صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۳  ، 
کد خبر : ۳۱۹۲۵۹

خونهایی که در افغانستان سانسور می شوند

خونهایی که در افغانستان سانسور می شوند

طی روزهای اخیر، امارهای تکان دهنده ای در خصوص تلفات انسانی در افغانستان منتشر می شود. جای این آمارها و مستندات، طی 18 سال اخیر در اکثر رسانه های غربی خالی بوده است! این موارد نشان می دهد که محصول حضور 18 ساله اشغالگران آمریکایی و اروپایی در افغانستان، چیزی جز تولید ترور و خشونت نبوده است. در قسمتی از گزارش اخیر و تکان دهنده سازمان ملل متحد در خصوص اوضاع جاری در افغانستان آمده است که تنها طی یکسال گذشته ( در طول سال 2019 میلادی)، بیش از 8 هزار و پانصد نفر در این کشور کشته و زخمی شده اند. سال 2019، خونین ترین سال برای افغانها از زمان اشغال این کشور تا کنون بوده است. تنها در سال 2019 ،  بیش از 2 هزار و پانصد نفر کشته و نزدیک به 6 هزار نفر در افغانستان نیز زخمی شده‌اند.همچنین در این گزارش تصریح شده است که  افزایش حملات نیروهای خارجی عامل اصلی  این تلفات گسترده انسانی بوده است. 
عمق فاجعه آنجاست که  بر اساس گزارش جدید نمایندگی سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) ، طی یک دهه اخیر  بیش از ۱۰۰ هزار غیرنظامی در افغانستان کشته و یا زخمی شده‌اند.در این گزارش، تمرکز زیادی بر روی آمار تلفات غیر نظامیان در افغاستان، از سال 2001 تا 2009 ، نشده است. 
به راستی دلیل سانسور این همه جنایت علیه غیر نظامیان از سوی دولتهای غربی و رسانه های وابسته به آنها چیست؟ واقعیت امر این است که مقامات کاخ سفید و متحدان آنها در پیمان ناتو،صراحتا نسبت به عواقب و تبعات افشای جنایات غیر قابل توصیف خود در افغانستان آگاه هستند. حتی کار به جایی رسیده است که مقامات آمریکایی در برابر افشاگری های محدود برخی رسانه های خود در خصوص افزایش تصاعدی و گسترده کشتار غیر نظامیان در افغانستان نیز سکوت کرده و به رویکرد  تنش زای خود در این کشور آسیایی و منطقه شبه قاره هند ادامه می دهند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات