صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۶  ، 
کد خبر : ۳۱۹۱۷۸

نشریه اخبار و تحلیل‌ها چهارشنبه 4 دی

امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی): آمریکایی‌ها ۴۰ سال است که می‌خواهند ریشه‌ جمهوری اسلامی ایران را بِکَنند، اما ما در این مدت، بیش از چهل برابر رشد کرده‌ایم که همین ایستادگی جمهوری اسلامی و موفقیت‌های آن، یک نمونه‌ موفق دیگر از مهار آمریکا است.(1397/6/16)

نشریه اخبار و تحلیل‌ها word

نشریه اخبار و تحلیل‌ها pdf

 

▼ حرف روز

هدف رأی ملت است!
برگزاري انتخابات امن و آرام و شکل‌گيري رقابت سياسي در فضايي عاري از خشونت، يکي از شاخص‌هاي تحقق انتخابات مطلوبي است که هر نظام سياسي به دنبال‌ آن است. جمهوري اسلامي به مثابه الگوي ممتاز نظام مردم‌سالاري ديني همواره انتخابات‌هاي نابي را تجربه کرده است. هرچند در طول چهل سال اخير تحقق اين حماسه‌هاي بزرگ با فراز و نشيب‌هايي همراه بوده، اما مردم در همه شرایط پاي کار انتخابات بوده‌اند.
چنين انتخاباتي به مثابه خار چشم دشمن، همواره مورد هدف تهاجم بيگانگان قرار داشته است. دشمن در نگاه حداکثري خواهان برگزار نکردن انتخابات و در نگاه حداقلي خواهان مخدوش کردن آن است. چه اين مخدوش کردن از طريق کاهش آرای انتخاباتي حاصل شود و چه از طريق ناامن‌سازي انتخابات یا زیر سؤال بردن سلامت آن!
اهداف کلان دشمن برای ايجاد آشوب، به طور خاص نیز در انتخابات اسفند ماه 1398 دنبال شده است. اين سناريو با پيش آمدن ماجراي سهميه‌بندي و افزايش قيمت بنزين، تولدي زودرس داشت و حاصل آن اغتشاشات آبان ماه بود! ضد انقلاب که گمان مي‌کرد می‌تواند اغتشاشات ايجاد شده را تا ماهها ادامه داده و در کمتر از 48 ساعت شاهد فروکش کردن آتش فتنه بود، اما دشمن دست‌بردار نیست!
در تداوم همين سناريو، مرحله جديدي براي بزرگنمايي کشته‌شدگان آشوبي که خود برپا کرده بودند، به بهانه چهلم آنها و با انتشار آمار جعلی آغاز شد. هرچند این اقدام متوهمانه را باید سناریویی از قبل شکست خورده دانست که ثمری برای بیگانگان نخواهد داشت، اما نیروهای انقلاب باید هوشیاری خود را در برابر چنین اقداماتی حفظ کرده و با آگاه‌سازی و بصیرت‌افزایی، هدف اصلی نقشه‌های دشمن را که تضعیف انتخابات اسفند ماه است، برای مردم و توده‌های جامعه تبیین کنند. بدون شک، خط ایجاد التهاب و آشوب تا اسفندماه ادامه خواهد یافت و ضد انقلاب از هر فرصتی برای ضربه زدن به انتخابات و ممانعت از حضور مردم در پای صندوق‌های رأی استفاده خواهد کرد. به واقع هدف اصلی دشمن، سرقت «رأی ملت» است تا در صندوق اعتبار نظام اسلامی ریخته نشود!
امیدواریم مسئولان کشور در هر پست و مقامی، با فهم حساسیت‌های این مقطع تاریخی، هوشمندانه عمل کنند و با تصمیم‌گیری‌های ناصواب خود بسترساز تحقق سناریوی دشمن نشوند تا ان‌شاءالله مردم کار را در دوم اسفند ماه تمام کنند.


▼ گزارش روز

قمار آخر
اگر در شبکه‌های اجتماعی هشتگ «مسلح شویم» را دنبال کنید! یا به کانال‌ها و پروفایل‌های وابسته به گروهک منافقین، سلطنت‌طلب‌ها و... بروید، با انبوهی از مطالب درباره چگونگی ساخت نارنجک، ساخت گاز فلفل و اشک‌آور، چگونگی رویارویی با نیروهای یگان ویژه، نحوه بستن نقاب و صدها ویدئو و متن درباره مواردی از این دست روبه‌رو خواهید شد! اکانت‌ها و کانال‌هایی که از آلبانی، تل‌آویو، ریاض، لندن و... به روز می‌شوند، در کنار فضا‌سازی‌های گسترده جریان‌های رسانه‌ای چون «رویترز»، «بی‌بی‌سی» و «ایران اینترنشنال» وظیفه آموزش نیروهای خود و تحریک جوانان برای حضور در خیابان‌ها و اقدامات تخریبی و ایجاد آشوب و بلوا را در دستور کار جدی قرار داده‌اند و در تلاش هستند پنجم دی ماه به بهانه چهلمین روز کشته‌شدگان در آشوب‌های بنزینی بار دیگر پروژه نا‌امن‌سازی و اغتشاش را کلید بزنند. پروژه‌ای که می‌توان از آن به منزله آخرین امید دشمنان انقلاب اسلامی برای تضعیف موضع و جایگاه جمهوری اسلامی ایران یاد کرد. آنها با هشتگ «وعده ما پنجم دی» بر روی همه آبرو خود قمار کرده‌اند. قماری که ملت ایران آن را به باختی سخت تبدیل خواهد کرد. اما نباید از این غافل شد که پس از برگزاری جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی و آغاز گام دوم ملت ایران در مسیر پیشرفت و شکست همه توطئه‌های غرب از جنگ تحمیلی تا تحریم‌های حداکثری و فتنه حالا جبهه استکبار با همه توان به میدان آمده است تا پروژه ناامن‌سازی و سوریه‌سازی ایران را تحت لوای مطالبات اقتصادی به مرحله اجرا درآورد! برای شکست این توطئه خارجی نیز توجه به چند نکته ضروری است؛ مردم که با حضور خود پس از آشوب‌های آبان ماه دندان طمع دشمن را کندند و فتنه را در نطفه خفه کردند، حالا مهم‌ترین وظیفه را مسئولان به ویژه مسئولان دولت برعهده دارند! مسئولان اجرایی با تکیه بر توان داخلی و حل و فصل مشکلات اقتصادی می‌توانند گام بلندی را در شکست این پروژه دشمن بردارند. وظیفه دیگر برعهده رسانه‌ها و جریان‌های بصریت‌افزاست که با ترسیم شرایط و برنامه‌های دشمن مانع از پنهان شدن توطئه‌های دشمن در پس مطالبات بحق مردم و ضربه زدن بیشتر به معیشت آنها شوند.

 

▼ خبر ویژه

تحریم شادی در ایران و جشن کریسمس در خارج!
در حالی که خارج‌نشین‌ها کمپین تحریم شادی در ایران به راه انداخته‌اند، در خارج از کشور به استقبال کریسمس رفته و پشت سر هم کنسرت برگزار می‌کنند! پس از شکست اغتشاشات آبان ماه، عوامل پشت صحنه این فتنه در خارج کشور تلاش کردند با تنفس مصنوعی، آن را زنده نشان دهند. یکی از پروژه‌هایی که فعالان خارج‌نشین اپوزیسیون کلید زدند، تحریم کنسرت‌های موسیقی و برنامه‌های شاد در ایران بود. در همین راستا، در فضای مجازی به سلبریتی‌ها فشار آوردند که برنامه‌های خود را لغو کنند؛ فشاری که درباره برخی چهره‌ها مؤثر بود؛ اما گویا نسخه غم و غصه را تنها برای ایرانیان داخل کشور پیچیده‌اند! همزمان با کریسمس، فعالان سیاسی اپوزیسیون که خود را ایرانی‌پرست می‌خوانند و کمپین تحریم شادی در ایران به راه انداخته‌اند، پست‌ها و استوری‌های متنوعی از شادی و جشن‌های خود منتشر کرده و کنسرت‌ها را هم یکی پس از دیگری برگزار کردند. شبکه لندنی «من ‌و تو» هم برای اولین بار، کنسرتی را به صورت اختصاصی و زنده پخش کرد.

 

▼ اخبار
1ـ نارضایتی از اصلاح‌طلبان به معنای افزایش رأی اصولگرایان نیست
«علی صوفی» فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: «اصولگرایان با یک نگاه خوش‌بینانه خود را در مسیر پیروزی می‌بینند، در صورتی که این نگاه غیرواقعی است. آنها با چنین باوری تدارک یک جنگ روانی علیه اصلاح‌طلبان را دیده‌اند و سعی می‌کنند با این حربه مردم را بیش از پیش از انتخابات دلسرد کنند. مردم به وعده‌های آقای روحانی دست نیافتند و به این دلیل نسبت به عرصه سیاسی دلزده شده‌اند. مردم با یک رأی قاطع آقای روحانی را انتخاب کردند، اما هرچه زمان پیش رفت دولت بی‌عمل‌تر شد. فراکسیون امید مجلس هم زیر سؤال است که چرا نتوانست آن‌طور که باید خواسته‌های رأی‌دهندگان را محقق کند. به چنین دلایلی گرایش مردم به صندوق رأی کم شده است و این موضوع هم به اصولگرایان و هم به اصلاح‌طلبان بازمی‌گردد؛ یعنی اصولگرایان نمی‌توانند تصور کنند چون مردم از روند دولت رضایت ندارند، پس به آنها رأی می‌دهند.»


2ـ رژیم صهیونیستی در ممانعت از نفوذ ایران در سوریه ناکام بوده است
«ایهود یعاری» تحلیلگر مسائل عربی رژیم صهیونیستی در اظهاراتی که پایگاه خبری کانال ۱۲ این رژیم منتشر کرد، گفت: «یک بار دیگر که نمی‌دانم چندمین بار است، بازمی‌گردم و می‌گویم اسرائیل در جنگ سوریه با شکستی راهبردی مواجه شد.» وی در بخش دیگری از سخنانش حملات نظامی رژیم صهیونیستی به آنچه را که اهداف ایران در سوریه خواند، بی‌فایده برشمرد و گفت: «این حملات مانع استقرار نظامی ایران در سوریه نشده است.» این تحلیلگر صهیونیست گفت، «اسرائیل باید هشدار «علی‌اکبر ولایتی» مشاور آیت‌الله خامنه‌ای رهبر عالی ایران را جدی بگیرد که می‌گوید اسرائیل از رفتار خود پشیمان خواهد شد.» او تأکید کرد: «اسرائیل در ممانعت با ادامه نفوذ ایران در داخل سوریه و ممانعت از ورود موشک‌ها، پهپادها و تأسیسات اطلاعات و افراد مسلح به داخل سوریه ناکام بوده است.»


3ـ سیاست رویترز پیش‌داوری و دروغ علیه ایران و جریان مقاومت است
«حمید بعیدی‌نژاد» سفیر ایران در لندن درباره خبرسازی دروغین «رویترز» در صفحه توئیترش نوشت: «برخی رسانه‌ها براساس سیاستی قدیمی برای باورپذیر کردن یک دروغ، آن را خیلی بزرگ می‌سازند. خبر رویترز که کشته‌شدگان حوادث اخیر را ۱۵۰۰ نفر اعلام و دستور صدور خشونت‌ها را به رهبری نظام مستند کرد، از همین نمونه است. این در حالی است که تدبیر رهبری همواره مدارا با تظاهرکنندگان بوده است.» وی در توئیتی دیگر عنوان کرد: «خبرگزاری رویترز که بخشی از کمپانی تامسون رویترز بوده و چندین سال پیش از سوی کمپانی اصل انگلیسی خود به یک شخصیت کانادایی صهیونیست فروخته و تحت حاکمیت کانادا درآمد، متأسفانه طی سال‌های اخیر سیاستی بر اساس پیش‌داوری و دروغ را علیه ایران و جریان مقاومت در منطقه به اجرا در آورده است.»


4ـ تصویب لوایح دوگانه ظرفیت آمریکا را برای فشار به ایران افزایش می‌دهد
«ابوالفضل ظهر‌وند» کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به تلاش دولت و جریان حامی آن برای به تصویب رساندن FATF، اظهار داشت: «بخش عمده‌ای از FATF اجرا شده و از ۴۱ بند، ۳۱ بند آن در حال انجام است و اصل ماجرا لوایح چهارگانه‌ای است که از آن چهار لایحه بیشتر روی دو لایحه پالرمو و CFT تأکید دارند.» وی گفت: «مسئولان دولتی هم قبول می‌کنند که اگر ما این لوایح را بپذیریم، هیچ تضمینی وجود ندارد و سؤال این است که اگر تضمین ندارید، چرا این کار را می‌کنید؟ آنها در جواب می‌گویند «چه می‌توانیم بکنیم» و این یعنی انفعال!» ظهروند با بیان اینکه اگر قرار بود سفره مردم با چیزهایی مانند FATF آباد شود، من هم می‌گفتم که باید به آن بپیوندیم، گفت: «تصویب لوایح دوگانه ظرفیت آمریکا را برای برخورد با ایران افزایش می‌دهد.»


▼ اخبار کوتاه
«علی اصلانی» عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار، همکاری وزارت کار و وزارت راه و شهرسازی برای خانه‌دار شدن کارگران را اقدامی مثبت ارزیابی کرد، اما برخی از شرایط مطرح در تفاهم‌نامه را متناسب با شرایط کارگران ندانست و گفت: یکی از پیش‌شرط‌هایی که گذاشته شده، این است که کسانی می‌توانند در طرح نام‌نویسی کنند که بتوانند ماهی دو میلیون تومان قسط بدهند؛ این در حالی است که سال گذشته شورای عالی کار حداقل دستمزد کارگران را یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تصویب کرد.
«عطاءالله هاشمی» رئیس بنیاد ملی گندم‌کاران ایران در واکنش به درخواست دولت از تولیدکنندگان برای تحویل گندم، گفت: ما اعلام کرده بودیم براساس قیمت توافقی باید این خرید برای هر کیلوگرم با قیمت حداقل 2/500 تومان انجام شود؛ این نرخ از قیمتی که قرار است دولت برای واردات هرکیلوگرم گندم صرف کند، خیلی کمتر است. وی تصریح کرد: اگر قرار بود کشاورزان گندم خود را کیلویی ۱۷۰۰ تومان به دولت بفروشند که همان پنج ماه قبل این کار را می‌کردند.
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در مراسم امضای موافقت‌نامه تأمین مالی طرح تولید کاغذ در استان خوزستان گفت: با سرمایه‌گذاری ۴۶۷ میلیون دلاری و اجرای این پروژه، ضمن جلوگیری از خروج سالیانه 285 میلیون دلار ارز، از قطع شدن 6 میلیون اصله درخت تنومند در سال جلوگیری می‌شود؛ چراکه این مجموعه از تکنولوژی نوین دوستدار محیط زیست بهره می‌برد و با راه‌اندازی آن دانش فنی کشور درحوزه کاغذسازی توسعه خواهد یافت.
یک منبع آگاه گفته است: «منبع خبر خبرگزاری رویترز پیرامون آمار کشته‌شدگان اغتشاشات آبان، مریم رجوی سرکرده منافقین بوده است. از آنجایی که اعلام این آمار پیشتر از سوی رجوی با استقبال رسانه‌ای روبه‌رو نشد، تصمیم گرفته شده این آمار، از سوی یک رسانه شناخته شده و معتبرتر، مانند رویترز منتشر شود. رویترز در گزارشی سراسر کذب مدعی کشته‌شدن ۱۵۰۰ نفر در اغتشاشات اخیر شده بود.»
وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره کاهش خودروهای کف پارکینگ گفت: نزدیک به سیصد هزار خودرو کف پارکینگ داشته‌ایم که با قطعات ساخت داخل یا در مواردی قطعات وارداتی این رقم را اکنون به زیر ده هزار خودرو رسانده‌ایم.
«پرویز فتاح» رئیس بنیاد مستضعفان گفت: بنیاد مستضعفان 100 مدرسه ساخته است؛ همچنین در حال احداث چند بیمارستان در شهرهای آبادان، اهواز، دزفول، مراغه‌تپه و غیره هستیم که پس از تکمیل تحویل دولت می‌دهیم.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات