صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵  ، 
کد خبر : ۳۱۹۰۲۷

جنگ شناختی، اولویت اصلی دشمن

رصد فضای رسانه‌ای و اخباری که در بین مردم پخش می‌شود، نشان‌دهنده وجود جریانی با هدف ناامید کردن مردم است. در حوزه فضای مجازی که بیشترین مخاطب آن را گروه سنی زیر سی سال تشکیل می‌دهد[...]

یادداشت: رصد فضای رسانه‌ای و اخباری که در بین مردم پخش می‌شود، نشان‌دهنده وجود جریانی با هدف ناامید کردن مردم است. در حوزه فضای مجازی که بیشترین مخاطب آن را گروه سنی زیر سی سال تشکیل می‌دهد، نفوذ لایه‌ای ضد انقلاب و عناصر مسئله‌دار با نظام حس می‌شود. پخش اخبار منفی، ناامیدکننده و غیر واقعی سبب شده است امروز جنگ شناختی وارد مرحله جدیدی شود. وقتی که کوچک‌ترین حادثه در کشور با پمپاژ رسانه‌ای در بین مردم پخش می‌شود یا هنگامی که سرویس‌های اطلاعاتی از طریق فضای مجازی یارگیری کرده و آموزش خرابکاری را در دستور کار خود قرار می‌دهند، روشن است که دشمن عرصه جنگ را از حالت سخت به سمت جنگ نرم تغییر داده است. اگرچه امروز کشور با مشکلات اقتصادی ناشی از عملکرد ضعیف دولت روبه‌روست، این زنگ خطری برای کشور در عرصه فرهنگی است. حوزه‌ای که درگیری با دشمن در آن پنهانی و نرم صورت می‌گیرد؛ از این رو واکاوی حضور برخی افراد و گروه‌ها در عرصه رسانه‌ای چه در حوزه فضای مجازی و چه در حوزه مطبوعاتی نشان‌دهنده فعالیت آنها در زمین دشمن است. متأسفانه، موفق نشدن دولت در اعتماد به غرب که مصداق آن در برجام تجلی یافته است، سبب شده عده‌ای تلاش کنند تا به جای نقد دولت، نظام را مقصر جلوه دهند! از سوی دیگر، وقتی حامیان دولت نمی‌توانند از عملکرد دولت مورد حمایت خود دفاع کنند، با فضاسازی و فرافکنی کلیت نظام را زیر سؤال می‌برند.
ناکامی دشمنان ملت ایران به ویژه آمریکا درجنگ سخت سبب شده آنها در یک جهش تاکتیکی جنگ نرم و تغییر باورهای مردم را در اولویت سیاست‌های خود قرار دهند؛ از این رو وقتی آمریکا از تهدید نظامی علیه کشورمان سخن به میان می‌آورد، نه تنها توجهی به آن نمی‌شود؛ بلکه مورد تمسخر مردم نیز قرار می‌گیرد.
در نظام‌های سیاسی همواره دو اصطلاح مورد توجه قرار می‌گیرد؛ اولی حکومت و حاکمیت و دومی دولت به معنای قوه مجریه است. بنابراین این دولت است که اقتصاد و معیشت مردم را تحت تأثیر سیاست‌های خود قرار می‌دهد. برجام و اجرای غلط طرح افزایش قیمت بنزین از اقدامات دولت بود، نه حکومت، و مردم نسبت به آدرس غلط شبکه‌های معاند هوشیارند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات