صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۱  ، 
کد خبر : ۳۱۹۲۱۹

از انتقاد سردار نجات تا سخنان نوبخت

1ـ تهدید به استعفا فراتر از کذب است

رئیس سازمان برنامه و بودجه در پیامی توئیتری شایعه تهدید رئیس‌جمهور به استعفا را فراتر از کذب و مضحک خواند. «محمدباقر نوبخت» در حساب توئیتری‌اش نوشت: «اردیبهشت امسال ترامپ رسماً اعلام کرد می‌خواهد صادرات نفت ایران را به صفر برساند، البته او به این هدفش نرسیده و نخواهد رسید، اما نمی‌دانم چرا برخی‌ها در داخل و متأسفانه از نمایندگان مجلس اصرار دارند هدف ترامپ حتماً در سال آینده محقق خواهد شد! در همین راستا دروغی، چون «تهدید به استعفای رئیس‌جمهور برای تصویب کلیات لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق»! را منتشر کرده‌اند که فراتر از کذب و مضحک بودنش، اهانتی آشکار به همکاران خودشان در مجلس است. آیا نمایندگان محترم مجلس چنین راحت مرعوب تهدید‌های تخیلی می‌شوند؟!»

2ـ دستگیری یک گروهک تروریستی در اهواز

«سردار عباس‌زاده» فرمانده انتظامی خوزستان در اهواز با اعلام خبر دستگیری اعضای یک گروهک تروریستی، اظهار داشت: با اشراف اطلاعاتی و هوشیاری نیروی انتظامی، دستگیری اعضای یک گروهک معاند، ضد انقلاب و شرور که با مدیریت چندین شبکه مجازی اقدام به تشویش اذهان عمومی و فراهم‌کردن امکانات اغتشاش و تحریک تجمعات اعتراضی مردم اهواز کرده بودند، در دستور کار پلیس امنیت اهواز قرار گرفت. این مقام ارشد انتظامی افزود: اقدامات اطلاعاتی و پلیسی درباره شناسایی اعضای این گروهک انجام شد و پس از هماهنگی قضایی و اشراف لازم در اقدامی غافلگیرانه و برق‌آسا به دست پلیس امنیت اهواز دستگیر شدند.

3ـ سخنان تأمل‌برانگیز مبلغ اماراتی درباره سوریه

یک مبلّغ معروف اماراتی سخنان عجیبی درباره «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه و ارتش این کشور در شبکه تلویزیونی «ابوظبی» امارات، بیان کرده که تغییر 180 درجه‌ای موضع امارات نسبت به اسد را نشان می‌دهد. «وسیم یوسف» گفته است: «من در آغاز این بحران، به اسد و ارتش سوریه دشنام می‌دادم و از گروه جنایتکار جبهه النصره و ارتش آزاد حمایت می‌کردم؛ البته اعتراف می‌کنم که در گذشته از گروه‌های جنایتکار حمایت می‌کردم، اما اکنون مخالف هر نوع خونریزی هستم! الآن اگر در سوریه بودم حتماً علیه جبهه النصره، احرار الشام و تمام مزدورانی که به نام دین، سوریه را ویران کردند، می‌جنگیدم.»

4ـ واردات گوشی همراه به کشور سه برابر شد!

جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت نشان می‌دهد، در هفت ماهه نخست امسال، تعداد گوشی همراه مسافری و وارداتی ثبت شده در سامانه همراه نسبت به مدت مشابه سال گذشته هر یک نزدیک به سه برابر شده است. طبق این آمار در هفت ماهه نخست امسال سه میلیون و ۱۹۵ هزار و ۲۰۰ فقره گوشی همراه مسافری در سامانه «همتا» ثبت شده که نسبت به یک میلیون و ۱۰۹ هزار و ۴۰۰ فقره گوشی همراه ثبت شده در این سامانه در مدت مشابه سال گذشته، ۱۸۸ درصد افزایش داشته است. گفتنی است، مصرف کشور ماهیانه حدود ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه تلفن همراه است.

5ـ انتقاد سردار نجات از تقطیع و تحریف سخنانش

«سردار حسین نجات» معاون فرهنگی سپاه با انتشار نامه‌ای، ضمن انتقاد از تحریف و تقطیع سخنانش در یک رسانه در همایش مداحان در مشهد، نوشت: «بنده به مدت یک ساعت صحبت کردم؛ ابتدا پیشرفت‌های شگرف نظام جمهوری اسلامی و سپس افول موریانه‌وار آمریکا و غرب را تشریح کردم. همچنین ضمن اشاره به وجود ۵۰ میلیون گرسنه در آمریکا، متذکر شدم جمهوری اسلامی علی‌رغم تحریم و همه مشکلاتی که دارد، به هر نفر از خانواده‌های با درآمد متوسط و پایین یکصد هزار تومان یارانه می‌دهد و این در دنیا بی‌نظیر است.»

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات