سیاسی >>  انتخابات >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۴  ، 
کد خبر : ۳۱۹۴۰۶

رویای تحریم انتخابات

سازمان های جبهه ملی ایران در اروپا با صدور بیانیه خواستار تحریم انتخابات در ایران شدند. صادر کنندگان بیانیه مدعی شدند که شرکت در انتخابات به صلاح مردم و کشور نخواهد بود!‏
رویای تحریم انتخابات
در بررسی مواضع و اقدامات مخالفین نظام جمهوری اسلامی در هفته های اخیر، مثل همیشه شاهد یاوه گویی در خصوص شرکت مردم در انتخابات بودیم. سازمان های جبهه ملی ایران در اروپا با صدور بیانیه خواستار تحریم انتخابات در ایران شدند. صادر کنندگان بیانیه مدعی شدند که مردم در آبان ماه، نشان دادند! ‏که نظام ولایت فقیه به ملت ایران تعلق ندارد و باید برچیده شود و چون این نظام ضددموکراتیک است! شرکت در انتخابات به صلاح مردم و کشور نخواهد بود!‏ سازمان های جبهه ملی ایران در اروپا، بر آن است که در شرایط کنونی بهترین و ‏مؤثرترین راه فوری عقب راندن نظام از موضع خود، تحریم قاطع و یکصدای ‏ انتخابات اسفندماه خواهد بود. ‏کما اینکه برخی رسانه های ضد انقلاب نیز حضور مردم در انتخابات را به صورت اجباری اعلام می کنند و سعی می کنند مردم را به هر نحو ممکن از حضور در سر صندوق های رای بازدارند.
سایت خبری تحلیلی ضد انقلاب زیتون در یادداشتی با قلم سعید رضوی فقیه و جواد سلیمانی با موضوع "نقدی بر بنیادگرایی انتخاباتی" در خصوص نظرات دوگانه اصلاح طلبان در انتخابات اسفند ماه (شرکت و یا تحریم انتخابات) به این نتیجه می رسد که هر دو گروه دست کم در یک فقره اشتراک نظر دارند و آن ساده‌سازی یک امر مرکب و پیچیده است و ادامه می دهد هر دو گروه گمان می­برند یا باید همۀ تخم مرغ­ها را در سبد انتخابات نهاد و یا یکسره از آن دل کند. در حالی که سناریوهای محتمل مواجهه با انتخابات در این دو مورد خلاصه نمی شود و متناسب با هر شرایط عینی و انضمامی می‌توان راهبردها و راهکارهای مرکب طراحی کرد تا بیشترین بهره برداری از فرصت­ها به نفع مردم و جنبش دموکراسی خواهی امکان­پذیر شود.
این بیانیه هدف از انتخابات را  تصرف مناصب انتخابی در جهت منافع فردی و باندی و حزبی می‌داند که اعتماد مردم را بیش از پیش زخمی می‌کند. در بخشی از این بیانیه آمده است:" انتخابات به جای آنکه پلی به سوی دموکراسی و اعمال حاکمیت مردم باشد به چرخ و فلکی هیجان انگیز و مفرح بدل می شود که راکبانش را به همانجا باز می‌گرداند که از آغاز بوده اند."
در پایان یادداشت چنان آمده است که " ما در پی کاهش قدرت حکومت و خشوع و پاسخگویی خاضعانه اش در برابر مردمیم و از قضا این فقره در صورت تحقق، به افزایش توان بازدارندگی و چانه زنی نظام سیاسی مستقر در برابر زیاده خواهی دیگر دولتها خواهد انجامید. ما حکومتی میخواهیم در برابر ملت نرم و خاضع و مطیع و در برابر دولت­های دیگر سرسخت، دست نیافتنی و احترام برانگیز."
 
حسن شریعتمداری در 26 آذر در مصاحبه با شبکه رسانه ای بیان در برنامه "فراتر" با انتقاد از عملکرد بخشی از اصلاح طلبان، دعوت به شرکت در انتخابات را فریب اصلاح طلبان دانست و عنوان کردند که اگر اصلاح طلبان راست می گویند از طریق فراکسیون اصلاح طلبان در مجلس موضوع حذف نظارت استصوابی شورای نگهبان را زیر سوال برده و با تقدیم لایحه ای آن را به صحن علنی مجلس ببرند. و پس از حذف نظارت استصوابی در جهت حذف شورای نگهبان اقدام نمایند. در بخشی از مصاحبه پیشنهاد تشکیل کمیسیون مستقل نظارت بر انتخابات را به جای شورای نگهبان ارائه می دهد.
حسن شریعتمداری انتخابات در ایران را انتخابات بسیجی و مهندسی شده معرفی می کند و ثبت نام کنندگان در انتخابات جمهوری اسلامی را با شرکت کنندگان انتخابات قبل از انقلاب و حضور همه شخصیتها حتی توده ایی ها مقایسه می کند.
در یکی دیگر از برنامه های شبکه بیان، کاسپین ماهان نویسنده و پژوهشگر ضد انقلاب در مصاحبه ای حضور مردم در پای صندوق رای را باعث ماندگاری حکومت دانست و با نشان دادن استنادی چنین عنوان کردند که هر رای به نظام مساوی با شلیک گلوله به قلب فرزندان ایران است! این مواضع نمونه دیگری از خباثت دشمنان نظام برای دلسرد کردن مردم برای حضور آگاهانه در سر صندوق های رای می باشد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات