صفحه نخست >>  عمومی >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۹  ، 
کد خبر : ۳۱۹۱۷۱

پشت پرده سناریوی کشته سازی

رصد فعالیت های رسانه های معاند نشان می دهد که راهبرد "اغتشاش فکری در اذهان ایرانیان" در دستور کار اتاق فکر این رسانه ها قرار گرفته است.
پایگاه بصیرت / محمدصادق سلطانزاده
دشمن که پس از آشوب‌های ناشی از افزایش قیمت بنزین نتوانست در قالب اغتشاشات خیابانی به اهداف خود برسد، اکنون به دنبال اجرای سناریوی کشته سازی است. "کشته سازی" و " کاسبی با خون " سناریویی نخ نما و مضحکی است که در کارنامه اپوزسیون داخلی و دشمنان خارجی بار‌ها تکرار شده است.
 
پشت پرده سناریوی کشته سازی
۱- فتنه ۷۸؛ کوی دانشگاه: در فتنه کوی دانشگاه (تیرماه ۱۳۷۸) عکس معروف احمد باطبی با پیراهن خونین دروغین دانشجو و تیتر‌های به رنگ خون روزنامه‌های زنجیره‌ای نمونه‌هایی از سناریوی کشته سازی بود.
روز شنبه ۱۹ تیر۷۸ روزنامه خرداد در تیتر درشت صفحه اول خود نوشت: «کوی دانشگاه به خون کشیده شد» و در کوی دانشگاه پلاکارد‌هایی با مضمون پنج شهید به نام‌های ذاکری، سهرابی، امامی، رهبری و نادری، در میان دانشجویان توزیع شد در حالی که به سرعت مشخص گردید تمامی اسامی مذکور جعلی بوده است!
 
پشت پرده سناریوی کشته سازی
۲- فتنه ۸۸: دامنه اجرای سناریوی کشته سازی در فتنه ۸۸ آنقدر وسیع شد که شعله‌های آن به مجلس سنای آمریکا هم رسید. در حالی که سناتور مک کارتر در سنای آمریکا با نمایش تصویری از ترانه موسوی به دروغ از او به عنوان کشته حوادث ۸۸ یاد می‌کرد، در تهران هم یکی از سران فتنه در مراسم ختم سعیده پورآقایی، یکی دیگر از قربانیان پروژه کشته سازی فتنه گران شرکت می‌کند!؛ نهایتاً مصاحبه اموات ادعایی در لیست ۷۲ نفره سران فتنه تیر‌های خلاصی بود که به سیبل دروغ بزرگ شلیک شد.
۳- آشوب۹۸:، اما در آذرماه ۹۸ و روز‌های اخیر و بعد از شکست در اغتشاشات خیابانی، شاهد اکران جدیدترین پرده از سناریوی کشته سازی در بستر فضای مجازی و رسانه‌های معاند هستیم.

در حالی که بنا به گزارش نهاد‌های امنیتی و تصریح دبیر شورای عالی امنیت ملی در حوادث آذر۹۸، متأسفانه شاهد قطعیت در اجرای سناریوی کشته سازی و قربانی شدن تعدادی از هموطنان در عرصه میدانی بوده ایم، لیکن دشمن که در این راهبرد به اهداف شوم خود نرسید، اکنون با استفاده از تصاویر نامربوط، تصاویر قدیمی و با سوء استفاده از اطلاعیه‌های فوت در شهر‌های مختلف به دنبال سناریوی کشته سازی و تحریک احساسات عمومی است.
در ادامه نگاهی می‌اندازیم به چند «شایعه» به عنوان اصلی‌ترین ابزار دشمنان در سناریوی «کشته سازی»:
 
پشت پرده سناریوی کشته سازی
 
۱. بانوی شهید راه آزادی: اخیراً تصویر یک دختر جوان با عنوان «بانوی شهید راه آزادی» در فضای مجازی در حال انتشار است و ادعا شده این خانم در اغتشاشات اخیر کشته شده و همزمان تصویر یک خبرنگار هم به عنوان قاتل این خانم منتشر شده است. در حالی که با جستجوی معکوس این تصویر مشخص می‌گردد عکس، مربوط به تصادفی در اردیبهشت سال ۹۵ است و هیچ ربطی به اغتشاشات اخیر نداشته است!
 
پشت پرده سناریوی کشته سازی
۲. در روز‌های اخیر ویدئویی جعلی با عنوان تشییع جنازه یکی از جانباختگان اغتشاشات آبان ۹۸ در کرمانشاه پخش شده است. اما این فیلم مربوط به تشییع پیکر «شیرزادخان شیرزادی» از بزرگان ایل کلهر گیلانغرب می‌باشد و هیچ ارتباطی به حوادث اخیر ندارد.

۳. شبکه سعودی ایران اینترنشنال هم در این دوره پا به پای شبکه‌های لندنی و آمریکایی به دنبال صید ماهی مسموم خود از آب گل آلود است. اینترنشنال صرفاً با پخش اعلامیه ترحیم دو جوان از آنان به عنوان قربانیان حوادث اخیر یاد کرد. موضوعی که توسط خانواده‌های محترم متوفیان فوراً تکذیب شد. خانواده متوفیان در مصاحبه خود ضمن بیان نحوه فوت جوانانشان، در خصوص سوء استفاده از اعلامیه عزیزانشان ابراز نگرانی کردند.
 
پشت پرده سناریوی کشته سازی
البته دروغگویی رسانه سعودی صرفاً به کشته سازی محدود نماند و این شبکه در مصاحبه با یک به اصطلاح فعال سیاسی مدعی شد که نرگس محمدی-که در بند زنان زندان اوین حضور دارد- پسری را در بخش بهداری زندان مشاهده کرده که به دلیل تیر خوردن پایش عفونت کرده است!؛ این ادعا در حالی مطرح شده که اساساً در ایران زندان‌ها مختلط نبوده و امکان حضور مردان در بخش بهداری زنان وجود ندارد!

۴. جریان ضد انقلاب برای القای کشته‌سازی در آشوب‌های اخیر با استناد به چند تصویر در حالی مدعی قتل تعدادی از معترضین و رها کردن اجساد آن‌ها در دریاچه پشت سد‌ها شده‌اند که جستجوی معکوس تصاویر نشان می‌دهد این تصاویر مربوط به قربانیان حمله گروهک تروریستی جبهة‌النصره در سوریه، در سال ۱۳۹۱ است!

پشت پرده سناریوی کشته سازی
۵. در نمونه دیگری از شایعه‌پراکنی، با انتشار تصویری اینگونه القا می‌شود که فردی در حال بیرون کشیدن جسد دو نفر از معترضین از آب‌هاست، در حالی که اصل ماجرا مربوط به گفت‌وگوی یک غواص معروف کرمانشاهی است که با جستجویی کوتاه در اینترنت می‌توان به اصل این مطلب با تیتر «قصه غواص فداکاری که غصه دارد» در تاریخ ۲۴ آذر ۹۴رسید!
پشت پرده سناریوی کشته سازی

۶. کشته سازی به سبک BBC نشان از تجربه‌های تلخ این شبکه از رسوایی‌های گذشته دارد!. بی بی سی گزارش ویژه‌ای را بر پایه ادعای چند کاربر بی نام و نشان توئیتر ارائه می‌دهد که بار‌ها به خاطر بی پایه و اساس بودن آن مجبور می‌شود مورد تأیید نبودن آن را تکرار کند!
 
پشت پرده سناریوی کشته سازی
 
پشت پرده سناریوی کشته سازی
پشت پرده سناریوی کشته سازی
 
جمع بندی:
شایعه پردازی‌های فوق، انتشار اخبار از برخی حوادث مشکوک در روز‌های اخیر، شیطنت‌های رسانه‌های شبکه‌های ماهواره‌ای در تقطیع فرمایشات امام راحل و رهبر انقلاب، اعلام کشف پروژه کشته سازی در خوابگاه دانشگاه علم و صنعت همزمان با روز دانشجو و بزرگنمایی برخی مشکلات توسط رسانه‌های معاند بیانگر این موضوع است که راهبرد "اغتشاش فکری در اذهان ایرانیان" در دستور کار اتاق فکر رسانه‌های معاند قرار گرفته است. به اختصار به برخی پیامد و اهداف این توطئه می‌توان اشاره نمود:

۱. اعتمادزدایی از افکار عمومی و ایجاد حس بدبینی و نفرت
۲. تزریق هیجانات کاذب به جامعه و روشن نگه داشتن داشتن خاکستر اغتشاشات برای تکرار شورشگری
۳. مشروعیت زدایی و اعتبارزدایی از حاکمیت و نظام اسلامی
۴. ایجاد جو بدبینی نسبت به نهاد‌های انتظامی و امنیتی
۵. کاهش سرمایه اجتماعی نظام در آستانه انتخابات مجلس جهت تأثیرگذاری بر مشارکت حداکثری
۶. تلاش برای خلأ قدرت و تکرار سناریوی لبنان و عراق جهت امنیت زدایی
۷. تهیه خوراک‌های حقوق بشری برای تداوم فشار سیاسی علیه جمهوری اسلامی ایران
۸. نمایش تصویری ملتهب از داخل ایران و موج سواری رسانه‌ای تحت عنوان پیامد‌های راهبرد فشارحداکثری آمریکا
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات