت شد و کارها به روال عقلایی افتاد و حالا می‌شود اصلاح و اقدام کرد، این اقدام رهبر معظم انقلاب نباید از حافظه‌ها برود.


2ـ سلبریتی‌ها باید چند برابر دیگران مالیات بدهند
«محمدحسین لطیفی» کارگردان سینما و تلویزیون درباره ماجرای معافیت مالیاتی فرهنگ و هنر و اعتراض‌هایی که به دستمزدهای هنگفت سلبریتی‌ها و نبود عدالتی که در این مصوبه وجود دارد، گفت: اولاً این معاف از مالیات ربطی به این دولت ندارد و قبل از این دولت هم شاهد این ماجراها بوده‌ایم؛ ثانیاً کسی که مالیات می‌دهد باید سود مالیاتش را ببیند. کارگردان فیلم «روز سوم» با اشاره به اینکه باید از تعداد اندک سلبریتی که دستمزدهای بالایی می‌گیرند و خارج از بازیگری و سینما، درآمدهای تبلیغاتی هم دارند مالیات 40 درصد بگیرند، اضافه کرد: 100 سینماگر پیدا می‌کنید که سلبریتی‌ هستند و دستمزدهای بالایی دارند و حتی در خارج از سینما و بازیگری، درآمدهای تبلیغاتی هم دارند؛ از اینها مالیات بگیرند حتی 40 درصد و چند برابر، مهم نیست! اما به طور کل این ماجرا قانونمند نیست.


3ـ مدرکی دال بر تولید سلاح هسته‌ای ایران وجود ندارد
نمایندگی روسیه در سازمان ملل در واکنش به ادعاهای انگلیس، فرانسه و آلمان علیه برنامه موشکی ایران اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران عضو کامل سازمان ملل بوده و این کشور عضو بسیاری از سازوکارهای عدم اشاعه چندجانبه از جمله پیمان منع اشاعه تسلیحات هسته‌ای است. هیچ یک از این ابزارها، از جمله قطعنامه 2231 (2015) ایران را از توسعه برنامه‌های موشکی و فضایی منع نمی‌کند. هیچ‌گونه مدرکی که شاهد بر این باشد که ایران در حال توسعه یا تولید سلاح هسته‌ای یا راه‌های انتقال آن یا استقرار هرگونه زیرساختی برای ذخیره تسلیحات هسته‌ای باشد، وجود ندارد. ایران به حسن نیت خود به پاراگراف سوم ضمیمه B قطعنامه 2231 در خودداری از فعالیت‌های مربوط به موشک‌های بالستیکی که قادر به حمل تسلیحات هسته‌ای باشد، احترام گذاشته است.


4ـ رتبه برتر ایران در حوزه تولید داروهای زیست‌فناوری
«علیرضا خاکدامن» مدیر رسانه و ترویج ستاد توسعه زیست فناوری با اشاره به پیشرفت محققان کشور در تولید داروهای زیستی گفت: زیست‌فناوری نقش مهمی در رفاه و آسایش بشر دارد و در حال حاضر یکی از هفت رشته کلیدی فناوری جهان به شمار می‌‌رود، به گونه‌ای که دانشمندان و پژوهشگران دنیا این دانش را یکی از ابزارهای قدرتمند برای موجودیت انسان می‌دانند. وی تأکید کرد: در دنیا تقریباً ۱۴۰ داروی مهم فناوری زیستی وجود دارد که این داروها شناخته شده هستند و تقریباً ۵۰ نوع از این داروها بازار خوبی دارد، از این ۵۰ داروی مهم زیست فناوری جهان، ۲۲ نوع دارو را در کشور ما شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی ساخته‌اند، در حالی که اگر این داروها ساخته نمی‌شد مجبور بودیم سالیانه یک میلیون دلار برای تهیه این داروها هزینه کنیم.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات