صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۵  ، 
کد خبر : ۳۱۸۹۵۱

اخبار کوتاه شنبه 23 آذر

«مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا، در پیامی توئیتری به ایران درباره آسیب زدن به منافع آمریکا در عراق هشدار داد. وی در این پیام نوشت: «اگر ایران به منافع آمریکا در عراق آسیب بزند، با پاسخی قاطع مواجه خواهد شد.» وزیر خارجه آمریکا در حالی ایران را به آسیب زدن به منافعش در عراق متهم می‌کند که واشنگتن یکی از عاملان ناآرامی‌های اخیر در عراق به شمار می‌آید. کارشناسان سیاسی عراقی معتقدند آمریکا، عربستان سعودی و امارات عربی متحده در شعله‌ور کردن اعتراضات این کشور نقش مهمی دارند تا از این طریق بتوانند به مقاصد خود دست یابند.

«محمد علی الحوثی» در گفت‌وگو با روزنامه یمنی «الثوره» گفت: برخلاف ادعای برخی مسئولان سعودی، ائتلاف متجاوز عربی به سرکردگی ریاض هیچ اقدامی که بیانگر حسن نیت آنان باشد، نکرده است. رئیس کمیته عالی انقلاب یمن به بیانیه پایانی سران شورای همکاری خلیج‌فارس اشاره کرد و گفت: این بیانیه، همان اظهارات مقام‌های سعودی است که حامل یک رویکرد خصمانه آشکار علیه یمن بود. انصارالله ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان را متهم می‌کند که به طرح صلح پیشنهادی این گروه نه تنها پاسخ مثبت نداده، بلکه بر شدت حملات خود بر یمن افزوده است.

«فرهاد دژپسند» وزیر اقتصاد، در پاسخ به این پرسش که به تازگی ویدئویی از نشست کمیسیون بهداشت مجلس منتشر شده که در آن اعضا برای دریافت نشدن مالیات پلکانی پزشکان هم قسم شده‌اند، گفت: در آینده نزدیک جلسه‌ای با هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی، مسئولان وزارت بهداشت و سازمان امور مالیاتی برگزار خواهیم کرد تا راهکار‌های تحقق این درآمد را بررسی کنیم.

«آیت‌الله سیدعلی سیستانی» مرجع عالی‌قدر شیعیان عراق، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: کشتار و ربودن تظاهرکنندگان و جنایت هولناک الوثبه را به شدت محکوم می‌کنیم و خواهان محاکمه مجرمان هستیم. نباید اجازه دهیم عناصری مسلح خارج از قانون دولت عراق وجود داشته باشند و تنها نیروهای دولت باید سلاح داشته باشند.

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات