کهگیلویه و بویراحمد >>  عمومی >> یادداشت مخاطبین
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۷  ، 
کد خبر : ۳۱۹۳۸۵

مالک اشتر علی شهادتت مبارک

پایگاه بصیرت / حمیدرضا طیب نیا
وَ سَیَعْلَمُ الَّذِینَ ظَلَمُوا أَیَّ مُنْقَلَبٍ یَنْقَلِبُونَ
و آنان که ظلم و ستم کردند به زودی خواهند دانست که به چه کیفرگاهی باز می‌گردند.(سوره شعراء، آیه شریفه ۲۲۷)
امیر المؤمنین على (ع)، چون خبر جانکاه شهادت مالک را شنید، بالاى منبر رفت و فرمود: «ألا إنَّ مالِکَ بنَ الحارِثِ قَد قَضى نَحبَهُ، وأوفى بِعَهدِهِ، ولَقِیَ رَبَّهُ، فَرَحِمَ اللهُ مالِکاً! لَو کانَ جَبَلاً لَکانَ فِنداً ولَو کانَ حَجَراً لَکانَ صَلداً. للهِِ مالِکٌ! وما مالِکٌ! وهَل قامَتِ النِّساءُ عَن مِثلِ مالِک! وهَل مَوجودٌ کَمالِک!» بدانید که مالک بن حارث، روزگار خود را به پایان برد و به پیمان خویش وفا نمود و به دیدار پرورگارش شتافت.
خدا مالک را بیامرزد! اگر کوه مى بود، قلّه اى دست نیافتنى و دور و بلند مى نمود! و اگر سنگ مى بود، صخره اى سخت مى نمود!
آفرین بر مالک! مالک که بود؟! آیا زنان، مانند مالک را مى زایند؟! آیا در روزگار ما، چون مالک هست؟
راوى گوید:، چون فرود آمد و به خانه رفت، مردانى از قریش به نزد او آمدند و گفتند: خیلى براى او بى تابى کردى و نالیدى. او که مُرد. فرمود: «به خدا سوگند مرگ او اهل مغرب (شام) را عزّت بخشید و اهل مشرق (عراق) را خوار کرد.» آن حضرت چند روز بر او مى گریست و بسیار در فقدان او اندوهناک بود و مى فرمود: دیگر مانند او را هرگز نخواهم دید
و نیز یعقوبى نقل مى کند:، چون خبر کشته شدن مالک اشتر به على (ع) رسید، به شدّت نالید و به درد آمد و فرمود: عَلى مِثلِکَ فَلتَبکِ البَواکی یا مالِکُ، وأنّى مِثلُ مالِک!»؛ (اى مالک! گریه کنندگان باید بر همچون تویى بگریند. کجا کسى همانند مالک است؟
و نیز به نقل از علقمة بن قیس نخعى نقل شده که: پس از شهادت مالک اشتر، على (ع) پیوسته اندوهگین و ناراحت بود، تا آن جا که پنداشتیم اوست که مصیبت دیده است نه ما که هم قبیله او بودیم. این اندوه، چندین روز از چهره آن حضرت آشکار بود.
امام (ع) هرگاه از او یاد مى کرد، غم بر جانش سنگینى مى نمود و بر نبودش تأسّف مى خورد و، چون روزگارى از تحرّک ستمگرانه شامیان به ستوه آمده بود و از این که سپاهیانش سخن وى را نمى شنیدند و براى ریشه کن ساختن فتنه بر نمى خاستند، ناله کرد، شخصى گفت: استبانَ فقدُ الأشتر على أهل العراقِ. لو کان حیّاً لقلّ اللغط، ولعلم کلّ امرئ ما یقول (فقدان اشتر در میان عراقیان، معلوم شد. اگر زنده بود، بیهوده گویى کم مى شد و هر کس مى دانست که چه مى گوید.
آری سید علی آقای ما حال روز امروزش همان حال و روز امیرالمومنین، بعد از شهادت مالک اشتر است.
اما ما جوانان بسیجی و پایبند به ارزش‌های انقلاب اسلامی و ولایت الهی هر کدام باید برای آقایمان یک مالک باشیم تا اندوه وتأسفی در سیمای مبارک رهبر و مقتدایمان نبینیم وگوش به ندای او، به موقع انتقام سخت از شیاطین کثیف و خبیث، همان یزید‌ها و ابن زیاد‌های زمان -آمریکای جنایتکار و اسرائیل غاصب- بگیریم.
سردار رشید و معراجی اسلام درست است که همانند مقتدایش مولا ابا عبدالله الحسین (ع) با جهل و کوردلی یزیدیان زمان به آرزوی از پیش طلب کرده خود رسید، اما دشمنان خبیث و جنایتکار بدانند که اگر قرار بود که این استمرار و اتصال ولایت الهی منقطع شود، در دوران امیرالمومنین و با شهادت مالک‌ها و در دوران سید الشهداء با شهادت مسلم‌ها و عباس‌ها و قاسم ها، ... قطع می‌شد.
شهادت خود یک نوع بیداری و هوشیاری و تلنگر به جامعه اسلامی و واکسینه کردن اسلام و راه راستین حق است.
انشاءالله که این شهادت مایه اتحاد و همبستگی و عزم قوی و معرفت در مسیر قله انتظار شود
و منجر به اراده‌ای قوی و مدبرانه در جهت حذف آمریکای جنایتکار و صهیونیست‌های خبیث از عراق و معادلات غرب آسیا بشود.
انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت همواره با دو بال، فرهنگ عاشورایی (شهادت) درکنار فرهنگ انتظار، در برابر تمام قلدر‌های عالم ایستاد و این راه را با قدرت و قوت و سیاست اسلامی- شیعی تا تحقق هدف نهایی، یعنی انقلاب مهدویت ادامه خواهند داد.
این روز‌ها باید جهان اسلام و بویژه جبهه مقاومت، هر چه فریاد دارند بر سر آمریکای جنایتکار و تروریست و تروریست پرور بزنند و این شیطان بزرگ و روسیاه را بیش از همه دوران‌ها رسوا کنند و لحظه‌ای اجازه آرامش و امنیت در همه جای عالم به آن‌ها ندهند.
این ترور کور و شیطانی ترور یک شخص نبود بلکه استکبارجهانی با این کارنامه کاملاً مردود خود نشان داد که از جبهه مقاومت به فرماندهی و راهبری سردار شهید سلیمانی شکست و سیلی محکمی خورده و در مقابل آن به بن بست رسیده بود؛ بنابراین مجبور شد دیوانه وار با زیر پا گذاشتن قوانین و مقررات انسانی و بین المللی دست به اینچنین حماقت عظیم و جنایت هولناک بشری بزند.

امروز برای جهان اسلام وجبهه مقاومت و ایران اسلامی گویا عاشورایی اتفاق افتاد که اینچنین اتحاد و جوش و خروش و خشم از استکبار در چشمان کودک و نوجوان و جوان و میانسال و پیر و زن و مرد، از هر قوم و نژادی بوجود آمده و چهره‌ها تبدیل به شمشیر بران علیه استکبار جهانی و حامیانشان شده است.
شهادت سردار دل‌ها و مایه آرامش و امنیت جبهه حق و مقاومت، میمون و مبارکباد، همچنین به جهان اسلام، شیعیان جهان، جبهه مقاومت، ملت شریف ایران و خانواده معظم و معزز این شهید والامقام این عروج آسمانی را تسلیت و تعزیت عرض می‌کنیم.
خداوند روح ملکوتی و عظیم این سردار والا مقام را با سید الشهداء محشور فرماید و خونبهای شهادتش را ظهور آقا امام زمان (عج) قرار دهد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
جلال شیرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
0
0
سلام، لطف کنید پرده نگار سردار سپهبدشهید حاج قاسم سلیمانی برای بهتر معرفی کردن این مرد بزرگ را در سایت برگزاری کنید تا دوستداران نظام و انقلاب بهتر بتواند شخصیت این مرد ناشناخته قرن را معرفی کنند. باتشکر
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات