اقتصادی >>  اقتصادی >> نبض اقتصاد
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۲  ، 
کد خبر : ۳۱۹۲۲۹

همتی: تورم کاهش می‌یابد.

رئیس کل بانک مرکزی نوشت: این بانک با بکارگیری عملیات بازار باز تلاش دارد تا نرخ سود بازار بین بانکی را مدیریت کرده تا نرخ تورم در مدار کاهشی مورد نظر قرار بگیرد.
عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در تازه‌ترین یادداشت اینستاگرامی خود نوشت: «این روزها، با استناد به لایحه بودجه۹۹، فضای تبلیغاتی مملو از مطالب و شایعات درمورد بانک‌ها، روند تورم، نرخ ارز ... می‌باشد. این فضاسازی ها، بطورمرتب و روزانه امنیت روانی اقتصاد کشور را نشانه گرفته است.

فارغ از اهداف گویندگان اینگونه مطالب، واقعیت این است که در اوج تحریم و فشار حداکثری و علیرغم تأثیرمقطعی اصلاح قیمت بنزین برشاخص تورم، بانک مرکزی تدابیر لازم را برای تداوم کنترل و مهار تورم انجام داده است. برای سال آینده، ازجمله مهمترین برنامه ها، مجوز‌هایی است که در لایحه بودجه ۹۹ آمده است و به این ترتیب خرید و فروش اوراق خزانه نقش کلیدی در کنترل نقدینگی و سیاست پولی پیدا کرده است.

در این راستا، بانک مرکزی، ضمن استمرار مدیریت موفق اضافه برداشت بانکها، با بکارگیری عملیات بازار باز، تلاش خواهد کرد تا نرخ سود بازار بین بانکی را به گونه‌ای مدیریت نماید که نرخ تورم درمدار کاهشی مورد نظر قرار بگیرد. بانک‌ها باید، خود را با شرایط جدید سیاست پولی تطبیق داده و ترازنامه خودشان را نیز بر مبنای آن سامان بدهند.

اثرات این برنامه ها، خود را در کنترل تورم و رونق بخش غیر نفتی نشان خواهد داد. مردم عزیز اطمینان داشته باشند که علیرغم همه سختی‌های این‌روز‌های اقتصاد کشور و ناملایمات یکماه اخیر، بانک مرکزی، اقدامات ثبات ساز خود را با قدرت ادامه خواهد داد و هدف اصلی، که همان کنترل و کاهش نرخ تورم و تقویت رشد اقتصادی است، به یاری خدا و یاری مردم تحقق می‌یابد».
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات