صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۸  ، 
کد خبر : ۳۱۹۴۲۶

اخبار کوتاه یک‌شنبه 15 دی

«جو بایدن»، معاون «باراک اوباما» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا و نامزد پیشتاز دموکرات‌ها در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 آمریکا در واکنش به پیام توئیتری «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا علیه ایران و تهدید این کشور گفت: ترامپ «بسیار خطرناک و بی‌مسئولیت است.» نامزد پیشتاز دموکرات‌ها درباره اقدامات منفی ترامپ تصریح کرد: «او ما را میان شرکای‌مان منزوی و از همپیمانان ناتو جدا کرده است.»

طبق پیش‌بینی‌ها مجموع درآمد نفت و گاز سال آینده 22/2 میلیارد دلار است که 18/2 میلیارد دلار آن از محل صادرات نفت و چهار میلیارد دلار دیگر از صادرات گاز حاصل می‌شود. از رقم 22/2 میلیارد دلار حاصل از درآمد نفتی باید ۳۶ درصد، معادل هشت میلیارد دلار به سهم صندوق توسعه ملی اختصاص پیدا کند که از این رقم، مجوز برداشت ۱۶ درصد آن برای دولت صادر شده است.

خبرگزاری اینترفکس روسیه از گفت‌وگوی تلفنی مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا با سرگئی لاوروف، همتای روسی خود درباره ترور سردار سپهبد قاسم سلیمانی خبر داد. بر اساس این گزارش، در این گفت‌وگو، لاوروف به پمپئو گفته است: «ترور سردار سلیمانی پر از عواقب جدی برای صلح و ثبات منطقه‌ای است و باعث دور جدید تنش‌ها در غرب آسیا خواهد شد.»

منابع خبری اطلاع دادند هیئتی از عمان که برای میانجی‌گری به تهران سفر کرده بود، بدون دستاوردی بازگشت. بر این اساس تهران به هیئت عمانی اعلام کرده است به هیچ میانجی‌گری توجه نخواهد داشت و این هیئت بدون دیدار با هیچ مقام ایرانی، ایران را ترک کرد.

حمیدرضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی گفت: «در لایحه بودجه سال ۹۹ مبلغ ۱۵ میلیون یورو برای اجرای ۳۱ طرح فناورانه توسط این مجموعه در نظر گرفته شده است.» وی افزود: «درخواست ما افزایش اعتبار اجرای ۳۱ پروژه فناورانه از ۱۵ میلیون یورو به ۳۰ میلیون یورو است.»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات