صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸  ، 
کد خبر : ۳۱۸۹۷۴

از سفر روحانی به ژاپن تا واکنش به اظهارات برایان هوک

1ـ خاتمی رهبر اصلاحات نیست، فقط مورد احترام آنهاست
«غلامحسین کرباسچی» با طیف خواندن جریان اصلاحات درباره نبود رهبری در جبهه اصلاحات گفته است: خاتمی رهبر این جریان نیست، بلکه شخص مورد احترام در بین اصلاح‌طلبان است. دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی نسبت به فرار جریان حامی دولت از زیر بار انتقادات و بی‌تدبیری‌های صورت گرفته در دولت گفت: صادقانه این است که ما اگر یک اشتباهی کردیم چه در دولت، چه در مجلس یا شورای شهر، هر جا، به آن اعتراف کنیم. من الآن به عنوان کسی که نقش داشتم، می‌گویم ما آقای ایکس را اگر در مجلس فرستادیم با این بینش بوده که ایشان را با رقبایش مقایسه کردیم... اما در عمل وقتی دیدیم یا شده مثل آنها یا شده بدتر از آنها؛ این را باید به مردم اعتراف کنیم. وی حمایت خاتمی از لیست امید را خطا دانست و افزود: من دیدم که آقای خاتمی هم از شورای شهر و هم از مجلس و هم از دولت ابراز نارضایتی و انتقاد می‌کند.


2ـ فروش اوراق مالی اسلامی نقدینگی سرگردان را کنترل می‌کند
«مژگان خانلو» سخنگوی بودجه با بیان اینکه فروش اوراق در هماهنگی با سیاست‌گذار پولی انجام شده، گفت: در خصوص بحث انتشار اوراق مالی، میزان اعتبار مصوب سال جاری 44 هزار میلیارد تومان بوده است که تاکنون بابت انتشار 40 هزار میلیارد تومان آن اقدام شده و مابقی ظرفیت نیز در دست اقدام است؛ لذا اطلاعات ارائه شده در این بخش به اصلاح نیاز دارد؛ ضمن اینکه فروش اوراق مالی اسلامی از سوی دولت با سازوکارهای مناسب و در هماهنگی با سیاست‌های پولی کشور نه تنها تورم‌زا نیست؛ بلکه حجم نقدینگی سرگردان را کنترل می‌کند. سخنگوی ستاد بودجه ادامه داد: پیش‌بینی مجموع پرداختی علی‌الحساب ماهانه 171 شرکت دولتی سودده در لایحه بودجه سال 1399، که سازوکار مالیاتی دارند، اعم از مالیات و 50 درصد سود ویژه و سهم دولت، 35225 میلیارد تومان است که معادل درصد مالیات در بودجه است.


3ـ امنیت ملی آمریکا را رهبران نابخرد آن تهدید می‌کنند
«کیوان خسروی» سخنگوی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «الجزیره» و در واکنش به اظهارات اخیر «برایان هوک» مسئول کارگروه ایران در وزارت خارجه آمریکا که گفته قصد ما برای تحریم ایران جلوگیری از تهدید امنیت ملی آمریکا بوده است، گفت: امنیت ملی آمریکا را رهبران نابخرد آن تهدید می‌کنند که با اتخاذ تصمیم‌های یکجانبه، غیر قانونی و تنش‌آفرین همه جهان را به هم آوردی با خود وادار کرده‌اند. وی درباره آزادسازی متقابل دو زندانی آمریکایی و ایرانی اظهار داشت: تبادل زندانیان که بدون هیچ‌گونه مذاکره‌ای و بر اساس پیگیری رویکرد انسانی از سوی ایران انجام شد، ابتدای هیچ مسیر جدیدی نیست؛ بلکه پایانی است بر شرایط مشقت‌بار افراد بی‌گناهی که با راهزنی بین‌المللی از سوی آمریکا برای باج‌گیری به اسارت در آمده‌اند.


4ـ هیچ کس نمی‌تواند ایران را محدود یا سرکوب کند
«سیدحسین نقوی‌حسینی» با اشاره به سفر رئیس‌جمهور کشورمان به ژاپن، اظهار داشت: ژاپن از جمله کشور‌هایی است که جزء شرکای سنتی ما به حساب می‌آید و دهه‌های متمادی با ایران همکاری داشته است. سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: در شرایط فعلی که ما تحت تأثیر تحریم‌های ظالمانه آمریکا هستیم تقویت روابط ایران با کشور‌هایی مانند ژاپن به آمریکا نشان می‌دهد جمهوری اسلامی ایران کشوری نیست که کسی بتواند آن را محدود و سرکوب کند. وی با اشاره به احتمال میانجی‌گری مقامات ژاپن میان ایران و آمریکا بیان کرد: سیاست‌های ایران در این زمینه شفاف و مقتدرانه است؛ لذا ما هیچ نوع مذاکره‌ای در هیچ زمینه‌ای با آمریکا را پذیرا نخواهیم بود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات