صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۶  ، 
کد خبر : ۳۱۹۴۶۱

کدام پایگاه‌های رژیم تروریستی آمریکا در عراق هدف جبهه مقاومت خواهد بود؟

اگر چه هنوز جزئیات عملیات انتقام مشخص نیست اما رسانه ها در سراسر جهان گمانه زنی های متعددی را در خصوص این که کدام مواضع رژیم تروریستی آمریکا هدف قرار خواهد گرفت مطرح کرده اند.
مقامات کشورمان روز جمعه سیزدهم دی ماه پس از شهادت «سپهبد حاج قاسم سلیمانی»، «ابومهدی مهندس» و ۸ تن دیگر از همرزمان شهید اعلام کردند که از رژیم تروریستی آمریکا به سختی انتقام خواهند گرفت.
آمریکایی ها که در شوک فرو رفته اند و ترس بر آنان قالب شده است در ۳ روز گذشته تمام توان خود را از طریق ارسال پیام های غیر مستقیم و دولت های منطقه به کار گرفتند تا نظام را از تصمیم گرفته شده منصرف کنند اما با یک جواب قاطع و واضح روبه رو شدند؛ «عملیات انتقام قطعی است.»
اگر چه هنوز جزئیات عملیات انتقام مشخص نیست اما رسانه ها در سراسر جهان گمانه زنی های متعددی را در خصوص این که کدام مواضع رژیم تروریستی آمریکا هدف قرار خواهد گرفت مطرح کرده اند.
پایگاه های نظامی رژیم تروریستی آمریکا در عراق از جمله اهدافی به شمار می آیند که احتمال دارد در لیست انتقام قرار گرفته باشند و از سوی نیروهای مسلح کشورمان یا رزمندگان جبهه مقاومت هدف قرار گیرند.
در ذیل اسامی، موقعیت و اهمیت پایگاه های رژیم تروریستی آمریکا در عراق به صورت خلاصه آمده که همه یا هر کدام از آنان می توانند جزء گزینه های انتقام باشند و هدف قرار بگیرند؛ در نقشه میدانی نیز موقعیت پایگاه های به تفکیک استان ها مشخص شده است.
پایگاه های نظامی رژیم تروریستی آمریکا در استان الانبار عراق؛
۱- «عین الاسد»؛ در شمال استان الانبار و ۹۰ کیلومتری غرب شهر الرمادی واقع شده است؛ این پایگاه با منطقه البغدادیه که اوایل سال ۲۰۱۵ به اشغال گروه تروریستی داعش درآمد فاصله چندانی ندارد و نظامیان تروریست آمریکا در زمان اشغال این منطقه فقط نظاره گر بودند و هیچ واکنشی نشان ندادند.
«عین الاسد» دومین پایگاه هوایی در عراق به شمار می آید و آمریکایی ها در سال ۲۰۱۱ براساس توافق از آن خارج شدند اما در سال ۲۰۱۴ به بهانه مبارزه با داعش حدود ۳۰۰ تن از نظامیان خود را دوباره در این پایگاه مستقر کردند و در ۶ سال گذشته به تعداد آنان افزوده شده است.  
۲- «الرطبه»؛در محور شرقی شهر «الرطبه» در جنوب غرب استان الانبار قرار دارد و در ۳۱۰ کیلومتر غرب شهر الرمادی مرکز استان الانبار واقع شده است و کمتر از ۱۰۰ کیلومتر با مرزهای مشترک سوریه فاصله دارد؛ منطقه الرطبه در نزدیکی منطقه خطرناک و مرموز «حوران» نقطه اتصال بغداد به سوریه و اردن است.
۳- «الرمانه»؛ در شهرک «الرمانه» در نزدیکی گذرگاه مرزی «القائم» و مرزهای مشترک سوریه و شمال غرب استان الانبار واقع شده است؛ منطقه الرمانه از غرب به سوریه و از شمال به استان نینوا متصل می شود و همین مسئله بر اهمیتش افزوده است.
۴- «الحبانیه»؛ این پایگاه نظامی در حد فاصل شهرهای فلوجه و الرمادی در شمال استان الانبار قرار دارد و شامل چند دانشکده نظامی برای آموزش نظامیان است؛ منطقه راهبردی «الحبانیه» بغداد را به گذرگاه مرزی القائم و سپس سوریه وصل می کند.
پایگاه های نظامی رژیم تروریستی آمریکا در استان بغداد؛
۱- «التاجی»؛ پایگاه نظامی و هوایی در ۲۷ کیلومتری شمال بغداد و نزدیکی مرزهای جنوب استان صلاح الدین قرار دارد و آمریکایی ها حضور خود را در این پایگاه با هدف آموزش نظامیان عراقی توجیه کرده اند؛ منطقه التاجی دروازه شمالی برای ورود به شهر بغداد محسوب می شود و جاده راهبردی مرکز - شمال از حومه آن می گذرد.
۲- «النصر» یا «ویکتوری»؛ این پایگاه در فرودگاه بین المللی بغداد واقع شده است و محلی برای تحقیقات و جمع آوری اطلاعات محسوب می شود؛ نظامیان تروریست آمریکایی از طریق این پایگاه رفت و آمد تمامی مقامات عراقی و مهمان های خارجی به ویژه فرماندهان مقاومت را رصد می کنند.
پایگاه نظامی رژیم تروریستی آمریکا در استان صلاح الدین؛
۱- «بلد»؛ این پایگاه هوایی در ۶۴ کیلومتری شمال بغداد (حدفاصل التاجی و سامراء) و در حومه شهر «یثرب» واقع شده و محل استقرار شماری از یگان های نظامیان تروریست رژیم آمریکا است؛ منطقه بلد دروازه جنوبی استان صلاح الدین و شمالی استان بغداد به شمار می آید.
پایگاه نظامی رژیم تروریستی آمریکا در استان دهوک؛
«اتروش»؛ این پایگاه نظامی در محور شرقی شهر «دهوک» (جنوبی ترین بخش استان دهوک) و در نزدیکی مرز شمالی استان نینوا واقع شده است؛ این پایگاه مهم نظامی سرپل نظامیان تروریست آمریکا در شمال عراق و شمال سوریه است.
پایگاه های نظامی رژیم تروریستی آمریکا در استان اربیل؛
۱- «باشور»؛ این پایگاه نظامی در شمال استان اربیل (حومه شمال شرق شهر اربیل) و در نزدیکی منطقه «حریر» قرار گرفته است؛ این پایگاه در نزدیکی جاده پیرانشهر - شهر اربیل واقع شده است.
۲- «اربیل»؛ این پایگاه نظامی در فرودگاه بین المللی شهر اربیل در مرکز استان واقع شده است؛ یکی از بزرگترین باندهای جهان در این فرودگاه ساخته شده است؛ ورود و خروج نظامیان تروریست آمریکایی در عراق در این فرودگاه بدون هماهنگی دولت مرکزی صورت می گیرد.
۳- «حریر»؛ تعدادی از جنگنده ها، بالگردها و تجهیزات نظامی سبک و سنگین رژیم تروریستی آمریکا در این پایگاه قرار دارند؛ حریر یکی از پایگاه های جایگزین تروریست های آمریکایی در سوریه به شمار می آید؛ این پایگاه در منطقه حریر در شمال استان اربیل واقع شده است.
۴- «مخمور»؛ نظامیان تروریست آمریکایی در این پایگاه عناصر مخفی داعش را مدیریت می کنند؛ این پایگاه نظامی در جنوب غرب استان اربیل واقع شده و با استان های نینوا، کرکوک و صلاح الدین نیز در ارتباط است.
پایگاه نظامی رژیم تروریستی آمریکا در استان کرکوک؛
پایگاه « k۱ »؛ این پایگاه نظامی و هوایی در ۱۴ کیلومتری حومه شمال غربی شهر کرکوک در نزدیکی فرودگاه این شهر واقع شده است؛ نظامیان تروریست آمریکایی به همراه نیروهای پلیس فدرال و مبارزه با تروریسم عراق در این پایگاه حضور دارند.
پایگاه های نظامی رژیم تروریستی آمریکا در استان نینوا؛
۱- «القیاره»؛ این پایگاه نظامی در جنوب شرق استان نینوا و در نزدیکی مرز استان های اربیل و صلاح الدین واقع شده است و جاده راهبردی بغداد - دهوک - ترکیه نیز از نزدیکی این پایگاه می گذرد؛ نظامیان امریکایی در این پایگاه نظامی مناطق جنوب شرقی نینوا، جنوب غرب اربیل، شمال صلاح الدین» را رصد می کنند.
به گزارش مشرق، آمریکایی ها در مجموع در استان های بغداد، الانبار، دهوک، اربیل، کرکوک، نینوا و صلاح الدین ۱۴ پایگاه نظامی دارند و همچنین تعدادی پایگاه مخفی و آموزشی نیز در سایر مناطق عراق ایجاد شده است و در روزهای آینده باید منتظر ماند و دید آیا هدف قرار گرفته خواهند شد یا عملیات انتقام سایر پایگاه های رژیم تروریستی آمریکا را در منطقه غرب آسیا یا دیگر مناطق جهان در هم خواهد کوبید.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات