صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵  ، 
کد خبر : ۳۱۹۰۴۸

اخبار کوتاه چهارشنبه 27 آذر

«عباسعلی قصاعی» رئیس اتاق مشترک ایران و آلمان با بیان اینکه هر چند ماه یک بار رئیس اینستکس به ایران سفر می‌کند، گفت: هدف از این سفرها بررسی راه‌های انتقال مالی کالاهای غیرتحریمی،‌ مانند غذا و دارو در این کانال مالی است. قرار است رئیس سازوکار حمایت مالی اروپا و ایران (اینستکس) به زودی و بعد از تعطیلات در 22 دی (12 ژانویه) بار دیگر به ایران سفر ‌کند.

«علی بیگدلی» دیپلمات سابق و از حامیان برجام در مصاحبه با روزنامه «آرمان» با تأکید بر ضرورت مذاکره با آمریکا گفته است: «بیشتر دشمنی‌ها به علت وجود رژیم صهیونیستی است. کلید حل رابطه ایران و آمریکا «مسئله فلسطین» است... سیاستمداران کشورمان اگر می‌خواهند این سفر پر ثمر باشد، باید در خطوط صفر مذاکره خود اندکی تجدیدنظر کنند»!

«ناصر چمنی» رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور با اشاره به اینکه قدرت خرید کارگران ۵۰ درصد کاهش یافته است، گفت: جلسات کمیته دستمزد فعلاً تشکیل نشده است؛ چرا که منتظر هستیم قیمت‌ها به یک ثبات مشخص برسد. پس از افزایش قیمت بنزین، چند روزی قیمت‌ها را پایین نگه داشتند، اما یک‌باره سیر صعودی پیدا کرد.

روزنامه «هاآرتص» نوشت: «نمایندگان کنگره آمریکا با درخواست ترامپ در زمینه بودجه ویژه ۱۷۵ میلیون دلاری برای حمایت از معامله قرن مخالفت کرده‌اند. این تصمیم که یک توافق دو حزبی در زمینه بودجه پیشنهادی ترامپ برای سال ۲۰۲۰ است، آخرین نشانه از آمریکاست که نشان می‌دهد طرح موسوم به صلح معامله قرن به این زودی‌ها اجرایی نخواهد شد.»

«امیر حاتمی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: دغدغه‌ها در حوزه بودجه جاری در سال ۹۹ و حقوق و مزایا از سوی دولت به‌طور کامل حل شده و ۲۵ درصد افزایش یافته که ۱۵ درصد مربوط به حقوق و مزایاست.

«رضا اردکانیان» وزیر نیرو در سفر به استان کردستان گفت: تخصیص و تأمین آب استان کردستان به اتکای مطالعات دقیق و با در نظر گرفتن مجموعه شرایط همه استان‌های همجوار، از حدود ۳۰ هزار هکتار به بیش از ۹۶ هزار هکتار افزایش یافت.

«اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس‌جمهور در ابلاغیه‌ای به دستگاه‌ها تأکید کرده است، هیچ یک از مدیران و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی حق مخالفت با هیچ بخشی از لایحه بودجه ۹۹ یا درخواست تغییر هیچ بخشی از آن در مجلس را ندارند.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات