اقتصادی >>  اقتصادی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰  ، 
کد خبر : ۳۱۹۳۱۶

تعداد خانوارهای جدید مشمول یارانه معیشتی اعلام شد

سخنگوی سازمان برنامه و بودجه کشور از اضافه شدن حدود ۴۲۰ هزار نفر به فهرست دریافت‌کنندگان کمک معیشتی خبر داد.
به گزارش سازمان برنامه و بودجه کشور، مهدی قمصریان گفت: پس از اصلاح قیمت و سهمیه‌بندی بنزین، منابع حاصل از اجرای این طرح در قالب کمک معیشتی به صورت منظم و ماهیانه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.
وی افزود: کمک‌های معیشتی به تناسب بعد افراد خانوار پرداخت خواهد شد؛ به‌گونه‌ای که برای خانوار‌های تک‌نفره ۵۵ هزارتومان، دونفره ۱۰۳ هزار تومان، سه نفره ۱۳۸هزارتومان، چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و پنج نفره و بیشتر ۲۰۵هزار تومان واریز انجام می‌شود.
سخنگوی سازمان برنامه و بودجه کشور درخصوص اینکه آیا در سرپرستان خانوار دریافت‌کننده دومین مرحله حمایت معیشتی نسبت به مرحله قبل تغییری حاصل شده است یا خیر گفت: در این مرحله ۴۱۹ هزار و ۳۰۴ خانوار دیگر که درخواست بررسی مجدد آن‌ها از سوی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی تایید شده‌اند حمایت معیشتی مرحله اول و دوم را همزمان امشب دریافت خواهند کرد.
به گفته قمصریان، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنان در حال ارزیابی سایر درخواست‌ها بوده و امکان تایید تعداد بیشتری از این خانوار‌ها در ماه‌های آتی وجود دارد.
وی تاکید کرد: در هر مرحله که خانوار‌ها از سوی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی مورد تایید قرار بگیرند حمایت معیشتی از مرحله نخست برای آن‌ها محاسبه و واریز خواهد شد.
سخنگوی سازمان برنامه و بودجه کشور مبلغ حمایت معیشتی مرحله دوم که واریزخواهد شد را بیش از دو هزار و ۵۳۲ میلیارد تومان اعلام کرد.
قمصریان همچنین اعلام کرد: یارانه نقدی۴۵هزار و۵۰۰ تومانی هم مطابق ماه قبل بیستم دی ماه واریز خواهد شد.
گفتنی است دولت تدبیر و امید با کنار گذاشتن طرح موفق سهمیه‌بندی سوخت و ارائه سوخت با کارت الکترونیکی، زمینه را برای افزایش مصرف و قاچاق این فرآورده‌های نفتی فراهم کرد و قیمت سوخت را متناسب با شرایط اقتصادی به صورت مصنوعی پایین نگه داشت.
اما در ادامه، با رکوردشکنی مصرف و احتمال بروز بحران تأمین سوخت کشور، دولت ناچار شد از تصمیم گذشته خود مبنی بر تک نرخی کردن سوخت عقب‌نشینی کند و در اوج بی‌تدبیری، یکباره نرخ بنزین را بطور شبانه افزایش داد. دولت مدعی شد که همه دریافتی ناشی از افزایش قیمت را به حساب حدود ۱۸ میلیون خانوار که از نظر اقتصادی در سطح پایین تری قرار دارند واریز خواهد کرد.
اما پس از اجرای این طرح، مردم طی تماس‌های متعدد با رسانه‌ها اظهار کردند که برای بسیاری از افراد، با وجود درآمد‌های کم و یا شرایط اجاره‌نشینی، کمک معیشتی پرداخت نشده است. پس از آن هم با وجود ایجاد سامانه‌ای برای پیگیری اعتراضات مردمی، خود سامانه از روز اول با اختلال رو به رو شد. حالا بر اساس اظهارات مسئولان، به مرور تعدادی از این افراد به فهرست دریافت کنندگان یارانه معیشتی اضافه شده‌اند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات