صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۳  ، 
کد خبر : ۳۱۹۰۱۴

از رصد شناورهای بیگانه تا شکست راهبرد آمریکا

1ـ آمریکا باید استراتژی شکست‌خورده فشار حداکثری را کنار بگذارد

نشریه آمریکایی «نشنال اینترست» در تحلیلی با اذعان به شکست راهبرد آمریکا در برابر ایران، نوشت: «بیش از یک سال و نیم از آغاز کمپین حداکثر فشار دولت ترامپ علیه ایران گذشته است و واشنگتن هنوز هم نتوانسته این کشور را تحت فرمان خود درآورد یا قرارداد بهتری با تهران ببندد. ترامپ باید این واقعیت را قبول کند که با تحریم‌های بیشتر، منزوی کردن یا راه‌های نظامی مشکلات با ایران قابل حل نیست. زمان آن رسیده که این استراتژی شکست‌خورده حداکثر فشار را کنار بگذارد و به یک دیپلماسی واقع‌بینانه رو بیاورد. زمان آن رسیده که یک تغییر قابل توجه و معقول در سیاست آمریکا در قبال ایران صورت بگیرد. ترامپ باید واقع‌گرایی را در سیاست خارجی آمریکا حفظ کند و قراردادهای محکمی به‌نفع امنیت ملی آمریکا ببندد، این کاری است که ترامپ باید به‌جای نزدیک شدن به درگیری‌های ضروری انجام دهد. ترامپ باید فوراً مجوز مذاکرات تازه با ایران را صادر کند.»

2ـ شناورهای کشورهای گوناگون پاسخگوی نیروهای سپاه هستند

«دریادار علیرضا تنگسیری» گفت: «نیروی دریایی سپاه شناورهای بیگانه‌ای را که وارد خلیج‌فارس می‌شوند، کنترل و رصد کرده و ملیت، نوع شناور و مقصد آنها را سؤال می‌کند و همه شناورهای متعلق به کشورهای مختلف، از جمله آمریکا همواره پاسخگوی پرسش‌های نیروهای سپاه بوده‌اند.» فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه رصد شناورهای بیگانه در خلیج‌فارس حق مسلم جمهوری اسلامی است، افزود: «خلیج‌فارس متعلق به ایران و کشورهای حاشیه خلیج‌فارس است و چون باند ورود به تنگه هرمز در آب‌های سرزمینی ایران قرار دارد، حق داریم شناورها را مورد سؤال قرار دهیم.» سردار تنگسیری با بیان اینکه این طرح سؤال جزء قوانین بین‌المللی است و قانون کنترل باند تنگه‌ها این امر را اثبات می‌کند، تصریح کرد: ‌»سال‌های سال است که این کار را انجام می‌دهیم و کشورهای منطقه و فرامنطقه‌ای هم با ما همکاری می‌کنند.»

3ـ دشمنان به روز بودن تجهیزات ما را امتحان کرده‌اند

«امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی» درباره فضاسازی رسانه‌های بیگانه در زمینه تجهیزات و ادوات نظامی مورد استفاده در ارتش، گفت: ما از دشمنان دعوت نمی‌کنیم؛ ولی اگر آنها می‌خواهند متوجه به روز بودن یا به روز نبودن تجهیزات ما شوند، می‌توانند امتحان کنند؛ به نظرم می‌رسد چندین مرتبه هم امتحان کرده‌اند و ضربه‌اش را هم خورده‌اند. فرمانده کل ارتش ادامه داد: البته ما هیچ‌وقت سرمایه‌ای را که داریم دور نمی‌ریزیم؛ چرا که این سرمایه‌ها، سرمایه‌های ملت هستند و ما اگر بتوانیم تا آخرین گلوله از تانکی استفاده کنیم که توانایی مبارزه در میدان دارد، این کار را انجام می‌دهیم. سرلشکر موسوی با بیان اینکه ما برای یک ریال پول ملت هم ارزش قائل هستیم، افزود: برخی کشورها صدها میلیارد دلار پول ملت‌شان را صرف تجهیزاتی می‌کنند که نمی‌توانند از آن استفاده کنند و دور می‌ریزند.

4ـ شرط اجازه صادرات از اول دی ماه اعلام شد

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در نامه‌ای به انجمن‌های صنفی اعلام کرد، با توجه به تعهد صادرکنندگان کالاهای تحت پوشش آن انجمن مبنی بر برگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی کشور (سامانه‌ نیما) به اعضای انجمن‌ها اعلام کنید که در صورت ارائه ندادن مدرک تسویه‌حساب ارز حاصل از صادرات در سامانه نیما که به تأیید بانک مرکزی جمهوری ایران رسیده باشد (حداقل برای شش ماهه اول سال جاری) تا پایان ماه جاری، از اول دی ‌ماه سال جاری به هیچ عنوان با صادرات کالاهای صادراتی آنها موافقت به عمل نخواهد آمد و اسامی آنان از فهرست صادرکنندگان مجاز حذف خواهد شد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات