صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸  ، 
کد خبر : ۳۱۹۱۶۳

از بحران قطر تا ادعای دروغ

1ـ برخورد جالب فقهای نگهبان با حضور زنان در خبرگان

«دکتر هادی طحان نظیف» عضو حقوقدان شورای نگهبان در مطلبی نوشت: «چهارشنبه ۲۷ آذرماه ۱۳۹۸، جلسه شورای نگهبان بود. دکتر کدخدایی گزارشی از تعداد ثبت‌نام‌کنندگان انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری و همچنین روند برگزاری آزمون در آخر هفته ارائه داد. ایشان در ارائه آمار به این نکته اشاره کرد که در میان داوطلبان یک نفر خانم هم وجود دارد که در آزمون شرکت می‌کند که در این میان رویکرد اعضای محترم و به طور خاص فقهای معظم برایم جالب بود. از جمله اینکه آیت‌الله یزدی گفتند این خوب است که جنسیت مانع حضور زنان در انتخابات خبرگان نیست و این حق زنان است که وارد چنین مجامعی شوند. البته بر این نکته نیز تأکید شد که ما در کیفیت و فرآیند علمی و آزمون‌های پیش‌رو اعم از کتبی و شفاهی، تفاوتی میان زن و مرد قائل نیستم و شرط تأیید اجتهاد افراد، قبولی در این آزمون‌ها می‌باشد.»

2ـ نمی‌توانیم از زیر بار مسئولیت دولت روحانی شانه خالی کنیم

«محمدعلی ابطحی» فعال سیاسی اصلاح‌طلب برخلاف برخی اصلاح‌طلبان اعتقاد دارد در انتخابات آتی مجلس، شاهد افت شدید مشارکت نخواهیم بود. وی همچنین درباره وضعیت اصلاح‌طلبان گفته است: همان‌طور که اصولگرایان هیچ‌ گاه نمی‌توانند از زیر بار مسئولیت دولت احمدی‌نژاد شانه خالی کنند، اصلاح‌طلبان هم نخواهند توانست این کار را با دولت آقای روحانی بکنند؛ یعنی عملکرد ایشان هر چند به اصلاح‌طلبی ربط کاملی ندارد، اما تأثیر قابل ملاحظه‌‌ای روی وضعیت اصلاح‌طلبی خواهد گذاشت. ما باید در اصلاح‌‌طلبی مسئله اصلاحات را از مسئله احزاب و شخصیت‌های اصلاح‌طلب جدا کنیم. از نظر من شاید در مقطع کوتاه پیش‌رو تا انتخابات، جریان اصلاح‌طلب نتواند خیلی کار جدی انجام دهد و ورق را برگرداند. کاری که باید انجام شود، این است که روزنه امید به اصلاحات همچنان باز بماند که کار سختی است.

3ـ چرا ادعای شهادت فرمانده هوافضای سپاه دروغ است؟

«محمد ایمانی» تحلیلگر مسائل سیاسی و فعال رسانه‌ای در کانال شخصی خود در تلگرام نوشت: «چرا ادعای رسانه‌های سعودی درباره شهادت فرمانده هوافضای سپاه در سوریه و در حمله موشکی رژیم صهیونیستی دروغ است؟ پاسخ پیچیده نیست. به این دلیل روشن که قطعاً در صورت ارتکاب چنان خبطی از سوی صهیونیست‌ها، تل‌آویو و حیفا و مراکز مهم نظامی و اقتصادی اسرائیل بلافاصله با صد‌ها موشک شخم‌ زده می‌شد. این را سران رژیم صهیونیستی بهتر از هر کس می‌دانند و یک بار در ابعادی به مراتب کوچک‌تر، در تأسیسات نظامی و راداری خود در نزدیکی بلندی‌های جولان تجربه کرده‌اند.» رسانه‌های ضد انقلاب و وابسته به دربار سعودی روز گذشته شایعه شهادت «سردار حاجی‌زاده» را در حمله نظامی رژیم صهیونیستی به خاک سوریه منتشر کرده بودند.

4ـ بحران قطر یک گام به جلو و دو گام به عقب!

«انور قرقاش» وزیر مشاور دولت امارات در امور خارجه، در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «یک مهمان خارجی از من درباره تحولات بحران قطر پرسید. به او جواب دادم: یک گام به جلو و دو گام به عقب. مشکل این است که سرسخت‌ترین دشمن قطر، قطر است.» قرقاش در 10 دسامبر جاری نیز در واکنش به مشارکت نکردن «شیخ تمیم بن‌حمد آل‌ثانی» امیر قطر در اجلاس سران شورای همکاری خلیج‌فارس در ریاض، نوشت: «با اینکه معتقدم هر بحرانی به پایان می‌رسد و راه‌حل‌های صادقانه و پایدار به نفع منطقه است؛ اما ارزیابی من این است که بحران قطر ادامه دارد. دلیل غیبت امیر قطر از این اجلاس ارزیابی منفی از مواضع است و باید برای حل بحران میان قطر و چهار کشور (عربستان، امارات، بحرین و مصر) ریشه‌های این بحران حل و فصل شوند.»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات