صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۲  ، 
کد خبر : ۳۱۹۱۸۲

حرف روز/ هدف رأی ملت است!

برگزاري انتخابات امن و آرام و شکل‌گيري رقابت سياسي در فضايي عاري از خشونت، يکي از شاخص‌هاي تحقق انتخابات مطلوبي است که هر نظام سياسي به دنبال‌ آن است[...]

یادداشت: برگزاري انتخابات امن و آرام و شکل‌گيري رقابت سياسي در فضايي عاري از خشونت، يکي از شاخص‌هاي تحقق انتخابات مطلوبي است که هر نظام سياسي به دنبال‌ آن است. جمهوري اسلامي به مثابه الگوي ممتاز نظام مردم‌سالاري ديني همواره انتخابات‌هاي نابي را تجربه کرده است. هرچند در طول چهل سال اخير تحقق اين حماسه‌هاي بزرگ با فراز و نشيب‌هايي همراه بوده، اما مردم در همه شرایط پاي کار انتخابات بوده‌اند.
چنين انتخاباتي به مثابه خار چشم دشمن، همواره مورد هدف تهاجم بيگانگان قرار داشته است. دشمن در نگاه حداکثري خواهان برگزار نکردن انتخابات و در نگاه حداقلي خواهان مخدوش کردن آن است. چه اين مخدوش کردن از طريق کاهش آرای انتخاباتي حاصل شود و چه از طريق ناامن‌سازي انتخابات یا زیر سؤال بردن سلامت آن!
اهداف کلان دشمن برای ايجاد آشوب، به طور خاص نیز در انتخابات اسفند ماه 1398 دنبال شده است. اين سناريو با پيش آمدن ماجراي سهميه‌بندي و افزايش قيمت بنزين، تولدي زودرس داشت و حاصل آن اغتشاشات آبان ماه بود! ضد انقلاب که گمان مي‌کرد می‌تواند اغتشاشات ايجاد شده را تا ماهها ادامه داده و در کمتر از 48 ساعت شاهد فروکش کردن آتش فتنه بود، اما دشمن دست‌بردار نیست!
در تداوم همين سناريو، مرحله جديدي براي بزرگنمايي کشته‌شدگان آشوبي که خود برپا کرده بودند، به بهانه چهلم آنها و با انتشار آمار جعلی آغاز شد. هرچند این اقدام متوهمانه را باید سناریویی از قبل شکست خورده دانست که ثمری برای بیگانگان نخواهد داشت، اما نیروهای انقلاب باید هوشیاری خود را در برابر چنین اقداماتی حفظ کرده و با آگاه‌سازی و بصیرت‌افزایی، هدف اصلی نقشه‌های دشمن را که تضعیف انتخابات اسفند ماه است، برای مردم و توده‌های جامعه تبیین کنند. بدون شک، خط ایجاد التهاب و آشوب تا اسفندماه ادامه خواهد یافت و ضد انقلاب از هر فرصتی برای ضربه زدن به انتخابات و ممانعت از حضور مردم در پای صندوق‌های رأی استفاده خواهد کرد. به واقع هدف اصلی دشمن، سرقت «رأی ملت» است تا در صندوق اعتبار نظام اسلامی ریخته نشود!
امیدواریم مسئولان کشور در هر پست و مقامی، با فهم حساسیت‌های این مقطع تاریخی، هوشمندانه عمل کنند و با تصمیم‌گیری‌های ناصواب خود بسترساز تحقق سناریوی دشمن نشوند تا ان‌شاءالله مردم کار را در دوم اسفند ماه تمام کنند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات