صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۲  ، 
کد خبر : ۳۱۹۲۲۰

اخبار کوتاه شنبه 7 دی

«غلامحسین کرباسچی» درباره تصمیم عارف برای کاندیدا نشدن در انتخابات مجلس یازدهم، گفت: نمی‌دانم چرا آقای عارف نام‌نویسی نکرده است، شاید ایشان یک طرحی برای انتخابات ریاست‌جمهوری دارند و می‌خواهند وقت‌شان را بیشتر در آن زمینه بگذارند، یا شاید فکر کردند رأی نمی‌آورند و سنگین‌تر این است که حضور پیدا نکنند، یا شاید هم دیده‌اند در مجلس کار مهمی را پیش نبرده‌اند و با خود گفته‌اند چه دلیلی دارد به مجلس بروم و یک صندلی را اشغال کنم.

«حمید حسینی» دبیر اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق درباره صادرات ایران به عراق اظهار داشت: طی هشت ماه امسال، بیش از ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار صادرات کالایی به عراق داشتیم. یکی از دلایل کاهش حدود یک میلیارد دلاری صادرات‌مان نسبت به سال گذشته، این است که ارزش پایه صادراتی کاهش یافته است؛ از طرفی به دلیل ناامنی و تظاهرات در عراق، کامیون‌ها به کشور عراق حمل و نقل نمی‌کنند و بازار عراق کساد بوده است.

«الیاس نادران» نماینده سابق مجلس در توئیتی ضمن انتقاد از لایحه بودجه ۹۹ از سوی دولت، نوشت: دولت می‌خواهد دهان کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس را ببندد. مرعوب دولت و رئیس مجلس نشوید! وی تأکید کرد: اعتبار امیرکبیر و مدرس به دفاع از حقوق مردم در مقابل قلدر‌ها بود، به نظرات کارشناسی اعتنا و بودجه را طوری تصویب کنید که مجلس بعدی در مقابله با رانت‌خواری مجبور نباشد ساختار آن را تغییر دهد.

«علی اصفهانی» دادستان عمومی انقلاب اسلامی اصفهان گفت: با تلاش سربازان گمنام امام زمان(عج)، یک محموله شامل بیش از 126 قبضه سلاح ساچمه‌زن شورشی، کلت کمری و کلاشنیکف و 900 فشنگ‌ جنگی‌ـ که از مرزهای غربی وارد کشور شده بود‌ـ کشف و پنج متهم وارد‌کننده این محموله دستگیر و تحویل مراجع قضایی ‌شدند.

آمریکا ضمانت کتبی به هند داده است که تأمین سرمایه بانک‌های بین‌المللی برای خرید تجهیزات بندر چابهار به ارزش 85 میلیون دلار را تسهیل می‌کند. هند در حال توسعه این بندر در ایران است و این بندر برای دهلی نو به لحاظ توسعه ترافیک ترانزیت دریایی منطقه‌ای به افغانستان و آسیای میانه‌ اهمیت ویژه‌ای دارد.

مدیرکل دفتر امور اقتصادی و سیاست‌های تجاری وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: صندوق توسعه ملی از ابتدای تأسیس تا پایان سال ۱۳۹۷ از 41/18 میلیارد دلار طرح اعلام وصول کرد، 39/73 میلیارد دلار مسدود شد، 28/26 میلیارد دلار گشایش شده و 19/2 میلیارد دلار پرداخت قطعی انجام شد.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات