صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۹  ، 
کد خبر : ۳۱۹۱۴۷

اخبار کوتاه دوشنبه 2 دی

هشت کشور آفریقایی شامل بنین، بورکینافاسو، گینه بیسائو، ساحل عاج، مالی،‌ نیجر، سنگال و توگو تصمیم گرفته‌اند در حاشیه سفر امانوئل مکرون به ساحل عاج، نام واحد پولی خود را از «فرانک» به «اکو» تغییر دهند. این ارز پیشتر از نظر ارزش به فرانک فرانسه وابسته بود. ساحل عاج بزرگ‌ترین تولیدکننده کاکائو در جهان و یکی از اصلی‌ترین مستعمرات فرانسه در جهان قصد دارد در کنار تغییر نام واحد پولی این کشور به نگهداری از ۵۰ درصد دارایی‌های حساب ذخیره خود در فرانسه پایان داده و آنها را از این کشور بازگرداند.
«حجت‌الاسلام منتظری» دادستان کل کشور گفت: مردم باید در مورد اسلحه‌هایی که دشمن به صورت قاچاق و با هدف ایجاد اغتشاش به این کشور وارد کرد و در این حوادث اخیر از آشوبگران کشف شد، اطلاع داشته باشند نه اینکه فقط آمار کشته‌های حوادث به مردم داده شود. وی در ادامه افزود: حقوق عامه باید جدی گرفته شود که این امر خواسته رهبری و تکلیف و مطالبه جدی بنده به عنوان دادستان کل کشور است.
شرکت بازرگانی دولتی ایران اعلام کرد: این شرکت بر اساس وظایف ذاتی خود، آماده خرید بدون محدودیت تمامی گندم تولیدی کشاورزان با نرخ تضمینی است. شرکت بازرگانی دولتی ایران خرید گندم را به صورت نقدی و بدون هیچ محدودیتی انجام خواهد داد؛ از این رو ضمن اعلام آمادگی برای پذیرش محل‌های انباشت گندم، خواستار معرفی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان است تا عملیات اجرایی خرید را به سرعت آغاز کند.
بررسی‌های مرکز آمار در زمینه وضعیت اطلاعات قیمت و اجاره مسکن در نقاط شهری کشور نشان می‌دهد، متوسط نرخ اجاره‌بهای مسکن در تابستان امسال برخلاف کاهش قیمت مسکن افزایشی بود؛ به گونه‌ای که نسبت به فصل مشابه سال قبل 24/9 درصد افزایش داشته است.
سردار جانباز «حاج‌علی فضلی» فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسدار امام حسین(ع) که به دلیل عوارض ناشی از مجروحیت و جانبازی در بیمارستان بستری شده بود، پس از طی مراحل درمان از بیمارستان مرخص شد.
«محمد اسلامی» وزیر مسکن، راه و شهرسازی از ورود سه فروند هواپیمای جدید خریداری شده از سوی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران خبر داد و گفت: به زودی این سه فروند هواپیمای ایرباس وارد ناوگان ایران‌ایر می‌شود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات